Βρέξει-χιονίσει ...η τιμή της βενζίνης πετάει στα ύψη - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Βρέξει-χιονίσει ...η τιμή της βενζίνης πετάει στα ύψη

 
Από μεγάλη απόσταση και με σοβαρή καθυστέρηση παρακολουθούν οι λιανικές τιμές της βενζίνης, τη μεγάλη πτώση στην τιμή του αργού πετρελαίου brent. 
Το brent, υποχωρεί από τις 8 Φεβρουαρίου 2013, περισσότερο από δύο μήνες, και έχει χάσει από την υψηλότερη τιμή του 16,82% σε αυτό το διάστημα...


 
 Η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα αντίστοιχα, συνέχισε να ανεβαίνει και διατήρησε την υψηλότερη μέση τιμή μέχρι τις... 27 Φεβρουαρίου.

Εκτοτε η λιανική τιμή της βενζίνης άρχισε να υποχωρεί, για να καταγράψει με βάση τις μετρήσεις και τις τιμές που δίνει το υπουργείο Ανάπτυξης από το «Παρατηρητήριο Τιμών», μία πτώση 10 λεπτών, μέχρι και το 1,676 ευρώ ανά λίτρο στις 18 Απριλίου.

Οπως προκύπτει, στο δίμηνο και πλέον διάστημα κατά το οποίο η τιμή του πετρελαίου brent υποχωρούσε σχεδόν 17% από τα υψηλά (για να πέσει μάλιστα κάτω και από τα 100 δολάρια το βαρέλι τις τελευταίες τέσσερις ημέρες), η μέση λιανική τιμή της βενζίνης έχανε μόνον 5,63%. Στις 15 Απριλίου 2013, η τιμή του brent υποχώρησε κάτω από τα 100 δολάρια πρώτη φορά από τον Ιούλιο του 2012.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Οικονομικών μοιάζει να επωφελείται από την άνοδο της τιμής της βενζίνης. Και δεν είναι μόνον ο ΦΠΑ που λειτουργεί ως ποσοστό το οποίο προστίθεται, αλλά και οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης. Ετσι όσο ανεβαίνουν οι τιμές, ανεβαίνει και το ποσό του φόρου το οποίο το κράτος εισπράττει σε απόλυτα νούμερα.

Με βάση τις διαθέσιμες μέσες τιμές ανά εβδομάδα, όπως αναλύονται από το «Παρατηρητήριο Τιμών», προκύπτει ότι το υπουργείο Οικονομικών εισέπραττε όλο και περισσότερα, παρακολουθώντας την άνοδο της λιανικής τιμής. Στις 22 Φεβρουαρίου με μέση λιανική τιμή 1,774 ευρώ, το Δημόσιο εισέπραξε τον υψηλότερο φόρο της περιόδου, δηλαδή 1,0168 ευρώ στο λίτρο!

Στην πραγματικότητα η εβδομαδιαία ανάλυση των τιμών, από τις υπηρεσίες του ΥΠΑΝ, δείχνει ότι από τον Ιανουάριο ποτέ δεν έπεσε ο φόρος κάτω από το ένα ευρώ ανά λίτρο βενζίνης, προσθέτοντας μάλιστα με κάθε ευκαιρία και μερικά λεπτά επιπλέον και παρακολουθώντας με ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση σε σχέση με τις εταιρείες την πτώση της τιμής.

Ας σημειωθεί, ότι ενώ οι καταναλωτές υποχρεώνονται να πληρώσουν πολύ ακριβές τιμές βενζίνης, δεν έχουν καν την προστασία από τα συστήματα «εισροών - εκροών» στις αντλίες, εξαιτίας της ολιγωρίας που επέδειξε επί μήνες η κυβέρνηση, γνωρίζοντας ότι οι πρατηριούχοι δεν θα μπορούσαν να αναλάβουν μόνοι τους αυτό το κόστος, κι ενώ τα αρμόδια στελέχη της είχαν δεσμευθεί ότι θα καλύψουν μέρος του κόστους από το ΕΣΠΑ.

Το αποτέλεσμα ήταν να καθυστερήσει πέντε μήνες η τοποθέτηση του συστήματος που θα διασφάλιζε ότι οι καταναλωτές πράγματι παραλαμβάνουν την ποσότητα βενζίνης που αγοράζουν πανάκριβα, αφού τελικά τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών υποχρεώθηκαν να δώσουν επιδότηση στα πρατήρια για την εγκατάσταση του συστήματος, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ετσι όμως, παρατηρείται όλο και πιο συχνά το φαινόμενο που γνωρίζουν από τη δική τους εμπειρία πολλοί οδηγοί, να αγοράζουν με 20 ευρώ περίπου 11,5-12 λίτρα βενζίνης και να διανύουν με αυτά λιγότερα και από 100 χιλιόμετρα, όταν κανένα συνηθισμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο δεν έχει μέση κατανάλωση μεγαλύτερη από 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Bookmark and Share