Πως θα σας φαινόταν να καταγράφει το κράτος κάθε σας αγορά στο σούπερ μάρκετ;
Ο,τι συναίσθημα και αν αυτό δημιουργεί,η Βενεζουέλα ήδη βρίσκεται εκεί,ένα βήμα μετά το ...big brother.
Θεσπίζουν άμεσα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής του τι ακριβώς ψωνίζει κάθε πολίτης στα σούπερ μάρκετ!
Αναλυτικά, οι αρχές της Ζούλια, μίας από τις 23 Πολιτείες της χώρας στα δυτικά αυτής, ανακοίνωσαν σήμερα, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, ότι από την επόμενη κιόλας εβδομάδα θεσπίζουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής του τι ακριβώς ψωνίζει κάθε πολίτης στα σούπερ μάρκετ.
Μέσω αυτού, ουσιαστικά θα απαγορεύουν σε έναν καταναλωτή να αγοράζει το ίδιο τρόφιμο ή προϊόν, από διαφορετικό σημείο πώλησης μέσα στην ίδια μέρα!
«Λαμβάνοντας υπόψη το μέσο μέγεθος μιας οικογένειας, κάθε μέλος της, λογικά, αγοράζει περίπου 20 είδη βασικών αγαθών σε μία εβδομάδα, διάρκεια που θα αποτελέσει και την δοκιμαστική περίοδο του μέτρου», λέει στην εφημερίδα Panorama, ο Blagdimir Labrador, αξιωματούχος της πολιτειακής κυβέρνησης της Ζούλια.
Στο νέο σύστημα θα συμπεριληφθούν, μεταξύ άλλων, το ρύζι, το γάλα, οι οδοντόκρεμες και οι βρεφικές πάνες, θα εφαρμοστεί δε σε 65 σούπερ μάρκετ του Μαρακαϊμπο, πρωτεύουσα της Ζούλια, καθώς και στον γειτονικό του δήμο, Σαν Φρανσίσκο.
Οι καταναλωτές της (θεωρητικά πλούσιας καθότι πετρελαιοπαραγωγού) χώρας αναγκάζονται τους τελευταίους μήνες να υφίστανται μεγάλες ουρές σε σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα, δίνοντας πραγματική μάχη ακόμη και για βασικά προϊόντα ή είδη διατροφής που έχουν εξαφανιστεί από τα ράφια είτε επειδή δεν μπορούν πλέον να εισαχθούν (εξαιτίας του διαρκώς υποτιμωμένου και αναξιόπιστου νομίσματος) είτε επειδή έπαψαν να παράγονται (αφού η επιβολή διατίμησης καθιστά ασύμφορη την παραγωγή τους).
Το χαρτί τουαλέτας και το βούτυρο αποτελούν δύο πρόσφατα παραδείγματα, ενώ το σύστημα ελέγχου τιμών στη χώρα βάζει πολλούς καταναλωτές στον πειρασμό να αγοράζουν προϊόντα όπως ρύζι και αλεύρι σε μεγαλύτερες των αναγκών τους ποσότητες, ενίοτε και για να κερδοσκοπήσουν στη μαύρη αγορά, κατά τη διάρκεια μιας νέας περιόδου ελλείψεων.
Μάλιστα η μαύρη αγορά ακμάζει στα σύνορα με την Κολομβία, όπου οι καταναλωτές προτιμούν να πωλούν τα διατιμημένα προϊόντα στη γειτονική χώρα σε πολλαπλάσιες τιμές.
Οι εμπνεύσεις της συγκεκριμένης Πολιτείας συναντούν πάντως την αντίδραση της αντιπολίτευσης.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να χρησιμοποιεί το κράτος, για να στήνει ένα πλέγμα ελέγχου της προσφοράς αγαθών στα κουβανέζικα πρότυπα. Αυτό δείχνει την αποτυχία του σοσιαλιστικού συστήματος του 21ου αιώνα», λέει ο βουλευτής της αντιπολίτευσης, Elias Matta.
Οι υποστηρικτές του συστήματος εξακολουθούν να πιστώνουν στον Ούγο Τσάβες τη δημιουρgία ενός δικτύου κοινωνικής προστασίας που κρατά τις τιμές χαμηλές, πρακτική που φαίνεται να ασπάζεται και ο διάδοχός του εκλιπόντος ηγέτη, Νίκολας Μαδούρο.
