Σε αυτήν, σύμφωνα με την ΓΓ κατανσλωτή, είναι δυνατή η 24ωρη υποβολή καταγγελιών που αφορούν
α) προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών και
β) παρεμπόριο κ.α.
Μείνετε ενήμεροι για τα δικαιώματά σας κατά τις αγορές σας ή τις διακοπές σας και αν χρειαστεί, ζητείστε βοήθεια ή κάντε καταγγελία. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μέσα... από την γραμμή 1520 προσφέρει εδώ και χρόνια πληροφορίες, βοήθεια και δέχεται καταγγελίες.
Πλέον μπορείτε να κατεβάστε την εφαρμογή της για τα κινητά τηλέφωνα με στόχο να είστε πάντα έτοιμοι για να… αντιδράσετε αν δείτε ότι θίγονται τα δικαιώματά σας από την ιστοσελίδα http://www.1520.gov.gr/index.php της γραμμής παραπόνων - καταγγελιών – ερωτήσεων 1520.
Σε αυτήν, σύμφωνα με την ΓΓ κατανσλωτή, είναι δυνατή η 24ωρη υποβολή καταγγελιών που αφορούν
α) προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών και
β) παρεμπόριο
Επίσης λειτουργεί η «Γραμμή Καταναλωτή-1520» στην οποία απευθύνονται οι πολίτες κι έχουν τη δυνατότητα να:
-Υποβάλλουν παράπονα-ερωτήσεις- καταγγελίες
-Ζητούν συμβουλές
-Ενημερώνονται για καταναλωτικά ζητήματα
H τηλεφωνική γραμμή είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.
Πάντως, σύμφωνα με την Γραμματεία, τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μείωση στον αριθμό των κλήσεων στη Γραμμή 1520 καθώς σημαντικός αριθμός καταναλωτών ενημερώνεται και υποβάλλει τα ερωτήματα-καταγγελίες μέσα από τη νέα ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας καταναλωτή www.1520.gov.gr. Μέσω της νέας ιστοσελίδας πέρα από τη δυνατότητα για 24ωρη υποβολή ερωτημάτων-καταγγελιών, δίνεται και η δυνατότητα για εύκολη περιήγηση και υποβολή ερωτημάτων-καταγγελιών και από έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Περίπου το 25% των καταναλωτών που επικοινωνούν με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή κάνει πλέον χρήση της νέας υπηρεσίας.
Τα περισσότερα θέματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές αφορούν την αγορά καταναλωτικών αγαθών και ειδικότερα την ποιότητα των προϊόντων και τη χρέωσή τους, ενώ σημαντικός αριθμός ερωτημάτων αφορά τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και ειδικά την υπερχρέωση και το δανεισμό των νοικοκυριών.
Μπορείτε να κάνετε ακόμη και ανώνυμη καταγγελία είτε ηλεκτρονικά, είτε μπορείτε να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας το Έντυπο Αναφοράς Παραπόνων, να το συμπληρώσετε και να το στείλετε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
(Ταχυδρομική διεύθυνση: Πλ. Κάνιγγος 10181 Αθήνα/ ΦΑΞ 210 38 43 549).
Τι κάνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή:
Παραλαμβάνει τις καταγγελίες/ αναφορές των καταναλωτών, τις οποίες τις ταξινομεί ανάλογα με τη βαρύτητα των καταγγελλόμενων παραβάσεων. Εν συνεχεία, προβαίνει σε περαιτέρω έλεγχο και επεξεργασία των καταγγελιών μόνον εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο, αξιολογώντας μια σειρά από κριτήρια και μεταξύ άλλων την ανάγκη προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, τις πιθανές επιπτώσεις στο καταναλωτικό κοινό από την καταγγελλόμενη συμπεριφορά καθώς και το αποτέλεσμα που προσδοκάται από την παρέμβαση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή σε συγκεκριμένη υπόθεση.
Σε περίπτωση που διαπιστώσει παράβασητης ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις στους προμηθευτές.
Ωστόσο, δεν αποτελεί όργανο εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές, καθώς η αρμοδιότητά της εξαντλείται στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των προμηθευτών για παραβάσεις της ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει. Ετσι, εφόσον επιθυμείτε την μεσολάβηση για την εξωδικαστική επίλυση της ατομικής σας καταναλωτικής διαφοράς με έναν προμηθευτή θα πρέπει να απευθυνθείτε στον Συνήγορο του Καταναλωτή (στοιχεία επικοινωνίας: Λ. Αλεξάνδρας 144, τηλ. 2106460734, fax: 210 6460414, ιστοσελίδα: http://www.synigoroskatanaloti.gr/), ο οποίος αποτελεί Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με σκοπό την εξωδικαστική και φιλική διευθέτηση των διαφορών μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών.
