H Ελλάδα μπορεί να γίνει η πύλη της Κίνας στην Ευρώπη και της Ευρώπης στην Κίνα, καθώς αυτό το γεγονός στηρίζεται και από τη γεωγραφική της θέση, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Intercontinental, με αφορμή την ημέρα του Εμπορικού Ναυτικού και της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας, η οποία διοργανώθηκε από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ο κ.Σαμαράς είπε ότι η.... χώρα μπορεί να σηκώσει το βάρος αυτό καθώς έχει έναν από τους πρωτοπόρους εμπορικούς στόλους παγκοσμίως και επανέλαβε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον για επενδύσεις και σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στο πετυχημένο μοντέλο της Cosco.
Πρόσθεσε επίσης ότι η Ελλάδα πλέον έχει σταθεροποιήσει τη θέση της στην Ευρώπη και ότι θα πρέπει να βάλουμε τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη με οδηγό τη ναυτιλία και τον τουρισμό αλλά θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον και για άλλους κλάδους.
Σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα μιας - επιτυχούς όπως είμαστε βέβαιοι - ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε., θα δημιουργήσουμε ένα δυναμικό ρεύμα συνεργασιών για την ανάδειξη και την πρόοδο της θαλάσσιας οικονομίας και των συναφών τομέων, δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης και αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η Ελλάδα το 2015 ή το 2016 θα είναι η ανάδοχος χώρα της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα μετά από επίσημο αίτημα που υπέβαλε.
Οι πλοιοκτήτες αναγνωρίζουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτοσύνης και το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη χάραξη - σε συνεργασία με όλους τους θεσμικούς φορείς - μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την ενίσχυση και επέκταση του ναυτιλιακού πλέγματος της χώρας μας με χρονικό ορίζοντα το 2020, τόνισε ο υπουργός.
Στόχος μας πρόσθεσε είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Εθνικού Νηολογίου, στη διασφάλιση διαφανούς και σταθερού κανονιστικού πλαισίου για τη ναυτιλιακή επιχειρηματική δραστηριότητα, στην αύξηση των θέσεων εργασίας, στην προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων για εγκατάσταση και δραστηριοποίηση στην Ελλάδα, καθώς και στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας και ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης είπε ότι η μια μικρή χώρα έχει την παγκόσμια δύναμη της ναυτιλίας και αυτή μπορεί να γίνει το διαπραγματευτικό ατού της χώρας.
Η γεωγραφική θέση της Ελλάδα δίνει τεράστιες δυνατότητες για οικονομική ανάπτυξη. Η Ελλήνοκτητη ποντοπόρος ναυτιλία είναι πρώτη στον κόσμο επειδή είναι ανταγωνιστική και προσαρμόζεται, δήλωσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Γιώργος Γράτσος.
Προωθώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, είπε ο κ. Γράτσος, ο τόπος μπορεί να ευημερήσει και να αναπτυχθεί σε ναυτιλιακό και οικονομικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου προσελκύοντας διεθνείς επενδύσεις, να γίνει σημαντικός προορισμός αναψυχής και του θαλάσσιου τουρισμού της ΕΕ, να γίνει η κύρια αφετηρία home-porting κρουαζιεροπλοίων.
Η «Ημέρα Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού» αποτελεί πρωτοβουλία των φορέων του Ελληνικού Εφοπλισμού και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, οι οποίες το 2006 αποφάσισαν με την συνεργασία της Πολιτείας, να τιμήσουν την προσφορά της ναυτιλίας και των εργαζομένων της στην ελληνική οικονομία, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε την 20η Μαΐου ως την «Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας».
Ο συνεορτασμός των δύο αυτών επετείων, πραγματοποιείται ανά διετία.
Τα έσοδα από την εκδήλωση αναμένεται να διατεθούν για την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Φέτος ο εορτασμός της «Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη θάλασσα» 20 Μαΐου γίνεται στη Βαλέτα της Μάλτας.
