- Σαν χορογραφία ή σαν παρτιτούρα που αν τις έχεις στα χέρια σου σου επιτρέπουν να ξέρεις τις επόμενες κινήσεις και ήχους φαίνεται να εξελίσσεται η κρίση στην Ουκρανία:
Αμοιβαία επίδειξη πολιτικής ορθότητας στη Γενεύη, με τις δύο πλευρές να ερμηνεύουν από την πρώτη στιγμή διαμετρικά ...αντίθετα τα όσα υπέγραψαν.
Οι ΗΠΑ να εννοούν υποταγή των εξεγερθέντων στο Κίεβο και η Ρωσία να εννοεί τη συγκρότηση νέας κυβέρνησης...κοινής αποδοχής.
Αμερικανική προτροπή αν όχι διαταγή προς το Κίεβο να καταστείλει βίαια την εξέγερση στην Ανατολική Ουκρανία εν πλήρει επιγνώσει της στρατιωτικής του ανεπάρκειας αλλά και με προεξοφλημένη τη ρωσική στρατιωτική εμπλοκή-εισβολή.
Η χορογραφία-παρτιτούρα σταματά εδώ, γιατί στο επόμενο κεφάλαιο η επιβολή σκληρότερων κυρώσεων ανήκει στη σφαίρα του βλέποντας και κάνοντας: Ποιες είναι οι κόκκινες γραμμές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας για κυρώσεις που θα πλήξουν ζωτικά εθνικά τους συμφέροντα σε μια κρίσιμη για την Ευρωζώνη συγκυρία;
Σε ποιο βαθμό τα απρόβλεπτα «ατυχήματα» μιας πολεμικής σύγκρουσης με εικόνες που θα παραπέμπουν στη Σρεμπρένιτσα του 1995 ή στα χημικά στη Συρία το 2013 μπορούν να ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη της ΕΕ και να διευκολύνουν την Ουάσιγκτον να επιβάλει στους Ευρωπαίους ρήξη με τη Μόσχα;
Εδώ επιστρέφουμε στη χορογραφία-παρτιτούρα: Αν το Βερολίνο και κάποιοι άλλοι Ευρωπαίοι διστάζουν, θα επιστρατευθεί η εικόνα της αυτονόητης για κάθε ένοπλη σύγκρουση φρίκης, καθώς πόλεμος με κανόνες κρίκετ δεν έχει ακόμη καταγραφεί στην Ιστορία.
Συνολικά η περαιτέρω εξέλιξη της κρίσης μοιάζει προβλέψιμη και ελεγχόμενη, με μικρές έως μηδενικές πιθανότητες ανατροπής από μια εξέλιξη που όπως συνηθίζουν να λένε στην Ουάσιγκτον θα ήταν «Game Changer».
Προβλέψιμο είναι και το τι θα συμβεί στο τμήμα της Ουκρανίας που θα τεθεί υπό τον έλεγχο της Ρωσίας, με τον υπουργό Εξωτερικών Λαβρόφ να έχει διευκρινίσει από προχθές Τετάρτη ότι θα διαμορφωθεί καθεστώς ανάλογο με αυτό της Νότιας Οσετίας στη Γεωργία: Ντε Φάκτο έλεγχος από τη Μόσχα αλλά όχι Ντε Γιούρε προσάρτηση τύπου Κριμαίας.
Του κ.Γ.Καπόπουλου.