Δ. Καδδά
α) προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών και
β) παρεμπόριο κ.α.
Μείνετε ενήμεροι για τα δικαιώματά σας κατά τις αγορές σας ή τις διακοπές σας και αν χρειαστεί, ζητείστε βοήθεια ή κάντε καταγγελία. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μέσα... από την γραμμή 1520 προσφέρει εδώ και χρόνια πληροφορίες, βοήθεια και δέχεται καταγγελίες.
Πλέον μπορείτε να κατεβάστε την εφαρμογή της για τα κινητά τηλέφωνα με στόχο να είστε πάντα έτοιμοι για να… αντιδράσετε αν δείτε ότι θίγονται τα δικαιώματά σας από την ιστοσελίδα http://www.1520.gov.gr/index.php της γραμμής παραπόνων - καταγγελιών – ερωτήσεων 1520.
Σε αυτήν, σύμφωνα με την ΓΓ κατανσλωτή, είναι δυνατή η 24ωρη υποβολή καταγγελιών που αφορούν
α) προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στις συναλλαγές τους με τις επιχειρήσεις για αγορά προϊόντων και υπηρεσιών και
β) παρεμπόριο
Επίσης λειτουργεί η «Γραμμή Καταναλωτή-1520» στην οποία απευθύνονται οι πολίτες κι έχουν τη δυνατότητα να:
-Υποβάλλουν παράπονα-ερωτήσεις- καταγγελίες
-Ζητούν συμβουλές
-Ενημερώνονται για καταναλωτικά ζητήματα
H τηλεφωνική γραμμή είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.
Πάντως, σύμφωνα με την Γραμματεία, τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μείωση στον αριθμό των κλήσεων στη Γραμμή 1520 καθώς σημαντικός αριθμός καταναλωτών ενημερώνεται και υποβάλλει τα ερωτήματα-καταγγελίες μέσα από τη νέα ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας καταναλωτή www.1520.gov.gr. Μέσω της νέας ιστοσελίδας πέρα από τη δυνατότητα για 24ωρη υποβολή ερωτημάτων-καταγγελιών, δίνεται και η δυνατότητα για εύκολη περιήγηση και υποβολή ερωτημάτων-καταγγελιών και από έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Περίπου το 25% των καταναλωτών που επικοινωνούν με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή κάνει πλέον χρήση της νέας υπηρεσίας.
Τα περισσότερα θέματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές αφορούν την αγορά καταναλωτικών αγαθών και ειδικότερα την ποιότητα των προϊόντων και τη χρέωσή τους, ενώ σημαντικός αριθμός ερωτημάτων αφορά τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και ειδικά την υπερχρέωση και το δανεισμό των νοικοκυριών.
Μπορείτε να κάνετε ακόμη και ανώνυμη καταγγελία είτε ηλεκτρονικά, είτε μπορείτε να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας το Έντυπο Αναφοράς Παραπόνων, να το συμπληρώσετε και να το στείλετε στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
(Ταχυδρομική διεύθυνση: Πλ. Κάνιγγος 10181 Αθήνα/ ΦΑΞ 210 38 43 549).
Τι κάνει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή:
Παραλαμβάνει τις καταγγελίες/ αναφορές των καταναλωτών, τις οποίες τις ταξινομεί ανάλογα με τη βαρύτητα των καταγγελλόμενων παραβάσεων. Εν συνεχεία, προβαίνει σε περαιτέρω έλεγχο και επεξεργασία των καταγγελιών μόνον εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο, αξιολογώντας μια σειρά από κριτήρια και μεταξύ άλλων την ανάγκη προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, τις πιθανές επιπτώσεις στο καταναλωτικό κοινό από την καταγγελλόμενη συμπεριφορά καθώς και το αποτέλεσμα που προσδοκάται από την παρέμβαση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή σε συγκεκριμένη υπόθεση.
Σε περίπτωση που διαπιστώσει παράβασητης ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις στους προμηθευτές.
Ωστόσο, δεν αποτελεί όργανο εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές, καθώς η αρμοδιότητά της εξαντλείται στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των προμηθευτών για παραβάσεις της ειδικής νομοθεσίας που επιβλέπει. Ετσι, εφόσον επιθυμείτε την μεσολάβηση για την εξωδικαστική επίλυση της ατομικής σας καταναλωτικής διαφοράς με έναν προμηθευτή θα πρέπει να απευθυνθείτε στον Συνήγορο του Καταναλωτή (στοιχεία επικοινωνίας: Λ. Αλεξάνδρας 144, τηλ. 2106460734, fax: 210 6460414, ιστοσελίδα: http://www.synigoroskatanaloti.gr/), ο οποίος αποτελεί Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με σκοπό την εξωδικαστική και φιλική διευθέτηση των διαφορών μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών.
Δ. Καδδά