Λόγω κρίσης,
αυξημένων τιμών καυσίμων,
μείωσης της εμπορικής δραστηριότητας αλλά και
ακινητοποίησης χιλιάδων οχημάτων λόγω αυξημένων τελών,
μειώθηκε η κίνηση των οχημάτων κατά 35% στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης το 2012 σε σχέση με τη χρονική περίοδο 2009-2010!
- Ανάλογη εικόνα και στην Εγνατία Οδό.
Μικρότερη κίνηση οχημάτων παρατηρείται από τις δέκα το πρωί μέχρι τη μία το μεσημέρι, που οι πολίτες έχουν ήδη μεταβεί στην εργασία τους, ενώ κάθετη είναι η πτώση της κυκλοφορίας μετά τις 9 το βράδυ - η μείωση αγγίζει το 50%.
Μποτιλιάρισμα;;Περασμένα ...μεγαλεία
Στα διόδια των Μαλγάρων Θεσσαλονίκης, το 2012 καταγράφηκαν 4.735.000 λιγότερες διελεύσεις οχημάτων σε σχέση με το 2009.
Η μείωση είναι σταδιακή. Συγκεκριμένα, το 2009 πέρασαν 12.735.000 οχήματα, 10.950.000 το 2010, 9 εκατ. το 2011 και 8 εκατ. το 2012. «Οι διελεύσεις των οχημάτων μειώθηκαν κατά 30% μετά το ξέσπασμα της κρίσης.
Η διέλευση των οχημάτων μειώθηκε κατά 17%-18% στα διόδια Πολυμύλου, που αποτελούν «πύλη εισόδου» για τα οχήματα που κατευθύνονται στη Θεσσαλονίκη, προερχόμενα από τη δυτική Μακεδονία, την Ηπειρο και τη δυτική Ελλάδα.
Τα διόδια λειτουργούν από τις 14 Σεπτεμβρίου του 2010 μεταξύ των κόμβων Κοζάνης και Βέροιας.
Το 2009 πέρασαν συνολικά 28.900 οχήματα, 28.400 το 2010 και 23.400 το 2011. Η Ετήσια Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία (ΕΜΗΚ) οχημάτων στα τμήματα του αυτοκινητόδρομου φαίνεται ότι το 2011 μειώθηκε κατά μέσου όρο 10% σε σχέση με το 2010, σύμφωνα με το παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού, που αποδίδει τη μείωση της κυκλοφορίας στην οικονομική κρίση και στη σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων.