Σίγουρα, ο Πειραιάς έχει ως πλεονέκτημα το γεγονός ότι είναι το κοντινότερο λιμάνι της ζώνης του ευρώ στο Σουέζ και την Ασία, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο τμήμα της εργοστασιακής παραγωγής του πλανήτη.
Τι θα γίνει όμως αν μειωθεί το κόστος πετρελαίου και τα motherships των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, τύπου Maersk, MSC, CMA-CGM, αποφασίσουν να... σαλπάρουν λίγο πιο πέρα και να πάνε, π.χ., στη γειτονική Ιταλία;
Κι όμως, το σενάριο αυτό -σύμφωνα με πληροφορίες- έχει θορυβήσει ορισμένα στελέχη του ΟΛΠ και της Cosco, τα οποία επεξεργάζονται σχετικές αναλύσεις.