Το ελληνικό κρασί που φιλοδοξεί να γίνει για την Ελλάδα πρεσβευτής της πολυτέλειας και της ποιότητας.
Στην ετικέτα του διάφανου μπουκαλιού -σε σχήμα που παραπέμπει σε εκείνο της σαμπάνιας- φιγουράρει η ονομασία του: Ela Gold.
Μια ονομασία που πιθανότατα θα περνούσε απαρατήρητη ανάμεσα στις χιλιάδες μπράντες αν η συνοδευτική ένδειξη «23K» δεν αποτελούσε μια... μικρή πρόκληση για περαιτέρω έρευνα. Ετσι, βρεθήκαμε μπροστά στον πρώτο για τα ελληνικά δεδομένα φυσικό αφρώδη οίνο με νιφάδες βρώσιμου χρυσού 23 καρατίων. Υπερβολές θα πείτε και περιττές εκκεντρικές πολυτέλειες εν καιρώ οικονομικής κρίσης - και προφανώς δεν θα έχετε καθόλου άδικο. Αυτή η ηθελημένη εκκεντρικότητα του προϊόντος όμως, μπορεί, να είναι το κλειδί για τη συνάντησή του με ένα luxury κοινό που έχει τον τρόπο να συνεχίζει να επενδύει στην πολυτελή διαβίωση...
Το προϊόν Ela Gold πέρα από την εκκεντρική του φύση διαθέτει και το στοιχείο της καινοτομίας, ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα. Και αυτό δεν είναι άλλο από την προσθήκη των νιφάδων του βρώσιμου χρυσού. Κατά τα άλλα, είναι ένας φυσικός αφρώδης οίνος με καλά υλικά και εξαίρετη πρώτη ύλη. Για την ακρίβεια, ο αφρώδης οίνος αποτελείται από σταφύλια των ποικιλιών Chardonnay και Αθήρι εσοδείας 2003, ειδικά επιλεγμένα από αμπελώνες της Ρόδου, ενώ η εμφιάλωσή του έγινε στις εγκαταστάσεις της ροδιακής εταιρείας cair.
Και αν η πρώτη καινοτομία του Ela Gold είναι οι νιφάδες χρυσού, μια δεύτερη αφορά στη σύνθεση αλλά και την επαγγελματική καταγωγή της ομάδας των ιδρυτών του: όλοι τους είναι άνθρωποι της επικοινωνίας, του μάρκετινγκ, της διαφήμισης, με καριέρες χρόνων και διάθεση να συνεχίσουν την κύρια επαγγελματική και επιχειρηματική δραστηριότητά τους. Χαρακτηριστική η περίπτωση της κυρίας Δέσποινας Βουδούρη, η οποία έχει και τον πρώτο λόγο σ’ αυτό το εγχείρημα, που συνδυάζει την καινοτομία με την εξωστρέφεια. Η κυρία Βουδούρη έχει ως κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα την Action Line, που διαθέτει υπηρεσίες outsourcing πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών. Με προηγούμενη επιτυχημένη πορεία στον χώρο των ΜΜΕ και του μάρκετινγκ, πολλά χρόνια στέλεχος πρώτης γραμμής του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη, είχε ιδρύσει το 1999 και ήταν επικεφαλής για χρόνια της πρωτοποριακής στην αγορά των outsourcing υπηρεσιών προς τράπεζες Action Plan.
Η ίδια ανέλαβε να αφηγηθεί τη μικρή ιστορία της Ela Gold - από την ιδέα μέχρι και την υλοποίησή της. «Η ιστορία ξεκινά στη Ρόδο. Είναι ένα σεπτεμβριάτικο δειλινό και είμαι στη βεράντα ενός ξενοδοχείου πίνοντας κρασί και συζητώντας για τον luxury τουρισμό. Μαζί μου, η Μαίρη Καμπουράκη, ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου, που η φιλία μας κρατά από τα χρόνια των σπουδών μας στο Γεωλογικό. Εκείνη είναι που με παρακινεί να κάνω το χόμπι μου προϊόν! Στο τραπέζι πέφτουν ουκ έστιν αριθμός από έξυπνες ιδέες για luxury τουρίστες. Η φίλη μου επιμένει να εκθειάζει τη γη, τα προϊόντα και τους ανθρώπους του τόπου της, τους ροδιακούς αμπελώνες, το Αθήρι, τους μερακλήδες καλλιεργητές του Εμπωνα... Με λίγα λόγια, έτσι άρχισε η Ela Gold. Παρά τη μετέπειτα δραστηριοποίησή μου στον Τύπο, αξίζει να σας πω ότι η διπλωματική μου εργασία στο Γεωλογικό ήταν στον χρυσό της Μακεδονίας, απ’ όπου και κατάγομαι. Αλλά αυτό δεν έφτανε για να φτιαχτεί προϊόν υψηλών προδιαγραφών. Η τεχνογνωσία αναζητήθηκε στο εξωτερικό, τη Γαλλία και την Ιαπωνία, αν και η παραγωγή έγινε εξ ολοκλήρου στη Ρόδο, στον τόπο της σύλληψης και διαμόρφωσης της αρχικής ιδέας».
