Συγκεκριμένα οι πηγές της Ρουμάνικης Κυβέρνησης που επικαλείται το site cursdeguvernare.ro, αναφέρουν ότι κατά 90-95% η απόφαση είναι υπέρ του αγωγού ΤΑΡ, έναντι του αγωγού Nabucco..
Πληροφορίες που μεταδίδουν διαδικτυακοί τόποι από το Βουκουρέστι, και τις οποίες αποδίδουν σε κυβερνητικές πηγές της Ρουμανίας, μιλούν για επιλογή του αγωγού ΤΑΡ από την κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ ως του... αγωγού που θα μεταφέρει το αζέρικο αέριο στην Ευρώπη, έναντι του ανταγωνιστικού του Nabucco.
Συγκεκριμένα οι πηγές της Ρουμάνικης Κυβέρνησης που επικαλείται το site cursdeguvernare.ro, αναφέρουν ότι κατά 90-95% η απόφαση είναι υπέρ του αγωγού ΤΑΡ, έναντι του αγωγού Nabucco. Ελληνικές κυβερνητικές πηγές δηλώνουν άγνοια, αλλά και αυτοσυγκράτηση, καθώς η διαδικασία ενημέρωσης θα ξεκινήσει σήμερα Τρίτη, ενώ την Τετάρτη θα ενημερωθούν επισήμως οι κυβερνήσεις των εμπλεκομένων χωρών.
Στο Βουκουρέστι πάντως και καθώς η Ρουμανία, είναι μια από τις χώρες που διέρχεται ο αγωγός Nabucco, επιδιώκουν να υποβαθμίσουν τα πλεονεκτήματα του ΤΑΡ έναντι του Nabucco και τονίζουν ότι η απόφαση για την επιλογή ανάμεσα στους δύο αγωγούς ελήφθη κυρίως με πολιτικά, παρά με τεχνοκρατικά – οικονομικά κριτήρια.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι την περασμένη εβδομάδα ο πρόεδρος του Αζερμπαϊτζαν Ιλχάμ Αλίγιεφ συναντήθηκε στις Βρυξέλλες με τον Μανουέλ Μπαρόζο, με τα θέματα ενεργειακής συνεργασίας της χώρας του με την ΕΕ.
Σύμφωνα δε με πληροφορίες, την Τετάρτη ο επίτροπος για την ενέργεια Γκίιντερ Έτιγκερ, θα δεξιωθεί τους εκπρόσωπους των δύο υποψήφιων αγωγών, σε μια συμβολική κίνηση αναγνώρισης του ρόλου που έχουν και τα δύο σχέδια στο άνοιγμα του αποκαλούμενου «Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου».
Σε κάθε περίπτωση, ημερομηνία επίσημης ανακοίνωσης παραμένει η Παρασκευή 28 Ιουνίου. Ωστόσο είναι βέβαιο ότι αν όχι σήμερα Τρίτη, το αργότερο αύριο, θα είναι γνωστό το ποιος αγωγός θα κατασκευαστεί πρώτος, έστω και ανεπισήμως καθώς, όπως έγραψε το Euro2day.gr, ξεκινά η διαδικασία ενημέρωσης επί της απόφασης, η οποία έχει ήδη ληφθεί.
Ο αγωγός ΤΑΡ με δυναμικότητα 20 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου το χρόνο, είναι ο μοναδικός από τους σχεδιαζόμενους που διέρχεται από την Ελλάδα.
Η διαδρομή του ξεκινάει από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα, εισέρχεται στην Αλβανία από τη Δυτική Μακεδονία και καταλήγει υποθαλασσίως στη Νότια Ιταλία στην περιοχή San Foca κοντά στην πόλη Lecce. Το μήκος του είναι σχεδόν το μισό έναντι του Nabucco, ενώ διέρχεται και λιγότερες χώρες.
Ως εκ τούτου έχει χαμηλότερο κόστος μεταφοράς, κριτήριο που αξιολογήθηκε ιδιαίτερα για την επιλογή του, εφ΄ όσον αυτή επιβεβαιωθεί τις επόμενες μέρες