Επιστρέφει το σχέδιο για πλωτό σταθμό LNG στην Καβάλα - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2013

Επιστρέφει το σχέδιο για πλωτό σταθμό LNG στην Καβάλα

 

Το έργο προβλέπει τη δημιουργία μίας εξέδρας στην οποία θα δένουν δύο πλοία, ένα που θα μεταφέρει το υγροποιημένο αέριο και ένα δεύτερο που θα μετατρέπει το LNG σε αέριο και θα το διοχετεύει στο δίκτυο της ΔΕΠΑ




Το σχέδιο για πλωτό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στον Κόλπο της Καβάλας επαναπροωθεί η υπό πώληση ΔΕΠΑ, η διοίκηση της..οποίας εμφανίζεται αποφασισμένη να επιταχύνει τις σχετικές διαδικασίες, επιδιώκοντας προφανώς να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία για την εταιρεία, σε συνδυασμό τόσο με τον διεθνή αγωγό ΤΑΡ, ο οποίος θα διέρχεται από τη Βόρειο Ελλάδα προκειμένου να μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, όσο και με τον αγωγό Ελλάδας - Βουλγαρίας, IGB, πρότζεκτ στο οποίο συμμετέχει ελληνική εταιρεία.

Πρόσφατα, αρμόδιο στέλεχος της ΔΕΠΑ σε ενημέρωση στην Καβάλα, στο τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου ανακοίνωσε ότι έχει ήδη ανατεθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις μήνες και ότι στόχος από εδώ και πέρα είναι να εξασφαλιστούν οι διάφορες απαραίτητες άδειες.

Η εκδήλωση στο τμήμα του ΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας εντάσσεται στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας που έχει ξεκινήσει η ΔΕΠΑ προς του τοπικούς φορείς και την τοπική κοινωνία.

Το έργο, το οποίο έχει αναγγελθεί από το 2010 αλλά είχε παγώσει, στην τελευταία του εκδοχή προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες, τη δημιουργία μίας εξέδρας στην οποία θα δένουν δύο πλοία, ένα που θα μεταφέρει το υγροποιημένο αέριο και ένα δεύτερο που θα μετατρέπει το LNG σε αέριο και θα το διοχετεύει στο δίκτυο της ΔΕΠΑ. Το τερματικό θα βρίσκεται σε απόσταση ενός μιλίου από την ακτή, πίσω από τον λόφο της Νέας Καρβάλης. Ο σχεδιασμός δεν προβλέπει τη δημιουργία αποθήκης.

Το πλωτό τέρμιναλ (Floating Storage and Regasification Unit) έχει αντικαταστήσει το παλαιότερο σχέδιο για χερσαίο σταθμό, πάλι στην Καβάλα, στις εγκαταστάσεις της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ). Το πρότζεκτ αυτό έχει εγκαταλειφθεί, καθώς το πλωτό τέρμιναλ αναμένεται να κοστίσει λιγότερο (είχε εκτιμηθεί στο παρελθόν γύρω στα 600 εκατ. ευρώ) και θα είναι πιο ευέλικτο.

Η ΔΕΠΑ θεωρεί ότι ο πλωτός σταθμός δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς τα σχέδια για τη δημιουργία αποθήκης αερίου σε υπό εξάντληση κοίτασμα φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα. Αντίθετα εκτιμά ότι μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, δεδομένων και των προοπτικών που διανοίγονται με τους δύο αγωγούς.

Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει το ενδεχόμενο να επισπεύσει τη διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση της υπόγειας αποθήκης αερίου στη Νότια Καβάλα, για την οποία ήδη έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον. Η Energean Oil, η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα του Πρίνου, έχει καταθέσει εδώ και δύο χρόνια σχετική μελέτη για την προοπτική ανάπτυξης της αποθήκης και δηλώνει «παρών» στη νέα διαδικασία.

Ενδιαφέρον έχει επιδείξει και ο ΔΕΣΦΑ, ο οποίος έχει γνωστοποιήσει στη Socar, την κρατική εταιρεία αερίου του Αζερμπαϊτζάν που βρίσκεται σε διαδικασία εξαγοράς του ΔΕΣΦΑ, ότι εκπονεί μελέτη σκοπιμότητας (feasibility study), η οποία εξετάζει συνδυαστικά το έργο προς τα νέα δεδομένα που δημιουργεί τόσο η διέλευση του αγωγού TAP όσο και η δημιουργία της τρίτης δεξαμενής στη Ρεβυθούσα. Οταν ολοκληρωθεί η τρίτη δεξαμενή, το τερματικό LNG της Ρεβυθούσας θα μπορεί να δίνει περί τα 19 εκατ. κ.μ. αερίου ημερησίως από 12,5 εκατ. κ.μ. σήμερα, με δυνατότητα απόδοσης επιπλέον 4-5 εκατ. κ.μ. αερίου/ημερησίως.

Mανταλένα Πίου

Bookmark and Share