Η χώρα μας έχει υποβάλλει επίσημο αίτημα προς την ΕΕ για το 2015 ή το 2016, η «Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη θάλασσα» να γίνει στον Πειραιά.
Ο κ.Σαμαράς είπε ότι η.... χώρα μπορεί να σηκώσει το βάρος αυτό καθώς έχει έναν από τους πρωτοπόρους εμπορικούς στόλους παγκοσμίως και επανέλαβε ότι θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον για επενδύσεις και σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στο πετυχημένο μοντέλο της Cosco.
Πρόσθεσε επίσης ότι η Ελλάδα πλέον έχει σταθεροποιήσει τη θέση της στην Ευρώπη και ότι θα πρέπει να βάλουμε τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη με οδηγό τη ναυτιλία και τον τουρισμό αλλά θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον και για άλλους κλάδους.
Σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα μιας - επιτυχούς όπως είμαστε βέβαιοι - ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε., θα δημιουργήσουμε ένα δυναμικό ρεύμα συνεργασιών για την ανάδειξη και την πρόοδο της θαλάσσιας οικονομίας και των συναφών τομέων, δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης και αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η Ελλάδα το 2015 ή το 2016 θα είναι η ανάδοχος χώρα της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα μετά από επίσημο αίτημα που υπέβαλε.
Οι πλοιοκτήτες αναγνωρίζουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτοσύνης και το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη χάραξη - σε συνεργασία με όλους τους θεσμικούς φορείς - μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την ενίσχυση και επέκταση του ναυτιλιακού πλέγματος της χώρας μας με χρονικό ορίζοντα το 2020, τόνισε ο υπουργός.
Στόχος μας πρόσθεσε είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Εθνικού Νηολογίου, στη διασφάλιση διαφανούς και σταθερού κανονιστικού πλαισίου για τη ναυτιλιακή επιχειρηματική δραστηριότητα, στην αύξηση των θέσεων εργασίας, στην προσέλκυση των ναυτιλιακών επιχειρήσεων για εγκατάσταση και δραστηριοποίηση στην Ελλάδα, καθώς και στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας και ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης είπε ότι η μια μικρή χώρα έχει την παγκόσμια δύναμη της ναυτιλίας και αυτή μπορεί να γίνει το διαπραγματευτικό ατού της χώρας.
Η γεωγραφική θέση της Ελλάδα δίνει τεράστιες δυνατότητες για οικονομική ανάπτυξη. Η Ελλήνοκτητη ποντοπόρος ναυτιλία είναι πρώτη στον κόσμο επειδή είναι ανταγωνιστική και προσαρμόζεται, δήλωσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Γιώργος Γράτσος.
Προωθώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, είπε ο κ. Γράτσος, ο τόπος μπορεί να ευημερήσει και να αναπτυχθεί σε ναυτιλιακό και οικονομικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου προσελκύοντας διεθνείς επενδύσεις, να γίνει σημαντικός προορισμός αναψυχής και του θαλάσσιου τουρισμού της ΕΕ, να γίνει η κύρια αφετηρία home-porting κρουαζιεροπλοίων.
Η «Ημέρα Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού» αποτελεί πρωτοβουλία των φορέων του Ελληνικού Εφοπλισμού και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, οι οποίες το 2006 αποφάσισαν με την συνεργασία της Πολιτείας, να τιμήσουν την προσφορά της ναυτιλίας και των εργαζομένων της στην ελληνική οικονομία, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε την 20η Μαΐου ως την «Ευρωπαϊκή Ημέρα της Θάλασσας».
Ο συνεορτασμός των δύο αυτών επετείων, πραγματοποιείται ανά διετία.
Τα έσοδα από την εκδήλωση αναμένεται να διατεθούν για την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης.
Φέτος ο εορτασμός της «Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη θάλασσα» 20 Μαΐου γίνεται στη Βαλέτα της Μάλτας.
Η χώρα μας έχει υποβάλλει επίσημο αίτημα προς την ΕΕ για το 2015 ή το 2016, η «Ευρωπαϊκή Ημέρα για τη θάλασσα» να γίνει στον Πειραιά.