ΠΗΓΗ: REUTERS
..
Ο,τι συναίσθημα και αν αυτό δημιουργεί,η Βενεζουέλα ήδη βρίσκεται εκεί,ένα βήμα μετά το ...big brother.
Θεσπίζουν άμεσα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής του τι ακριβώς ψωνίζει κάθε πολίτης στα σούπερ μάρκετ!
Αναλυτικά, οι αρχές της Ζούλια, μίας από τις 23 Πολιτείες της χώρας στα δυτικά αυτής, ανακοίνωσαν σήμερα, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα, ότι από την επόμενη κιόλας εβδομάδα θεσπίζουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής του τι ακριβώς ψωνίζει κάθε πολίτης στα σούπερ μάρκετ.
Μέσω αυτού, ουσιαστικά θα απαγορεύουν σε έναν καταναλωτή να αγοράζει το ίδιο τρόφιμο ή προϊόν, από διαφορετικό σημείο πώλησης μέσα στην ίδια μέρα!
«Λαμβάνοντας υπόψη το μέσο μέγεθος μιας οικογένειας, κάθε μέλος της, λογικά, αγοράζει περίπου 20 είδη βασικών αγαθών σε μία εβδομάδα, διάρκεια που θα αποτελέσει και την δοκιμαστική περίοδο του μέτρου», λέει στην εφημερίδα Panorama, ο Blagdimir Labrador, αξιωματούχος της πολιτειακής κυβέρνησης της Ζούλια.
Στο νέο σύστημα θα συμπεριληφθούν, μεταξύ άλλων, το ρύζι, το γάλα, οι οδοντόκρεμες και οι βρεφικές πάνες, θα εφαρμοστεί δε σε 65 σούπερ μάρκετ του Μαρακαϊμπο, πρωτεύουσα της Ζούλια, καθώς και στον γειτονικό του δήμο, Σαν Φρανσίσκο.
Οι καταναλωτές της (θεωρητικά πλούσιας καθότι πετρελαιοπαραγωγού) χώρας αναγκάζονται τους τελευταίους μήνες να υφίστανται μεγάλες ουρές σε σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα, δίνοντας πραγματική μάχη ακόμη και για βασικά προϊόντα ή είδη διατροφής που έχουν εξαφανιστεί από τα ράφια είτε επειδή δεν μπορούν πλέον να εισαχθούν (εξαιτίας του διαρκώς υποτιμωμένου και αναξιόπιστου νομίσματος) είτε επειδή έπαψαν να παράγονται (αφού η επιβολή διατίμησης καθιστά ασύμφορη την παραγωγή τους).
Το χαρτί τουαλέτας και το βούτυρο αποτελούν δύο πρόσφατα παραδείγματα, ενώ το σύστημα ελέγχου τιμών στη χώρα βάζει πολλούς καταναλωτές στον πειρασμό να αγοράζουν προϊόντα όπως ρύζι και αλεύρι σε μεγαλύτερες των αναγκών τους ποσότητες, ενίοτε και για να κερδοσκοπήσουν στη μαύρη αγορά, κατά τη διάρκεια μιας νέας περιόδου ελλείψεων.
Μάλιστα η μαύρη αγορά ακμάζει στα σύνορα με την Κολομβία, όπου οι καταναλωτές προτιμούν να πωλούν τα διατιμημένα προϊόντα στη γειτονική χώρα σε πολλαπλάσιες τιμές.
Οι εμπνεύσεις της συγκεκριμένης Πολιτείας συναντούν πάντως την αντίδραση της αντιπολίτευσης.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε στην κυβέρνηση να χρησιμοποιεί το κράτος, για να στήνει ένα πλέγμα ελέγχου της προσφοράς αγαθών στα κουβανέζικα πρότυπα. Αυτό δείχνει την αποτυχία του σοσιαλιστικού συστήματος του 21ου αιώνα», λέει ο βουλευτής της αντιπολίτευσης, Elias Matta.
Οι υποστηρικτές του συστήματος εξακολουθούν να πιστώνουν στον Ούγο Τσάβες τη δημιουρgία ενός δικτύου κοινωνικής προστασίας που κρατά τις τιμές χαμηλές, πρακτική που φαίνεται να ασπάζεται και ο διάδοχός του εκλιπόντος ηγέτη, Νίκολας Μαδούρο.
ΠΗΓΗ: REUTERS
..