Με τις επεκτάσεις του δικτύου Μετρό στη Θεσσαλονίκη προς Καλαμαριά, στην Αττική από δυτικές συνοικίες προς Πειραιά και με την επέκταση του Τραμ προς Πειραιά κλείνει ο κύκλος της χρηματοδότησης των έργων Μετρό από το ΕΣΠΑ και όλα τα άλλα σχέδια επεκτάσεων σταματούν.
Η ευθύνη της κυβέρνησης τώρα, ιδίως των υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης, είναι να εντάξει τα έργα Μετρό για χρηματοδότηση στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2017, δηλαδή στο λεγόμενο «νέο ΕΣΠΑ».
Πληροφορούμαστε ότι η εταιρεία του Μετρό έχει έτοιμες μελέτες για τις επεκτάσεις της επόμενης δεκαετίας από τον Ευαγγελισμό προς Γαλάτσι και Μαρούσι, όπως επίσης από το κέντρο, προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες κοντά στο κέντρο όπως Παγκράτι, Βύρωνα, Καισαριανή κ.λπ.