Νέα πλοία 8 δισ. οι εφοπλιστές... - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

Νέα πλοία 8 δισ. οι εφοπλιστές...

 
  • Συνεχίζουν το «ράλι» των ναυπηγήσεων, παρά την ισχύουσα κρίση, οι Ελληνες εφοπλιστές..
  • Άφησαν στη δεύτερη θέση -και σε μεγάλη απόσταση- τους Κινέζους 




Χωρίς σταματημό επενδύουν σε νέα πλοία και σε αγορές «από δεύτερο χέρι», έχοντας δαπανήσει από τις αρχές του 2013 ως το τέλος Ιουνίου...περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια δολάρια.



Οπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G. Moundreas SA, παρά τη «χλιαρή» εικόνα από πλευράς ζήτησης μεταφορικού έργου, οι Ελληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να πιστεύουν στην κυκλικότητα της αγοράς και στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, αφού το πρώτο εξάμηνο του έτους έχουν επενδύσει σε παραγγελίες νέων πλοίων όλων των τύπων 5,5 δισ. δολάρια, με τα 3,634 δισ. να έχουν τοποθετηθεί σε παραγγελίες και το 1,3 δισ. να αφορά options και συμβόλαια προς υπογραφή, δείχνοντας έτσι την πεποίθησή τους ότι ελπίζουν σε καλύτερες μέρες μέσα στο 2014. Κατά το ίδιο διάστημα, οι συμπατριώτες μας εφοπλιστές έχουν δαπανήσε ιγια 179 μεταχειρισμένα πλοία 2,41 δισ. δολάρια.





Μένουν πίσω οι Κινέζοι



Στην παγκόσμια αγορά, από την 1η Ιανουαρίου έως σήμερα, έχουν διατεθεί 28 δισ. δολάρια και έχουν αλλάξει χέρια 719 πλοία. Οι Ελληνες έχουν επενδύσει το 30% του συνολικού ποσού σε 93 φορτηγά πλοία, 62 δεξαμενόπλοια και 24 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.



Πολύ πίσω έμειναν οι Κινέζοι, οι οποίοι από την 1η Ιανουαρίου του 2013 ως τα τέλη Ιουνίου έχουν δαπανήσει 457.900.000 δολάρια γα να αποκτήσουν 63 πλοία.



Οπως αναφέρει η G. Moundreas, σήμερα είναι η καλύτερη στιγμή για επενδύσεις σε νέες παραγγελίες και για «οικολογικά» (ECO) πλοία. Δεν είναι τυχαίο, τονίζεται, ότι, ενώ παραδοσιακές τράπεζες όπως οι HSBC, Lloyds, RBS και άλλες προσπαθούν να μειώσουν τις δανειακές τους εκθέσεις στην ναυτιλία, αυξάνεται η συμμετοχή των Private Equity Funds και των Hedge Funds που επενδύουν στην θάλασσα, εκμεταλλευόμενα τις ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές αλλά και τις νέες τεχνολογίες στα πλοία, στοχεύοντας σε κέρδη όχι μόνο από την προσδοκώμενη υπεραξία αλλά και από τα έσοδα των πλοίων σε εύλογο χρονικό ορίζοντα.
Bookmark and Share