"Οι Ελληνες ξεπουλάνε ακίνητα, αλλά μόνο σε ξένους" - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

"Οι Ελληνες ξεπουλάνε ακίνητα, αλλά μόνο σε ξένους"

 
Με αφορμή ένα ριάλιτι για την αναζήτηση ευκαιριών αγοράς ακινήτων, η εφημερίδα σημειώνει τα παράδοξα που συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ελληνική πραγματικότητα και εμποδίζουν την γρήγορη ανάκαμψη του κλάδου.


«Εάν ζητήσουμε από Ελληνα ιδιοκτήτη να προτείνει ένα χαμηλό αντίτιμο σε άλλον Ελληνα, θα προσβληθεί, ενώ εάν πρόκειται για ξένο, θα... γεμίσουμε προτάσεις», σχολιάζει στην WSJ ο Γιώργος Στρουμπουλής.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι ήδη οι τιμές κατοικιών έχουν υποχωρήσει 40% από το 2008 και αναμένεται να συνεχίσουν να πέφτουν τουλάχιστον μέχρι και το καλοκαίρι, μέχρι και το 60% ή και 70%. Ωστόσο, όπως λέει η WSJ, ακριβώς αυτό εντοπίζει το ριάλιτι: το γεγονός ότι οι Ελληνες δεν διαθέτουν τα μέσα για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που δημιουργεί η κρίση στα ελληνικά ακίνητα. Ετσι, δεν μπορεί να τεθεί σε σταθερές βάσεις ο θεμέλιος λίγος για την ανάκαμψη στον κλάδο.

Ο 31χρονος Καναδός ελληνικής καταγωγής βρίσκεται πίσω από το ριάλιτι «Κυνηγώντας ελληνικά σπίτια», που παρουσιάζει την διαδικασία αναζήτησης και παζαρέματος εξαιρετικής ομορφιάς και τοποθεσίας κατοικιών στις πιο τουριστικές περιοχές της χώρας.

Ο ίδιος δεν έχει ζήσει ποτέ στην Ελλάδα, αλλά νιώθει ότι πρέπει να συνεισφέρει στην ελληνική προσπάθεια και θεωρεί ότι η παραγωγή του θα ωφελήσει την ελληνική οικονομία, εκτός από τον ίδιο.

Στα γυρίσματα ο Στρουμπουλής και τα μέλη των συνεργείων φορούσαν μπλούζες που έγραφαν: «Η Ελλάδα δεν πωλείται, πωλούνται όμως τα ακίνητά της». Οι αντιδράσεις ήταν ανάμεικτες. Περαστικοί στο Σύνταγμα στεκόντουσαν παρακολουθώντας επιφυλακτικά στην αρχή, αλλά πολλοί τελικά ενδιαφέρονταν να προτείνουν οι ίδιοι για πώληση ένα δικό τους ακίνητο ή κάποιου οικείου.

Η αδιαφορία του μέσου Ελληνα για τις διαθέσεις των ομοεθνών του να αγοράσουν ή να πουλήσουν, έγινε εμφανής και όταν ο παραγωγός προσπάθησε να βρει κανάλι στην Ελλάδα, το οποίο να προβάλλει το ριάλιτι.

«Οι Ελληνες στην Ελλάδα δεν ενδιαφέρονται γι' αυτό», παραδέχεται ο Στρουμπουλής. Τελικά, το προβάλλει ο Ant1, αλλά μόνο στο δορυφορικό του πρόγραμμα σε Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Αυστραλία.
Bookmark and Share