Πιο κοντά το Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το σιδηρόδρομο - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

Πιο κοντά το Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το σιδηρόδρομο


  • Ξετρύπησαν τη σήραγγα της Όθρυος στην Φθιώτιδα
  • Σε 3 ώρες και 30 λεπτά το δρομολόγιο σε δύο χρόνια..



Γρηγορότερες επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές φέρνει στον ελληνικό σιδηρόδρομο η εντατικοποίηση των εργασιών στην εργολαβία Τιθορέα-Δομοκός που πέρασε δια πυρός και... σιδήρου τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Τις προηγούμενες μέρες οι τεχνικές εταιρείες του έργου «ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – J &P – ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΤΕΡΝΑ Α.Ε» διάνοιξαν την σήραγγα της Όθρυος, τη δεύτερη μεγαλύτερη σήραγγα μήκους 6,8 χιλιομέτρων που κατασκευάζεται στο πλαίσιο της επίμαχης εργολαβίας ύψους 374 εκ. ευρώ που υπογράφτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Το έργο περιλαμβάνει τα υπολειπόμενα έργα υποδομής, της επιδομής, της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης της γραμμής και αποτελεί τμήμα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του άξονα Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας στο Νομό Φθιώτιδας μεταξύ Τιθορέας και Δομοκού. Στην περιοχή κατασκευάζονται, μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού Τιθορέας και Λιανοκλαδίου η πολύπαθη δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9 χλμ, η οποία ανοίχθηκε πριν ένα χρόνο και μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού Λιανοκλαδίου και Δομοκού, η δίδυμη σήραγγα της Όθρυος μήκους 6,38 χλμ.

Η νέα γραμμή στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του 2015, και ένα χρόνο αργότερα το τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός. Μαζί με τα έργα αποκατάστασης της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης στον άξονα του ΠΑΘΕ, υπολογίζεται ότι ως το τέλος του 2016 η διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα έχει αναβαθμιστεί και το ταξίδι στην Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 30 λεπτά.

Στο μεταξύ στην ΕΡΓΟΣΕ προετοιμάζονται για την προκήρυξη του άλλου μεγάλου διαγωνισμού που αφορά την εργολαβία «Πειραιάς –Τρεις Γέφυρες» προϋπολογιζόμενου κόστους 110 εκ. ευρώ (έχουν προκηρυχθεί οι σχετικές μελέτες από τον ΟΣΕ) ενώ εν αναμονή τελούν για την απόφαση του δικαστηρίου που αγορά την σύμβαση Κιάτο-Ροδοδάφνη. Κατά πληροφορίες η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατατέθηκε στις 2 Απριλίου εναντίον του προσωρινού μειοδότη εκδικάστηκε τις προηγούμενες μέρες και αναμένεται η απόφαση η οποία θα κρίνει την τύχη της σύμβασης.
Της κ.Μ.Τζαννέ

Bookmark and Share