Θεσσαλονίκη: Οδηγός εννέα βημάτων για να φέρεσαι σαν... ντόπιος! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Θεσσαλονίκη: Οδηγός εννέα βημάτων για να φέρεσαι σαν... ντόπιος!


http://greece-salonika.blogspot.com/ 



Άλλη μια  (...περίεργη) ιδέα στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας.




 Εννέα απλά πράγματα που θα κάνουν τους ξένους να φαίνονται... "γνήσιοι" Θεσσαλονικείς κι όχι μόνο τουρίστες, έχουν τη δυνατότητα να μάθουν μέσα από έναν πληρέστατο, δωρεάν, οδηγό- χάρτη όσοι νέοι και νέες επισκεφτούν την... πόλη το 2014, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας.

Είναι ένας χάρτης "Use-it" που, με χιουμοριστικό τρόπο, κάνει τους ξένους να νιώσουν ακόμη πιο άνετα στην πόλη. Χάρη σ' αυτόν θα γνωρίζουν πού μπορούν να φάνε και να πιουν, ποια μνημεία να επισκεφτούν, τι μέσα μεταφοράς να χρησιμοποιήσουν, εύκολα και γρήγορα, έστω κι αν δεν έχουν κανέναν δικό τους άνθρωπο για να τους ξεναγήσει.

Η πρωτοβουλία για τη δημιουργία του χάρτη ανήκει στο Δίκτυο Ναυαρίνο (Navarino Network) και απέκτησε "σάρκα και οστά" χάρη στην εργασία εθελοντών.

Το δίκτυο "Use-it" εδρεύει στις Βρυξέλλες και η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που απέκτησε τον συγκεκριμένο χάρτη, στον οποίο περιλαμβάνονται οι συμβουλές που θα έδινε κάποιος από τους Θεσσαλονικείς σ' έναν ξένο φίλο του. "Είναι τα 'μυστικά' της πόλης μας και ένας τρόπος να γνωρίσει ο τουρίστας την πραγματική Θεσσαλονίκη" δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το μέλος του Δικτύου Ναυαρίνο Άσπα Κυριάκη.

Τι να κάνει ένας ξένος για να δείχνει... "ντόπιος"

Βήμα 1ο: Τα μικρά σούπερ -μάρκετ. Έχει ξεμείνει κάποιος από τσιγάρα και χαρτομάντιλα; Χρειάζεται μια μπύρα ή κάτι πρόχειρο να φάει στις 4 τα ξημερώματα; Πηγαίνει κατευθείαν σε ένα περίπτερο. Είναι εκατοντάδες σε όλη την πόλη, αρκετά λειτουργούν σε 24ωρη βάση και διαθέτουν σχεδόν τα πάντα.

Βήμα 2ο: "Εθισμένος" στον καφέ. Στη Θεσσαλονίκη καταναλώνονται γαλόνια καφέ και σπαταλώνται ώρες στις καφετέριες για συζήτηση, δουλειές και διάβασμα εφημερίδας. Αγαπημένος καφές, ο φραπέ.

Βήμα 3ο: Σαν τον "αλήτη". Στους δρόμους υπάρχουν εκατοντάδες αδέσποτα σκυλιά, τα οποία συμμετέχουν στη ζωή της πόλης. Ζουν σε συγκεκριμένες γειτονιές, έχουν ονόματα και περιμένουν να ανάψει πράσινο για τους πεζούς για να περάσουν τον δρόμο. Αν κάποιος περαστικός τους κεντρίσει το ενδιαφέρον μπορεί να σε ακολουθήσουν στη βόλτα.

Βήμα 4ο: Όχι στο κάπνισμα: Η κυβέρνηση μπορεί να έχει ψηφίσει τον αντι-καπνιστικό νόμο, όμως στην πραγματικότητα δεν υπάρχει μαγαζί στην πόλη που να έχει εφαρμοστεί. Οι ξένοι δεν χρειάζεται να αρχίσουν το κάπνισμα, απλά να έχουν υπομονή...

Βήμα 5ο: Μην ξεχάσετε το μαγιό σας: Όχι, μην βουτήξετε στον Θερμαϊκό. Δεν είναι καθαρά τα νερά. Μπορείτε, όμως, να πάρετε το αστικό λεωφορείο, το Νο.69, και να πάτε στην παραλία της Επανομής. Καθαρά νερά και οικονομική μεταφορά.

Βήμα 6ο: Ανάψτε ένα κερί. Επισκεφτείτε μια από τις Βυζαντινές εκκλησίες και ανάψτε ένα κερί, όπως κάνουν οι ντόπιοι. Η κάθε εκκλησία έχει έναν Άγιο και ο κάθε ένας το δικό του "καθήκον". Για παράδειγμα, ο Άγιος Φανούριος σε βοηθάει να βρεις χαμένα πράγματα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να φτιάξεις μια Φανουρόπιτα!

Βήμα 7ο: Γνωρίστε τους σωστούς ανθρώπους. Το καλοκαίρι, η πόλη είναι άδεια. Όλοι έχουν πάει στη Χαλκιδική με τις μαγικές παραλίες. Κάντε φίλους όσους έχουν εξοχικά εκεί και "ξοδέψτε" κάποιες μέρες για μπάνια.

Βήμα 8ο: "Κολλημένος" με το κρασί. Προτιμήστε το χύμα κρασί στις ταβέρνες. Είναι γευστικό και οικονομικό. Εάν θέλετε οικονομικές μπύρες, πηγαίνετε σε ένα περίπτερο (βήμα 1ο).

Βήμα 9ο: Δεν είναι εξορκισμός. Αν δείτε ανθρώπους στο δρόμο ή μέσα σε λεωφορείο να κάνουν τον σταυρό τους, μην ανησυχείτε. Είναι ένα σημάδι σεβασμού και πίστης, όταν περνούν μπροστά από μια εκκλησία.

Πώς να αποκτήσεις τον χάρτη

Όσοι θα επισκεφτούν τη Θεσσαλονίκη μπορούν να κατεβάσουν τον χάρτη μέσω της ιστοσελίδας www. Use-it-thessaloniki.gr ή να τον αποκτήσουν δωρεάν από τα γραφεία του "Δικτύου Ναυαρίνο" που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης ή από διάφορα καταλύματα.

Το "Navarino Network (ΝΝ)- Δίκτυο Ναυαρίνο" ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2009 και είναι μια πρωτοβουλία της Πολιτιστικής Εταιρίας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος. Το NN είναι μια ανεξάρτητη, επιστημονική, μη κερδοσκοπική πρωτοβουλία, με στόχο την προώθηση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας στη δημόσια ζωή της Θεσσαλονίκης και της περιοχής.

Bookmark and Share