Μάχη για τα μερίδια των σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

Μάχη για τα μερίδια των σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζει, επικαλούμενη στοιχεία της Nielsen, αλλά και τα μεγέθη του τζίρου της ότι είναι πρώτη στην εγχώρια αγορά, έχοντας αφήσει στη δεύτερη θέση τη Μαρινόπουλος Α.Ε. 
Η Μαρινόπουλος Α.Ε., χωρίς να εκδώσει ανακοίνωση, αλλά ανεπισήμως, διαψεύδει τους ισχυρισμούς της ΑΒ Βασιλόπουλος...




Σε σύγκρουση κορυφής, με τις μάχες να διεξάγονται φανερά αλλά και στο παρασκήνιο, με θεμιτά και στα όρια του αθέμιτου μέσα εξελίσσεται ο «πόλεμος» για τα μερίδια στην ελληνική...
αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Ο «πόλεμος» περιλαμβάνει τα πάντα: από μπαράζ προσφορών και διαφημίσεις περί ελληνικότητας, μέχρι αμφισβήτηση των μετρήσεων των εταιρειών για τα μερίδια με περιστατικά που θυμίζουν τα περίφημα... greek statistics.

Πίσω από όλα αυτά, βεβαίως, βρίσκεται η διαρκής συρρίκνωση της κατανάλωσης, παρά τη συγκρατημένη αισιοδοξία που εκφράζουν οι εκπρόσωποι του κλάδου.
«Στο κάδρο» των επιχειρήσεων παραμένουν και οι εξαγορές και απλώς αναμένουν πώς θα έχει διαμορφωθεί το σκηνικό μέχρι το φθινόπωρο για να προβούν στις επόμενες κινήσεις.
Καθοριστικό ρόλο, εξάλλου, θα παίξουν και οι αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς, καθώς η επέκταση του ωραρίου τις Κυριακές και η απελευθέρωση της πώλησης προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ που σήμερα απαγορεύονται, όπως τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, θα δημιουργήσουν νέα δεδομένα.

Η εταιρεία, τα στελέχη της οποίας δεν παραλείπουν σε κάθε περίσταση να επισημαίνουν ότι δεν αποκλείουν τις εξαγορές, είναι αναμφίβολα η ΑΒ Βασιλόπουλος. Στα κεντρικά του μητρικού ομίλου, της Delhaize, θεωρούν ότι παρά την οικονομική κρίση, οι επιδόσεις της ΑΒ είναι ικανοποιητικές, καθώς διευρύνει συνεχώς τα μερίδιά της, και εκτιμούν ότι μαζί με την Delta Maxi (την έτερη μεγάλη αλυσίδα των Βέλγων στα Βαλκάνια) μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζει, επικαλούμενη στοιχεία της Nielsen, αλλά και τα μεγέθη του τζίρου της ότι είναι πρώτη στην εγχώρια αγορά, έχοντας αφήσει στη δεύτερη θέση τη Μαρινόπουλος Α.Ε.
Η Μαρινόπουλος Α.Ε., χωρίς να εκδώσει ανακοίνωση, αλλά ανεπισήμως, διαψεύδει τους ισχυρισμούς της ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για την αλυσίδα με το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων λιανικής (συνολικά 741 καταστήματα).
Εχοντας πλέον φύγει από την «αγκαλιά» της Carrefour, μπορεί να μην εξετάζει την εξαγορά κάποιας μικρότερης, περιφερειακής επιχείρησης, αλλά αξιοποιεί στο έπακρο κάθε αλλαγή της νομοθεσίας.
Ο ελληνικός όμιλος είναι ο πρώτος που τοποθέτησε στα καταστήματά του προϊόντα καπνού, μόλις το επέτρεψε η νομοθεσία, ενώ ο επικεφαλής του, κ. Ζερόμ Λουμπέρ, κατ’ επανάληψη έχει υποστηρίξει δημοσίως την απελευθέρωση της αγοράς μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων. Κίνηση η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι η απόφαση της Μαρινόπουλος να δραστηριοποιηθεί και στη χονδρική αγορά, εγκαινιάζοντας την Τετάρτη το πρώτο της κατάστημα cash & carry στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.
Το ενδιαφέρον είναι όχι μόνο επειδή εισέρχεται σε κατηγορία όπου δραστηριοποιούνται εδώ και καιρό βασικοί ανταγωνιστές της (ΑΒ, Μετρό, Μασούτης, Βερόπουλος), αλλά και διότι έρχεται σε μια συγκυρία όπου οργιάζουν οι φήμες για την αποχώρηση από την Ελλάδα ξένης αλυσίδας του κλάδου cash & carry, φήμες, πάντως, οι οποίες ανεπισήμως από τα στελέχη της έχουν διαψευσθεί σε επικοινωνία που είχε η εφημερίδα«Καθημερινή».

Ρεπορτάζ της κ.Δήμητρας Μανιφάβα
Bookmark and Share