Πάνω από 95 εκατ. κοστίζουν οι κλοπές στα σούπερ μάρκετ.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 23 Ιουλίου 2013

Πάνω από 95 εκατ. κοστίζουν οι κλοπές στα σούπερ μάρκετ..

 


Αν και τα συστήματα ασφαλείας βελτιώνονται, οι επιτήδειοι επινοούν διαρκώς καινούργιους τρόπους, φτάνοντας για παράδειγμα να ανοίγουν συσκευασίες γάλακτος ή χυμών μέσα στο κατάστημα και να τοποθετούν εκεί μέσα άλλα μικροαντικείμενα που κλέβουν, μέθοδος γνωστή ως «milkshake»!




Σε πάνω από 95 εκατ. ευρώ ετησίως υπολογίζεται ότι ανέρχεται πλέον το κόστος από τις κλοπές προϊόντων από τα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ, ενώ το συνολικό ποσοστό των...απωλειών έχει αυξηθεί κατά 10% μέσα σε ένα χρόνο. Μάλιστα, συνολικά για την Ευρώπη προβλέπεται αύξηση των κλοπών τα επόμενα χρόνια, αποτέλεσμα της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που ταλανίζει όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Αν και τα συστήματα ασφαλείας βελτιώνονται, οι επιτήδειοι επινοούν διαρκώς καινούργιους τρόπους, φτάνοντας για παράδειγμα να ανοίγουν συσκευασίες γάλακτος ή χυμών μέσα στο κατάστημα και να τοποθετούν εκεί μέσα άλλα μικροαντικείμενα που κλέβουν, μέθοδος γνωστή ως «milkshake».

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Global Retail Theft Barometer (2011) στην ελληνική αγορά το ποσοστό απωλειών είναι της τάξης του 1,4% επί της αξίας των πωλήσεων από 1,3% το 2010. Από τα στοιχεία, ωστόσο, που συγκέντρωσε το ECR Hellas (πρόκειται για ένωση στην οποία συμμετέχουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι βιομηχανίες-προμηθευτές τους με αντικείμενο την προώθηση των κοινών συμφερόντων τους) σε συνεργασία με τις εταιρείες Planning και Exceed Consulting οι απώλειες ειδικά στα λεγόμενα ταχυκίνητα προϊόντα το 2012 (ταχυκίνητα είναι τα προϊόντα που καταναλώνονται συχνά και γι’ αυτό αγοράζονται συχνά, όπως το γάλα κ.ά.) ανέρχονται στο 2,1% των πωλήσεων. Οι απώλειες που οφείλονται αποκλειστικά σε κλοπές ανέρχονται σε 0,81% κατά μέσο όρο και αθροιστικά για την περίοδο 2009-2011 εκτιμάται ότι ξεπέρασαν τα 180 εκατ. ευρώ. Μπορεί το ποσοστό ως προς το σύνολο του τζίρου να είναι σχετικά μικρό, όμως προκαλεί ανησυχία το γεγονός ότι υπάρχει αυξητική τάση των κλοπών. Σύμφωνα με την έρευνα του ECR Europe, όπου ανήκει και το ECR Hellas, πλέον τα 3/4 των απωλειών οφείλονται σε εσωτερικές και εξωτερικές κλοπές, ενώ παλαιότερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κάτω από 60%.

Τα προϊόντα με τα μεγαλύτερα ποσοστά κλοπών είναι το λάδι, το μέλι, ο καφές, τα αλκοολούχα ποτά, τα προϊόντα στοματικής υγιεινής, τα ξυριστικά, τα ζαχαρώδη (τσίχλες-σοκολάτες), τα καλλυντικά, οι μπαταρίες, αλλά ακόμη και τρόφιμα και κυρίως τυριά. Συνολικά, βάσει της έρευνας του Global Theft Barometer, οι απώλειες υπολογίζονται στο 1,45% επί της αξίας των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ και αντιστοιχούν σε 119 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 6,6% σε σχέση με το 2010. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των κλοπών, οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ δαπάνησαν παγκοσμίως 28,3 δισ. ευρώ το 2011, ποσό αυξημένο κατά 5,6% σε σχέση με το 2010, κόστος που επίσης μεγάλο μέρος του μετακυλίεται στις τιμές καταναλωτή.

Η Ευρώπη παρουσιάζει ποσοστό απωλειών 1,39% το οποίο και την κατατάσσει κάτω του μέσου όρου, εμφανίζει όμως τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση έναντι των άλλων περιοχών (7,8% σε ετήσια βάση), γεγονός που αποδίδεται στην κρίση που επεκτείνεται στη Γηραιά Ηπειρο. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το ετήσιο κόστος για τους Ευρωπαίους καταναλωτές από τις κλοπές στα σούπερ μάρκετ υπολογίζεται σε 150 ευρώ ανά νοικοκυριό.


Bookmark and Share