"..Η απόφαση αυτή πάρθηκε υπό την πίεση της τρόικας.Πρόκειται για συνταγματική εκτροπή που ακυρώνει το συνυποσχετικό που υπεγράφη με τον πρωθυπουργό για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας των πλοίων, είτε υπό ελληνική είτε υπό ξένη σημαία..." τονίζουν οι εφοπλιστές.
Για κλονισμό του κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης και της ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και για τη...
δημιουργία ευρύτερα αρνητικού κλίματος για κάθε είδους επιχειρηματική επένδυση στην Ελλάδα, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, σχολιάζοντας την αιφνιδιαστική νομοθετική πρωτοβουλία του οικονομικού επιτελείου να προχωρήσει, στα τέλη του 2013, στον νόμο για τη φορολογία των ακινήτων, σε τριπλασιασμό της φορολογικής υποχρέωσης όλων των πλοίων, με ξένη και ελληνική σημαία για την προσεχή τριετία, των διαχειριζόμενων από εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.
Μιλώντας στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο κ. Βενιάμης εκτίμησε ότι η απόφαση αυτή πάρθηκε υπό την πίεση της τρόικας και μίλησε για συνταγματική εκτροπή που ακυρώνει το συνυποσχετικό που υπεγράφη με τον πρωθυπουργό για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας των πλοίων, είτε υπό ελληνική είτε υπό ξένη σημαία.
Πρόσθεσε επίσης, ότι έως σήμερα 3.000 πλοία είχαν δεσμευθεί μέσω της διαδικασίας αυτής για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας τους, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη συλλογικότητα του κλάδου και την ειλικρινή πρόθεσή τους να σταθούν αρωγοί στην, οικονομικά, δύσκολη αυτή περίοδο για την Ελλάδα.
Ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. δήλωσε επίσης, ότι η Ένωση δεν βιάστηκε να αντιδράσει στην εν λόγω νομοθετική ρύθμιση, θέλοντας να δώσει χρόνο στην Πολιτεία να επανεκτιμήσει τις ενέργειές της και τα αποτελέσματα αυτών.
Αναφερόμενος στην ανεπίσημη προκαταρκτική έρευνα του ελληνικού φορολογικού συστήματος του tonnage που άρχισε το καλοκαίρι του 2012, είπε ότι συνεχίστηκε και εντός του 2013, με ανταλλαγή επιστολών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και διευκρινιστικών απαντήσεων εκ μέρους της κυβέρνησης.
Είπε ότι το ελληνικό tonnaze tax είναι ο πρωτοπόρος εμπνευστής όλων των υπολοίπων και αυτή τη στιγμή καλούμαστε να εξηγήσουμε γιατί είναι διαφορετικό από τα ανάλογα των μιμητών του.
Δήλωσε επίσης, ότι το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του κοινοτικού, σε ποσοστό χωρητικότητας dwt, βρίσκεται σε ελληνικά χέρια όπως και το 23,5% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και το 18,5% του παγκόσμιου στόλου των φορτηγών χύδην φορτίων.
Μιλώντας για το πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας σε ευπαθείς ομάδες, είπε ότι περισσότερες από 11.000 οικογένειες με παιδιά, σε πάνω από 110 περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, στηρίζονται μηνιαίως λαμβάνοντας πακέτο τροφίμων, που στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών σίτισής τους. Υπογράμμισε επίσης, ότι το πρόγραμμα «Υγεία για όλους», που προσφέρεται σε συνεργασία με την οργάνωση «Γιατροί του Κόσμου», έχει προσφέρει ιατρικό έλεγχο και εξετάσεις σε 9.000 άτομα, γυναίκες και παιδιά.
Τέλος, ανέφερε ότι μεγάλος αριθμός ιδρυμάτων και κοινωνικών φορέων ενισχύεται με την παροχή τροφίμων είτε με άλλες επιμέρους ενέργειες στήριξης, προκειμένου να μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ανήμπορους συνανθρώπους.