Τα υδροπλάνα επιστρέφουν. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

Τα υδροπλάνα επιστρέφουν.

 

Ποια αιτήματα των επενδυτών ικανοποιούνται με το νέο επενδυτικό νόμο του ΥΠΑΝ. 
  
Στην εγχώρια αεροπορική αγορά αναμένεται να επιστρέψουν τα υδροπλάνα, που βρίσκονται τα τελευταία χρόνια σε καθεστώς αναγκαστικής προσθαλάσσωσης, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τη.. διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης περιλάμβανε, αρχικά, ρυθμίσεις για τα υδατοδρόμια, οι οποίες, όμως, αφαιρέθηκαν, καθώς το αρμόδιο υπουργείο αποφάσισε, μετέπειτα, την δημιουργία ξεχωριστού νομοθετήματος.

Πλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει δρομολογηθεί οι ρυθμίσεις για τη δημιουργία αεροδρομίων σε υδάτινες επιφάνειες να περιληφθούν στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΝ, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.

Τι προβλέπεται

Με τη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης φαίνεται να αίρονται τα γραφειοκρατικά προσκόμματα που στο παρελθόν κρατούσαν καθηλωμένα τα υδροπλάνα. Ταυτόχρονα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, διορθώνονται ορισμένα «προβληματικά» σημεία του αρχικού σχεδίου νόμου.

Για παράδειγμα, οι αρχικές ρυθμίσεις-που αργότερα αποσύρθηκαν- όριζαν ότι στην επιτροπή υδατοδρομίων θα μετέχουν εκπρόσωποι οκτώ φορέων, μεταξύ των οποίων, το υπουργείο Περιβάλλοντος, αν και κατά την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων προετοιμάζεται προς έγκριση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Μία ακόμη ρύθμιση που είχε «παγώσει» τις επενδύσεις σε υδατοδρόμια απαγόρευε την λειτουργία υδροπλάνων σε ζώνες «Natura», παρότι το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς είναι ένα από τα πιο φιλικά για το περιβάλλον.

H AirSeaLines υπήρξε μία από τις λιγοστές εταιρείες υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Στην συγκεκριμένη αγορά δραστηριοποιούνταν και η Argo Airways, εκτελώντας δρομολόγια από το λιμάνι του Βόλου προς το αεροδρόμιο της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Αθήνας. Ωστόσο, τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετώπιζε οδήγησαν σε αναστολή λειτουργίας.

Με την ακτογραμμή συνολικού μήκους 16 χιλιάδων χιλιομέτρων, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο κατάλληλες χώρες για την ίδρυση αεροδρομίων στη θάλασσα.

Η χωρητικότητα των υδροπλάνων είναι μέχρι 19 επιβάτες και γι’ αυτό χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των τουριστών, αλλά και για την άμεση διακομιδή ασθενών.

Για παράδειγμα, η μετακίνηση από τους Παξούς προς την Κέρκυρα μπορεί να πραγματοποιηθεί, μέσω των αεροσκαφών μόλις σε 15 λεπτά.

Όσον αφορά τη χρηματοδότηση, μία επένδυση, ελεγχόμενου ρίσκου, θα απαιτούσε κεφάλαιο της τάξης των 5 εκατ. ευρώ, το οποίο προοδευτικά, μαζί με τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων μίας εταιρείας, θα μπορούσε να αυξηθεί στα 50 εκατ. ευρώ.

Για την δημιουργία υδατοδρομίων ενδιαφέρονται, μεταξύ άλλων, Καναδοί επενδυτές, οι οποίοι, προσώρας, αναμένουν να δημιουργηθεί το απαιτούμενο νομοθετικό πλαίσιο.
capital
Bookmark and Share