- Περίπου 800 άτομα, προσωπικό από τους εποπτευόμενους φορείς, για συμμετάσχουν στο πρόγραμμα κινητικότητας – διαθεσιμότητας αναζητά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
- Αναμένεται να πληγούν ΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες.
Στο στόχαστρο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης φαίνεται ότι βρίσκονται οι ΔΕΚΟ εποπτείας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου και από.. τον συγκεκριμένο χώρο να βρεθεί προσωπικό το οποίο θα οδηγηθεί εκτός Δημοσίου, ώστε να συμπληρωθούν οι κρίσιμοι αριθμοί αποχωρήσεων προσωπικού που απαιτούν οι δανειστές.
Στο επίκεντρο της προσπάθειας θα βρεθούν, όπως όλα δείχνουν τόσο ο ΟΣΕ και θυγατρικές του, αλλά και οι συγκοινωνιακοί φορείς της Αθήνας, και ιδίως λεωφορεία και τρόλεϊ, τα οποία θα κληθούν να τα βγάλουν πέρα με μειωμένη κρατική επιδότηση, την ώρα που συνεχίζουν να έχουν λειτουργική ζημιά.
Κατά πληροφορίες ο αριθμός του προσωπικού που «αναζητείται» από τον ευρύτερο χώρο του ΥΠΟΜΕΔΙ είναι περίπου 800 άτομα. Ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές του αναμένεται ότι θα είναι πρώτες εταιρείες θα περάσουν από «κόσκινο».
Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι μια πρώτη «δεξαμενή» προσωπικού έχει βρεθεί ήδη, αφού οι διαγωνισμοί που θα γίνουν στο τέλος του έτους για την ανάθεση σε ιδιώτες της συντήρησης της υποδομής θα αφήσουν χωρίς αντικείμενο εργασίας περίπου 400 άτομα, που σήμερα είναι επιφορτισμένα με το έργο της συντήρησης. Δεν αποκλείεται λοιπόν το προσωπικό αυτό να τεθεί σε διαθεσιμότητα και, εν τέλει, είτε να οδηγηθεί σε άλλες θέσεις, όπου υπάρχουν ανάγκες, είτε να οδηγηθεί στην έξοδο από το Δημόσιο μετά το πέρας της διαθεσιμότητας.
Ψάχνουν και τις θυγατρικές του ΟΣΕ
Επιπλέον αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις σε ότι αφορά την ΕΡΓΟΣΕ ή την ΓΑΙΟΣΕ, κάτι που δημιουργεί σοβαρή ανησυχία αφού το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν αποκλείεται την πιθανότητα «ξαφνικού θανάτου» σε κάποια μικρή ΔΕΚΟ.
Μάλιστα διακινούνται ήδη απόψεις που υποστηρίζουν ότι την εποπτεία όλων των σιδηροδρομικών έργων θα μπορούσε να έχει για λογαριασμό του Δημοσίου μια εταιρεία. Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι σχετικό έργο εκτελεί και η Αττικό Μετρό, η οποία έχει την ευθύνη των έργων του Μετρό σε Αθήνα, αλλά και Θεσσαλονίκη.
Εξάλλου να σημειωθεί ότι στο σχέδιο νόμου του ΥΠΟΜΕΔΙ για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ που ψηφίστηκε από την Βουλή πρόσφατα, είχε περιληφθεί διάταξη με την οποία προβλέπονταν τροποποίηση του νόμου ώστε ο φορέας υλοποίησης των έργων να ορίζεται μετά από εισήγηση του Διαχειριστή Υποδομής.
Η συγκεκριμένη διάταξη, βέβαια, αποσύρθηκε, μετά την έντονη αντίδραση των εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, ωστόσο δείχνει ότι η ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής στο αντικείμενο της εταιρείας, η οποία έχει αποκτήσει εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία στοχεύοντας πλέον στην επέκταση της δραστηριότητάς της και εκτός Ελλάδας.
Σε κρίσιμο σημείο λεωφορεία και τρόλεϊ
Σε ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο φαίνεται ότι εισέρχεται και η Ο.ΣΥ., δηλαδή η εταιρεία που έχει υπό τον έλεγχό της τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας και απασχολεί προσωπικό 6.100 ατόμων, το οποίο έχει μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια κατ' εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης.
Η περικοπή της κρατικής επιδότησης προς τις συγκοινωνίες που, όπως όλα δείχνουν, θα επιβάλλει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε συρρίκνωση του έργου των εταιρειών, που χρειάζονται την επιδότηση για να καλύψουν το λειτουργικό τους έλλειμμα. Αυτό αφορά πλέον την Ο.ΣΥ, αφού στην ΣΤΑ.ΣΥ. είναι σαφώς πολύ καλύτερα τα οικονομικά στοιχεία.
