- Στο μεγάλο αγώνα που δίνει η Ελλάδα για να ξεπεράσει την ύφεση, καθοριστικό ρόλο θα μπορούσαν να παίξουν δύο βασικά εγχώρια προϊόντα: το μέλι και το ελαιόλαδο, όπως εκτιμά σε εκτενές άρθρο του το πρακτορείο Bloomberg.
«Ο Ελληνας πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, καλεί τους παραγωγούς παραδοσιακών προϊόντων και τροφίμων, από παραγωγούς αυγοτάραχο μέχρι μελισσοκόμους να.. παίξουν έναν πιο ενεργό ρόλο στην μετατροπή της Ελλλάδας σε μία εξαγωγική χώρα», σημειώνει στην εισαγωγή του το πρακτορείο.
«Η Ελλάδα, που είδε τις εξαγωγές της να πέφτουν κατά 0,2% στα 27,3 δισ. ευρώ το 2013, χρειάζεται οι εταιρείες τροφίμων και ποτών να καλύψουν τη διαφορά με της εξαγωγικές βιομηχανίες, όπως καυσίμων, και να κάνουν κάτι περισσότερεο για να βγει η χώρα από την εξαετή ύφεση», είπε ο Σαμαράς σε εκπροσώπους βιομηχανιών στη Λέσβο στις 13 Μαΐου.
Περισσότερες ελληνικές εταιρείες τροφίμων, εκ των οποίων ορισμένες εξαναγκάστηκαν να αναζητήσουν πεδίο πωλήσεων έξω από την παραοδιακή εγχώρια αγορά, την ώρα που η κρίση διέλυε την οικονομία, θα πρέπει να εστιάσουν σε μία «επεξεργασία της αγροτικής παραγωγής έτσι ώστε να επιστρέψει τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές», πρόσθεσε ο Σαμαράς.
Το δημοσίευμα, επικαλούμενο τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, επισημαίνει ότι οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντωνμ συμπεριλαμβανομένων τροφίμων, ποτών, φυτικών ελαίων αυξήθηκε κατά 3,5%. Στο 17% περίπου της συνολικής αξίας των ελληνικών εξαγωγών, η βιομηχανία τροφίμων και ποτών, καθώς και τα βιομηχανικά προϊόντα όπως μηχανήματα και χημικά προϊόντα, συγκαταλέγονται στην κορυφαία κατηγρία εξαγωγών.
Μερικοί παραγωγοί προϊόντων, όπως ελαιόλαδο ή η παραγωγός εταιρεία κόκκινου πιπεριού Gaea Α.Ε., άρχισαν να δουλεύουν επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στο εξωτερικό, ενώ άλλοι έχουν χρησιμοποιήσει τις εξαγωγές για να αντισταθμίσουν την πτώση των ελληνικών πωλήσεων.
«Η επιβίωση εξαρτάται από την επιτυχημένη εξαγωγή των καλύτερων προϊόντων της ελληνικής μητέρας γης», δήλωσε ο υπεύθυνος της εταιρείας, Άρης Κεφαλογιάννης.
Η Gaea, της οποίας ο πρώτος πελάτης ήταν η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Waitrose, κερδίζει 82% από τις πωλήσεις της εκτός Ελλάδας