Την επέκταση των γραμμών παραγωγής στην Ελλάδα εξετάζει η ΦΑΓΕ, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αύξηση της ζήτησης για τα προϊόντα της στις αγορές της Ευρώπης.
Παράλληλα, η γαλακτοβιομηχανία συνεχίζει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ για τη λειτουργία νέας...γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο που διατηρεί στο Johnstown της Νέας Υόρκης.
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της ΦΑΓΕ για το 2013, η νέα γραμμή παραγωγής αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2014 και θα οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητα του εργοστασίου από 85.000 τόνους ετησίως που είναι σήμερα σε 160.000 τόνους. Η επένδυση αυτή, η οποία υπολογίζεται πως θα φθάσει τα 100 εκατ. δολάρια, έρχεται να στηρίξει την αλματώδη άνοδο των πωλήσεων της εταιρείας στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Ενδεικτικά, μέσα σε μια πενταετία ο όγκος πωλήσεων της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ υπερτετραπλασιάστηκε και από 16.666 τόνους το 2009 διαμορφώθηκε στο τέλος του 2013 σε 69.254.
Πωλήσεις
Αναφορικά με την πορεία των οικονομικών της μεγεθών πέρυσι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 4,5% σε σχέση με το 2012, φθάνοντας στα 574,8 εκατ. δολάρια κυρίως λόγω της ενίσχυσης των πωλήσεών της στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιταλία κατά 6,9% , 5,2% και 51,5% , αντίστοιχα. Οι αυξήσεις αυτές αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη μείωση των πωλήσεων σε αξία κατά 4,1% στην Ελλάδα .Σε επίπεδο όγκου οι πωλήσεις αυξήθηκαν οριακά κατά 1,7% και οδηγήθηκαν από την αύξηση των πωλήσεων σε όγκο στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία κατά 8,2%, 10,7% και 36,5% , αντίστοιχα, οι οποίες ωστόσο αντισταθμίστηκαν από τη μείωση κατά 10% στις πωλήσεις σε όγκο στην Ελλάδα. Αποτέλεσμα οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος να αντιπροσωπεύουν το 71,5% των συνολικών πωλήσεων σε αξία σε σύγκριση με 68,9% που ήταν το 2012.
Σε ότι αφορά στα αποτελέσματα η καθαρή ζημιά διαμορφώθηκε στα 15,6 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 100,9 εκατ. δολ. το 2012. Οι κύριοι λόγοι για αυτή τη μείωση των καθαρών κερδών ήταν η μείωση του μικτού κέρδους, και η αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους.
Μερίδια αγοράς
Σε επίπεδο μεριδίων αγοράς, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η ΦΑΓΕ είναι το δεύτερο επώνυμο brand με μερίδιο 16,2% σε αξία και 10% σε όγκο στην αγορά του ελληνικού και ελληνικού τύπου γιαουρτιού στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην Ιταλία με μερίδιο 23,8% κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία του γιαουρτίου με χαμηλά λιπαρά και την 4η θέση με μερίδιο 7,8% και 7,5% στις κατηγορίες πλήρες λευκό γιαούρτι και λίγων λιπαρών γιαούρτι με φρούτα. Στις ΗΠΑ είναι ο τέταρτος παίκτης σε αξία πωλήσεων ελέγχοντας μερίδιο 5,3% της αγοράς γιαουρτιού. Στην εσωτερική αγορά από την άλλη πλευρά με μερίδιο 27,6% σε όγκο και 30,7% σε αξία η ΦΑΓΕ κατέχει την πρώτη θέση. Να σημειωθεί τέλος ότι τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται σε 75.000 καταστήματα σε 40 χώρες, κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε όλη την Ευρώπη.
Του Γ.Μανέττα