Προφανώς η κυρία Βουδούρη αρκέστηκε σ’ αυτά που η ίδια ξέρει να κάνει καλά και άφησε χώρο στους επαγγελματίες. Κοντά της βρέθηκαν άνθρωποι με εμπειρία και μεράκι - όλοι τους από τη Ρόδο: «Ο Aλέκος Γλυνός της cair, οινολόγος και μηχανικός, διευθυντής εργοστασίου, με την τεχνογνωσία του, το ενδιαφέρον του για το καινούριο, την αγάπη του για το Aθήρι της Ρόδου και με τη στήριξη του προέδρου της Cair αναζήτησε για μας την καλύτερη πρώτη ύλη, πειραματίστηκε δε καιρό με απόλυτη μυστικότητα. O εξαιρετικός τοπικός ποτοποιός Βασίλης Καμπυλαυκάς, χημικός, με ιστορία στο νησί και μεράκι στις εξαιρετικές γεύσεις, έβαλε και τις δικές του γνώσεις. Και έτσι η ιδέα μας να κάνουμε ένα προϊόν καλύτερο ή ισάξιο κάποιων άλλων που κυκλοφορούν στη διεθνή αγορά, με εικόνα και packaging ωραιότερο, έγινε πραγματικότητα».
Και όταν το προϊόν ετοιμάστηκε, άρχισε ένας αγώνας δρόμου μετ’ εμποδίων με την ελληνική διοίκηση σε όλα τα επίπεδά της. Το πρώτο ήταν ότι η νομοθεσία δεν επέτρεπε το προϊόν να εξακολουθήσει να έχει το βαφτιστικό του όνομα, την αρχική του ονομασία, που ήταν Ela, Rodos Gold. Από εκεί και πέρα άρχισε το πηγαινέλα με τις υπηρεσίες...
Οπως αναφέρει η κυρία Βουδούρη, «την πρώτη φιάλη τη χάρισα στον υπουργό κ. Τσαυτάρη, που αγαπά την καινοτομία στο τοπικό προϊόν, περιγράφοντάς του τα απίθανα εμπόδια που συναντά κανείς για τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος: από το ότι η δημιουργία μιας εταιρείας, μέσω της υπηρεσίας μιας στάσης, είναι μια στάση διμηνιαία για να ολοκληρωθεί μέχρι τα κενά αρμοδιοτήτων συναρμόδιων υπουργείων και ουκ έστιν τέλος... Και φυσικά, αν δεν υπήρχε η κυρίως δραστηριότητά μας, δεν ξέρω αν το κόστος αυτό σε ανθρωποώρες και πόρους θα μπορούσε να το αντέξει ένας νέος επιχειρηματίας».
Η πρώτη παρτίδα του Ela Gold θα βγει στην ελληνική αγορά την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, η τιμή κάθε φιάλης θα είναι περίπου 60 ευρώ σε συσκευασία δώρου, ενώ έχουν ξεκινήσει να καταφθάνουν και παραγγελίες από το εξωτερικό. Μπορεί να είναι το πρώτο προϊόν της σειράς Ela αλλά όχι και το τελευταίο. Ηδη ετοιμάζεται το δεύτερο προϊόν, που θα είναι γλυκά.
Η ονομασία Ela δεν επιλέχθηκε τυχαία, καθώς σημαίνει... πρόσκληση, μια πρόσκληση για ταξίδι στις εξαιρετικές γεύσεις της Ελλάδας. «Ολα αυτά είναι το μεράκι μου και η δημιουργία της Ela αποτελεί μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα, με συνεργάτες φίλους και νέους με όρεξη και φαντασία. Μαζί μου είναι η Ελενα Καλαντζή, ο Γιάννης Γούλιος, ο Γιώργος Τσέλης, ο Περικλής Ιωάννου, η Νάντια Σαμαρά και ο Αλέξανδρος Λαμπράκης. Ολοι με όρεξη, εμπειρία σε διαφορετικούς τομείς ο καθένας, φαντασία και πίστη ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ambassador of Luxury and Quality».
Του Κώστα Τσαούση