"Αναστήθηκαν" τα εργοτάξια στις εθνικές οδούς - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

"Αναστήθηκαν" τα εργοτάξια στις εθνικές οδούς



  • Πώς διαμορφώνονται οι κατασκευαστικές εργασίες.


Για πρώτη φορά, ύστερα από τρία χρόνια, θα συναντήσουν οι εκδρομείς του Πάσχα εργοτάξια στις τέσσερις υπό κατασκευή εθνικές οδούς. Αυτό που προέχει, πλέον, είναι να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015 τα συγκεκριμένα έργα τα οποία λειτουργούν ως...καθοριστικό τεστ για τις επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας «αντίστοιχο αυτού της εξόδου στις αγορές» όπως ανέφερε, χθες, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Αναλυτικά, σήμερα υπάρχουν τέσσερα εργοτάξια στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα), πέντε εργοτάξια στην Ιόνια Οδό (Αθήνα-Μαλιακός& Σχηματάρι-Χαλκίδα), τρία στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας και τέσσερα στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί).

Σε αυτά απασχολούνται 4.142 εργαζόμενοι, αριθμός που υπολογίζεται ότι θα έχει διπλασιαστεί μέχρι το καλοκαίρι.



Όσον αφορά στην πρόοδο αποπεράτωσης των οδικών αξόνων, διαμορφώνεται σε 76,80% για τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 48,12% για την Ολυμπία Οδό, 30,25% για την Ιόνια Οδό / ΠΑΘΕ και 26,27% για τον άξονα της Κεντρικής Ελλάδας.

Στον αυτοκινητόδρομο Μορέας (Αθήνα-Καλαμάτα), που έχει ολοκληρωθεί κατά 94%, εκκρεμεί η κατάθεση προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης, κάτι που προέκυψε κατ’απαίτηση της ΕΤΕπ που ζητά συμπληρωματικές εγγυήσεις από πλευράς του ελληνικού Δημοσίου.

Σχετικά με τον αριθμό των διελεύσεων από το σύνολο των μετωπικών σταθμών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, διαμορφώθηκε για τους τέσσερις άξονες σε περίπου εννέα εκατομμύρια από περισσότερες από 13 εκατ. μετακινήσεις το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Ωστόσο, τα μεγέθη τείνουν να εμφανίσουν σταθεροποίηση για το μήνα Μάρτιο, οπότε ο αριθμός των διελεύσεων ήταν ελαφρώς περισσότερες από 4 εκατομμύρια.

Επίσης, για το σύνολο των μετωπικών σταθμών των τεσσάρων έργων παραχώρησης, το συνολικό ύψος των εσόδων από διόδια διαμορφώθηκε, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, σε περισσότερα από 10 εκατ. ευρώ, μέγεθος που έχει μικρή διαφορά από το αντίστοιχο του 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών. Κατά το σύνολο της περιόδου 2009-2014, «βουτιά» στα έσοδα από διόδια υπήρξε το 2010, οπότε διαμορφώθηκαν (για τα τέσσερα έργα παραχώρησης) σε περίπου 5 εκατ. ευρώ.

Τι πλήρωσε το Δημόσιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών, το Δημόσιο κατέβαλε, από τον Δεκέμβριο του 2013, με τη μορφή της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής:
-205 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου
-140 εκατ. στην Ολυμπία Οδό
-114 εκατ. στην Ιόνια Οδό και
-181 εκατ. στον Ε-65

Πλήρωσε επίσης, αποζημιώσεις ύψους:
-58,5 εκατ. στην Ιόνια Οδό
-46 εκατ. στον Ε-65
-42 εκατ. στην κοινοπραξία παραχώρησης και κατασκευής του Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου και
-102 εκατ. σε παραχωρησιούχο και κατασκευαστή της Ολυμπίας Οδού

Το Δημόσιο, δηλαδή, κατέβαλε συνολικά 888,5 εκατ. ευρώ από τον Δεκέμβριο του 2013 έως και τον Απρίλιο.

Νέα έργα-αναλογικές χρεώσεις

Σχετικά με τα διόδια, όπως ανακοίνωσε, χθες, ο κ. Χρυσοχοϊδης, υπεγράφη η ΚΥΑ βάσει της οποίας θα τοποθετηθεί, έως το τέλος του 2016, αναλογικό σύστημα χρέωσης διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους αυτής άξονες.
Η αναλογική χρέωση είναι δικαιότερη και θα διευρυνθεί για το σύνολο των οδικών αξόνων.

Παράλληλα, δύο νέα δημόσια έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Πρόκειται για τον άξονα Πάτρα-Πύργος μήκους 75 χλμ, με πλήρες παράπλευρο δίκτυο και με προϋπολογισμό 340 εκατ. ευρώ, ποσό που θα προέλθει από ευρωπαικά και κοινοτικά κονδύλια.

Το δεύτερο έργο αφορά στον οδικό άξονα από τον κόμβο του Καλού Νερού έως τον ανισόπεδο κόμβο Κυπαρισσίας μήκους 30χλμ και προυπολογισμού 130 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι το έργο να αποπερατωθεί έως το τέλος του 2016.

Τέλος, ως έργο παραχώρησης θα κατασκευαστεί το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, αφότου ληφθούν οι απαιτούμενες εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σημειώνεται ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος, όπως και αυτού από Εγνατία έως Τρίκαλα είχαν μετατεθεί χρονικά στο πλαίσιο της λύσης που είχε προωθηθεί για την επανεκκίνηση των οδικών αξόνων.


Του κ.Γ.Δριβελέγκου
Bookmark and Share