Υπό τα δεδομένα αυτά δεν μπορεί να αποκλειστεί η πιθανότητα, ένας αριθμός του προσωπικού να οδηγηθεί εκτός εταιρείας. Αλλωστε, με την μείωση της επιδότησης θα βρεθεί σε αδυναμία εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων της, είτε αυτές αφορούν προσωπικό, είτε προμηθευτές.
Στο επίκεντρο της προσπάθειας θα βρεθούν, όπως όλα δείχνουν τόσο ο ΟΣΕ και θυγατρικές του, αλλά και οι συγκοινωνιακοί φορείς της Αθήνας, και ιδίως λεωφορεία και τρόλεϊ, τα οποία θα κληθούν να τα βγάλουν πέρα με μειωμένη κρατική επιδότηση, την ώρα που συνεχίζουν να έχουν λειτουργική ζημιά.
Κατά πληροφορίες ο αριθμός του προσωπικού που «αναζητείται» από τον ευρύτερο χώρο του ΥΠΟΜΕΔΙ είναι περίπου 800 άτομα. Ο ΟΣΕ και οι θυγατρικές του αναμένεται ότι θα είναι πρώτες εταιρείες θα περάσουν από «κόσκινο».
Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι μια πρώτη «δεξαμενή» προσωπικού έχει βρεθεί ήδη, αφού οι διαγωνισμοί που θα γίνουν στο τέλος του έτους για την ανάθεση σε ιδιώτες της συντήρησης της υποδομής θα αφήσουν χωρίς αντικείμενο εργασίας περίπου 400 άτομα, που σήμερα είναι επιφορτισμένα με το έργο της συντήρησης. Δεν αποκλείεται λοιπόν το προσωπικό αυτό να τεθεί σε διαθεσιμότητα και, εν τέλει, είτε να οδηγηθεί σε άλλες θέσεις, όπου υπάρχουν ανάγκες, είτε να οδηγηθεί στην έξοδο από το Δημόσιο μετά το πέρας της διαθεσιμότητας.
Ψάχνουν και τις θυγατρικές του ΟΣΕ
Επιπλέον αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις σε ότι αφορά την ΕΡΓΟΣΕ ή την ΓΑΙΟΣΕ, κάτι που δημιουργεί σοβαρή ανησυχία αφού το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης δεν αποκλείεται την πιθανότητα «ξαφνικού θανάτου» σε κάποια μικρή ΔΕΚΟ.
Μάλιστα διακινούνται ήδη απόψεις που υποστηρίζουν ότι την εποπτεία όλων των σιδηροδρομικών έργων θα μπορούσε να έχει για λογαριασμό του Δημοσίου μια εταιρεία. Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι σχετικό έργο εκτελεί και η Αττικό Μετρό, η οποία έχει την ευθύνη των έργων του Μετρό σε Αθήνα, αλλά και Θεσσαλονίκη.
Εξάλλου να σημειωθεί ότι στο σχέδιο νόμου του ΥΠΟΜΕΔΙ για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ που ψηφίστηκε από την Βουλή πρόσφατα, είχε περιληφθεί διάταξη με την οποία προβλέπονταν τροποποίηση του νόμου ώστε ο φορέας υλοποίησης των έργων να ορίζεται μετά από εισήγηση του Διαχειριστή Υποδομής.
Η συγκεκριμένη διάταξη, βέβαια, αποσύρθηκε, μετά την έντονη αντίδραση των εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, ωστόσο δείχνει ότι η ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής στο αντικείμενο της εταιρείας, η οποία έχει αποκτήσει εξαιρετικά μεγάλη εμπειρία στοχεύοντας πλέον στην επέκταση της δραστηριότητάς της και εκτός Ελλάδας.
Σε κρίσιμο σημείο λεωφορεία και τρόλεϊ
Σε ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο φαίνεται ότι εισέρχεται και η Ο.ΣΥ., δηλαδή η εταιρεία που έχει υπό τον έλεγχό της τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας και απασχολεί προσωπικό 6.100 ατόμων, το οποίο έχει μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια κατ' εφαρμογή του προγράμματος εξυγίανσης.
Η περικοπή της κρατικής επιδότησης προς τις συγκοινωνίες που, όπως όλα δείχνουν, θα επιβάλλει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε συρρίκνωση του έργου των εταιρειών, που χρειάζονται την επιδότηση για να καλύψουν το λειτουργικό τους έλλειμμα. Αυτό αφορά πλέον την Ο.ΣΥ, αφού στην ΣΤΑ.ΣΥ. είναι σαφώς πολύ καλύτερα τα οικονομικά στοιχεία.
Υπό τα δεδομένα αυτά δεν μπορεί να αποκλειστεί η πιθανότητα, ένας αριθμός του προσωπικού να οδηγηθεί εκτός εταιρείας. Αλλωστε, με την μείωση της επιδότησης θα βρεθεί σε αδυναμία εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων της, είτε αυτές αφορούν προσωπικό, είτε προμηθευτές.