Στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού και στην αύξηση των τουριστών ελπίζει η βιομηχανία εμφιάλωσης νερού για να περιορίσει τις απώλειες που της προκαλεί η οικονομική κρίση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, η αγορά... υποχώρησε στα 263,5 εκατ. λίτρα το 2012 έναντι 281 εκατ. λίτρων το 2010, εκ των οποίων τα 272 εκατ. αφορούν το φυσικό μεταλλικό νερό, ενώ τα υπόλοιπα 9 εκατομμύρια το ανθρακούχο. Ωστόσο, μερίδα καταναλωτών στράφηκε σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν σε 31 εκατ. λίτρα το 2012 από 16,9 εκατ. το 2010. Στα μέσα Ιουλίου του 2013 οι ποσότητες που είχαν καταναλωθεί ήταν μόλις 127,4 εκατ. σημειώνοντας πτώση 3,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η αξία των πωλήσεων υποχώρησε στα 33,5 εκατ. ευρώ στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2013, μειωμένη κατά 7,3% σε σχέση με πέρυσι. Το 2010 τα έσοδα έφθασαν στα 79,5 εκατ. ευρώ, για να υποχωρήσουν στα 71 εκατ. στα τέλη του 2012.
Σταθερή τιμή
Να σημειωθεί ότι η τιμή του εμφιαλωμένου νερού παραμένει σταθερή τα τελευταία δέκα χρόνια και παράλληλα δίνει υψηλά κέρδη στους πωλητές που φθάνουν στα επίπεδα του 230%. Τα περιθώρια κέρδους είναι από τα υψηλότερα της αγοράς και αρκετοί ιδιοκτήτες καταστημάτων ισχυρίζονται ότι αν πωλούσαν μόνο νερό θα εμφάνιζαν ένα πολύ καλό εισόδημα.
Στην αγορά της λιανικής πώλησης και ειδικότερα σε περίπτερα, το μισό λίτρο εμφιαλωμένου νερού πωλείται προς 0,50 λεπτά του ευρώ που είναι και η συνολική τάση της αγοράς. Τα στοιχεία της IRI δείχνουν ότι ο κύριος όγκος των πωλήσεων πραγματοποιείται από τα σούπερ μάρκετ της Αττικής και ειδικότερα αυτά διαθέτουν χώρους έως 1.000 τετραγωνικά μέτρα.
Σταθερή αξία για τις πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού αποτελούν τα καταστήματα με εμβαδόν που δεν ξεπερνά τα 400 τετραγωνικά μέτρα. Οι ποσότητες που έδωσαν στην κατανάλωση έφθασαν τα 65,1 εκατομμύρια λίτρα το 2012.