- Χωρίς ζύγισμα συνεχίζει να πουλά η συντριοπτική πλειονότητα των αρτοποιών το ψωμί, παρά την αλλαγή της νομοθεσίας, με αποτέλεσμα το υπουργείο Ανάπτυξης να ξεκινά ελέγχους σε φούρνους, πρατήρια άρτου και σούπερ μάρκετ.
Την ίδια στιγμή με σταθερή τιμή πωλείται το παστεριωμένο γάλα, αν και αυξήθηκε κατά δύο μέρες η διάρκεια ζωής περιορίζοντας έτσι τα οφέλη για.. τους καταναλωτές. Μετά τις 7 Ιουνίου οι γαλακτοβιομηχανίες θα αλλάξουν και τις συσκευασίες διαγράφοντας τον χαρακτηρισμό «φρέσκο».
Πιο συγκεκριμένα, πληθαίνουν οι καταγγελίες από καταναλωτές για τη μη συμμόρφωση των περισσότερων αρτοποιών στα όσα ορίζει ο νέος νόμος 4254/2014 (γνωστός για την ενσωμάτωση των μεταρρυθμίσεων του ΟΟΣΑ) σε σχέση με την πώληση του ψωμιού.
Σύμφωνα με τους καταναλωτές, οι φούρνοι ούτε αναγράφουν την τιμή του ψωμιού ανά κιλό και ούτε το ζυγίζουν πριν από τη διάθεσή του. Η νέα διάταξη αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στον άρτο και τα αρτοπαρασκευάσματα που διατίθενται, ανεξάρτητα από το σχήμα και τη μορφή τους, αναγράφεται με ευκρίνεια η τιμή τους ανά κιλό. Συμπληρωματικά, στα προϊόντα του προηγούμενου εδαφίου που πωλούνται συνήθως ανά τεμάχιο αναγράφεται και η τιμή ανά τεμάχιο. Ολα τα προϊόντα των προηγούμενων εδαφίων ζυγίζονται υποχρεωτικά ενώπιον του καταναλωτή σε όλα τα σημεία πώλησης».
Το υπουργείο Ανάπτυξης προαναγγέλλει ελέγχους, οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκινούν σήμερα. Ταυτόχρονα προτρέπει τους καταναλωτές: «Οι καταναλωτές καλούνται να ζητούν τη ζύγιση, ώστε να αξιοποιούν το δικαίωμά τους να πληρώνουν το ακριβές αντίτιμο για την ποσότητα του άρτου που αγοράζουν. Σε περίπτωση που διαπιστώνουν άρνηση ζύγισης εκ μέρους του πωλητή, μπορούν να απευθύνονται στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ.1520) για τις σχετικές καταγγελίες».
Παράλληλα, οι γαλακτοβιομηχανίες προσάρμοσαν τη διάρκεια ζωής του «φρέσκου, παστεριωμένου γάλακτος» στις επτά από τις πέντε ημέρες, υιοθετώντας τα όσα επίσης προβλέπει άλλη διάταξη του νόμου για τις μεταρρυθμίσεις του ΟΟΣΑ. Ωστόσο, οι τιμές δεν μειώθηκαν, παρέμειναν σταθερές και σύμφωνα με τις γαλακτοβιομηχανίες το όφελος που έχουν είναι μικρό σε σχέση με το αν πέρναγε η αρχική προτεινόμενη διάταξη του υπουργείου Ανάπτυξης, που δεν έβαζε περιορισμό στη διάρκεια ζωής του συγκεκριμένου προϊόντος.
Πάντως, οι καταναλωτές έχουν όφελος αφού με τα ίδια χρήματα αγοράζουν παστεριωμένο γάλα μεγαλύτερης διάρκειας ζωής. Την τελευταία συμπεριφορά έχουν διαμορφώσει λόγω της οικονομικής κρίσης.
Του κ.Χρ.Κολωνα