"Καταβάλαμε προσπάθειες για να πείσουμε την πολυεθνική να φέρουμε πίσω την παραγωγή στην Ελλάδα, τα καταφέραμε και ελπίζουμε και άλλες πολυεθνικές να ακολουθήσουν το παράδειγμά μας".
Με αυτά τα λόγια ο πρόεδρος της Henkel Hellas Κώστας Φαλτσέτας επισημοποίησε τον «επαναπατρισμό» της γραμμής παραγωγής απορρυπαντικών της Henkel, τα οποία για... διάστημα περίπου 8 μηνών -μετά τα προβλήματα που προέκυψαν με τον προηγούμενο συνεργάτη της εταιρείας τη Νεοχημική- εισάγονταν από την Ιταλία.
Η παραγωγή των απορρυπαντικών έχει ήδη ξεκινήσει από τον Ιούλιο, όταν και έκλεισε η συμφωνία για την παραγωγή αρχικά των μαλακτικών και στη συνέχεια (το Σεπτέμβριο) των απορρυπαντικών, από το εργοστάσιο του νέου συνεργάτη της Henkel, την ιστορική βιομηχανία του κλάδου των απορρυπαντικών Rolco Βιανύλ.
Η συμφωνία παραγωγής αφορά σε περισσότερους από 50 κωδικούς των σημάτων Dixan, Neomat και Bref (7 εκατομμύρια τεμάχια) για πάνω από 100 ή αλλιώς το 75% του τζίρου του τομέα απορρυπαντικών. Στόχος είναι -πιθανόν ακόμη και μέσα στο 2013- να καλυφθούν οι ανάγκες της ελληνικής αγοράς σε ποσοστό 95% ενώ εκτός της Ελλάδος, η Rolco Βιανύλ θα καλύπτει τις ανάγκες της Henkel και για την αγορά της Κύπρου (επιπλέον 2,5 εκατομμύρια τεμάχια).
Σε επίπεδο κόστους παραγωγής, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Henkel υπάρχει μια μικρή εξοικονόμηση σε σχέση με το κόστος εισαγωγής των προϊόντων από άλλα κέντρα παραγωγής της πολυεθνικής. Η εξοικονόμηση αυτή, με δεδομένο ότι οι τιμές των απορρυπαντικών έχουν μειωθεί έως και 50% σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα, δημιουργεί συνθήκες βιωσιμότητας για τη δραστηριότητα. Επί του παρόντος, σύμφωνα με τον κ. Φαλτσέτα, δεν εξετάζεται η ελληνική γραμμή παραγωγής να καλύψει τις ανάγκες σε άλλες αγορές, πλην Ελλάδας και Κύπρου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η ανακοίνωση της επαναφοράς της παραγωγής των απορρυπαντικών της πολυεθνικής στην Ελλάδα, συνδυάζεται και με την έναρξη ενός προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για τη στήριξη ελληνικών οικογενειών (καθαρίζω ελληνικά, στηρίζω ελληνικά) μέσω του οποίου η Henkel σε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ Μασούτης και Σκλαβενίτης, θα προσφέρει σε 1040 οικογένειες τα απορρυπαντικά μιας χρονιάς (360 πλύσεις για κάθε οικογένεια). Επίσης μέσω του προγράμματος θα ενισχυθούν μηχανισμοί αλληλεγγύης και κοινωνικές οργανώσεις, που θα επιλεγούν ή θα προταθούν από το κοινό.
Σημειώνεται ότι η πολυεθνική (εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης) συμπληρώνει 50 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην ελληνική αγορά, ενώ σε διεθνές επίπεδο είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες των κλάδων που δραστηριοποιείται (οικιακή φροντίδα, περιποίηση ομορφιά και συγκολλητικές τεχνολογίες) με 47 χιλιάδες εργαζόμενους, πωλήσεις 15,605 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 2,029 δις ευρώ (2011).