Κεντρικά υδατοδρόμια σχεδιάζονται σε Κέρκυρα και Κρήτη.
Τις επισκέψεις τους στην Ελλάδα έχουν πυκνώσει ξένα funds και εταιρείες του εξωτερικού που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στα υδατοδρόμια, ύστερα από την ψήφιση του νέου επενδυτικού νόμου. Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο... κατάλληλες χώρες για την ίδρυση αεροδρομίων στη θάλασσα, διαθέτοντας ακτογραμμή συνολικού μήκους 16χιλιάδων χιλιομέτρων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, έχει αναθερμάνει το -«παγωμένο» μέχρι πρότινος- επενδυτικό ενδιαφέρον.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Κέρκυρα, με την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε. να έχει αναλάβει για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες.
«Έχουμε αναλάβει να προχωρήσουμε στην αδειοδότηση υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, του Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς, των οποίων τα διαπόντια λιμάνια ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας» αναφέρει στο Capital.gr ο Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Ήδη, οι επενδυτές έχουν πραγματοποιήσει τις πρόδρομες ενέργειες (δημιουργία εγχειριδίων λειτουργίας, αποτυπώσεις στους χάρτες κτλ) και μέσα στις επόμενες ημέρες θα υποβάλλουν προς έγκριση τον τεχνικό φάκελο του έργου.
«Είναι θετικό που ο νόμος θέτει συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα διαδικασιών και ελέγχου στο πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης» σχολιάζει ο κ. Γκόβας.
Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας θα αποτελεί τη βάση για όλη την περιοχή του Ιονίου, ενώ το δικό της υδατοδρόμιο ετοιμάζεται να αδειοδοτήσει και η Ιθάκη.
Στην λίστα των νησιών από όπου σχεδιάζονται πτήσεις με υδροπλάνα θα ανήκει και η Κρήτη. Το νησί του Μινώταυρου εμφανίζει προοπτικές για την δημιουργία συνεργειών με τα κρουαζιερόπλοια και την κάλυψη κοντινών προορισμών, όπως η Γαύδος, τα Κύθηρα και τα Δωδεκάνησα.
«Το μεγάλο πλεονέκτημα της Κρήτης, συγκριτικά με το Ιόνιο είναι η παρατεταμένη τουριστική περίοδος» σημειώνει ο κ. Γκόβας.
Οφέλη
Τα οικονομικά οφέλη από την υλοποίηση υδατοδρομίων είναι πολύ σημαντικά και μεταφράζονται στην δημιουργία πολλών άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.
Ένα υδατοδρόμιο λειτουργεί όλο το χρόνο από την Ανατολή έως την Δύση του ήλιου και αποτελεί επένδυση της τάξης των 5 εκατ. ευρώ. Ποσό που θα μπορούσε προοδευτικά να αγγίξει τα 50 εκατ. ευρώ σε συνδυασμό με τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων μίας εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον για επενδύσεις σε υδατοδρόμια έχουν εκδηλώσει επενδυτές από τον Καναδά, το Ντουμπάι και την Μεγάλη Βρετανία.
Στο επενδυτικό κάδρο επανατοποθετούνται και ελληνικές εταιρείες, όπως η AirSeaLines, η οποία ιδρύθηκε το 2004, αλλά αναγκάστηκε να διακόψει την λειτουργία της το 2009 εξαιτίας σοβαρών γραφειοκρατικών εμποδίων που αντιμετώπιζε.
Βέβαια, με δεδομένο ότι απαιτούνται περίπου τρεις μήνες, εωσότου ένα υδατοδρόμιο τεθεί σε κατάσταση πλήρους λειτουργίας, αναμένεται τα υδροπλάνα να προστεθούν στο χάρτη των μέσων μεταφοράς από την επόμενη τουριστική σεζόν.
Τις επισκέψεις τους στην Ελλάδα έχουν πυκνώσει ξένα funds και εταιρείες του εξωτερικού που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στα υδατοδρόμια, ύστερα από την ψήφιση του νέου επενδυτικού νόμου. Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο... κατάλληλες χώρες για την ίδρυση αεροδρομίων στη θάλασσα, διαθέτοντας ακτογραμμή συνολικού μήκους 16χιλιάδων χιλιομέτρων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, έχει αναθερμάνει το -«παγωμένο» μέχρι πρότινος- επενδυτικό ενδιαφέρον.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Κέρκυρα, με την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε. να έχει αναλάβει για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας να πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες διαδικασίες.
«Έχουμε αναλάβει να προχωρήσουμε στην αδειοδότηση υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, του Παξούς, την Ερεικούσσα και τους Οθωνούς, των οποίων τα διαπόντια λιμάνια ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας» αναφέρει στο Capital.gr ο Τάσος Γκόβας, πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Ήδη, οι επενδυτές έχουν πραγματοποιήσει τις πρόδρομες ενέργειες (δημιουργία εγχειριδίων λειτουργίας, αποτυπώσεις στους χάρτες κτλ) και μέσα στις επόμενες ημέρες θα υποβάλλουν προς έγκριση τον τεχνικό φάκελο του έργου.
«Είναι θετικό που ο νόμος θέτει συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα διαδικασιών και ελέγχου στο πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης» σχολιάζει ο κ. Γκόβας.
Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας θα αποτελεί τη βάση για όλη την περιοχή του Ιονίου, ενώ το δικό της υδατοδρόμιο ετοιμάζεται να αδειοδοτήσει και η Ιθάκη.
Στην λίστα των νησιών από όπου σχεδιάζονται πτήσεις με υδροπλάνα θα ανήκει και η Κρήτη. Το νησί του Μινώταυρου εμφανίζει προοπτικές για την δημιουργία συνεργειών με τα κρουαζιερόπλοια και την κάλυψη κοντινών προορισμών, όπως η Γαύδος, τα Κύθηρα και τα Δωδεκάνησα.
«Το μεγάλο πλεονέκτημα της Κρήτης, συγκριτικά με το Ιόνιο είναι η παρατεταμένη τουριστική περίοδος» σημειώνει ο κ. Γκόβας.
Οφέλη
Τα οικονομικά οφέλη από την υλοποίηση υδατοδρομίων είναι πολύ σημαντικά και μεταφράζονται στην δημιουργία πολλών άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.
Ένα υδατοδρόμιο λειτουργεί όλο το χρόνο από την Ανατολή έως την Δύση του ήλιου και αποτελεί επένδυση της τάξης των 5 εκατ. ευρώ. Ποσό που θα μπορούσε προοδευτικά να αγγίξει τα 50 εκατ. ευρώ σε συνδυασμό με τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων μίας εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρον για επενδύσεις σε υδατοδρόμια έχουν εκδηλώσει επενδυτές από τον Καναδά, το Ντουμπάι και την Μεγάλη Βρετανία.
Στο επενδυτικό κάδρο επανατοποθετούνται και ελληνικές εταιρείες, όπως η AirSeaLines, η οποία ιδρύθηκε το 2004, αλλά αναγκάστηκε να διακόψει την λειτουργία της το 2009 εξαιτίας σοβαρών γραφειοκρατικών εμποδίων που αντιμετώπιζε.
Βέβαια, με δεδομένο ότι απαιτούνται περίπου τρεις μήνες, εωσότου ένα υδατοδρόμιο τεθεί σε κατάσταση πλήρους λειτουργίας, αναμένεται τα υδροπλάνα να προστεθούν στο χάρτη των μέσων μεταφοράς από την επόμενη τουριστική σεζόν.