....ακόμη ψάχνουν.
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες μία νέα περιοχή ερευνών για το αγνοούμενο αεροσκάφος της Malaysia Airlines ύστερα από περαιτέρω ανάλυση δεδομένων από τους δορυφόρους.
Οι έρευνες τώρα θα... μεταφερθούν νότια και θα επικεντρωθούν σε μία περιοχή 1.800 χιλιομέτρων ανοικτά της δυτικής ακτής της Αυστραλίας, δήλωσε χθες ο αντιπρόεδρος της αυστραλιανής κυβέρνησης Γουόρεν Τρας.
«Η νέα περιοχή προτεραιότητας εξακολουθεί να επικεντρώνεται στο έβδομο τόξο, απ’ όπου προήλθε η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με τον δορυφόρο. Μετατοπίζουμε τώρα την προσοχή μας σε μία περιοχή νοτιότερα, κατά μήκος του τόξου, με βάση αυτούς τους υπολογισμούς», είπε ο ίδιος.
Αξιωματούχοι εκτιμούν ότι το αεροσκάφος βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο όταν κατέπεσε και δηλώνουν ότι από τα λιγοστά αποδεικτικά στοιχεία που διαθέτουν προκύπτει ότι το αεροσκάφος άλλαξε πορεία σκοπίμως και κατευθύνθηκε χιλιάδες χιλιόμετρα πιο μακριά από την προγραμματισμένη πορεία του προτού συντριβεί στον Ινδικό Ωκεανό.
Πολύ πιθανό
«Είναι πολύ πιθανό το αεροσκάφος να πετούσε στον αυτόματο πιλότο, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει την πορεία αυτή όπως καταγράφηκε από τους δορυφόρους», είπε ο Τρας.
Το Μπόινγκ 777 με 239 επιβαίνοντες εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου λίγο μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ και ενώ κατευθυνόταν προς το Πεκίνο.
Εκτεταμένη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στον βυθό μετά σειρά ηχητικών σημάτων που φέρεται να προέρχονταν από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους απέτυχε να οδηγήσει στον εντοπισμό του.
Πολλοί από τους συγγενείς των επιβαινόντων είναι εξοργισμένοι από την έλλειψη προόδου στις έρευνες. Μία έκθεση 64 σελίδων που δόθηκε στη δημοσιότητα από την κυβέρνηση της Αυστραλίας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υποθαλάσσια έρευνα θα ξεκινήσει και πάλι στη νέα αυτή περιοχή.
H στροφή προς τον Νότο ήταν αναμενόμενη. Την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ασφάλειας των Συγκοινωνιών στην Αυστραλία είχε προαναγγείλει ότι οι έρευνες θα μεταφερθούν νοτιότερα της περιοχής, στην οποία όλο αυτό το διάστημα ένα υποθαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος, που λειτουργεί με τηλεχειριστήριο, χτένισε επιφάνεια 850 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Το κόστος
H επόμενη φάση των ερευνών θα αρχίσει στις αρχές Αυγούστου και αναμένεται να διαρκέσει ένα χρόνο, καλύπτοντας μία επιφάνεια 60.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων με κόστος 60 εκατομμύρια δολάρια ίσως και παραπάνω. Πρόκειται για τη δαπανηρότερη επιχείρηση στην ιστορία της αεροπλοΐας.
Η νέα περιοχή ερευνών βρίσκεται 2.000 χλμ. δυτικά του Περθ, μία απομονωμένη λωρίδα ωκεανού που σφυροκοπείται συχνά από θυελλώδεις ανέμους.
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες μία νέα περιοχή ερευνών για το αγνοούμενο αεροσκάφος της Malaysia Airlines ύστερα από περαιτέρω ανάλυση δεδομένων από τους δορυφόρους.
Οι έρευνες τώρα θα... μεταφερθούν νότια και θα επικεντρωθούν σε μία περιοχή 1.800 χιλιομέτρων ανοικτά της δυτικής ακτής της Αυστραλίας, δήλωσε χθες ο αντιπρόεδρος της αυστραλιανής κυβέρνησης Γουόρεν Τρας.
«Η νέα περιοχή προτεραιότητας εξακολουθεί να επικεντρώνεται στο έβδομο τόξο, απ’ όπου προήλθε η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με τον δορυφόρο. Μετατοπίζουμε τώρα την προσοχή μας σε μία περιοχή νοτιότερα, κατά μήκος του τόξου, με βάση αυτούς τους υπολογισμούς», είπε ο ίδιος.
Αξιωματούχοι εκτιμούν ότι το αεροσκάφος βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο όταν κατέπεσε και δηλώνουν ότι από τα λιγοστά αποδεικτικά στοιχεία που διαθέτουν προκύπτει ότι το αεροσκάφος άλλαξε πορεία σκοπίμως και κατευθύνθηκε χιλιάδες χιλιόμετρα πιο μακριά από την προγραμματισμένη πορεία του προτού συντριβεί στον Ινδικό Ωκεανό.
Πολύ πιθανό
«Είναι πολύ πιθανό το αεροσκάφος να πετούσε στον αυτόματο πιλότο, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να έχει ακολουθήσει την πορεία αυτή όπως καταγράφηκε από τους δορυφόρους», είπε ο Τρας.
Το Μπόινγκ 777 με 239 επιβαίνοντες εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου λίγο μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ και ενώ κατευθυνόταν προς το Πεκίνο.
Εκτεταμένη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στον βυθό μετά σειρά ηχητικών σημάτων που φέρεται να προέρχονταν από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους απέτυχε να οδηγήσει στον εντοπισμό του.
Πολλοί από τους συγγενείς των επιβαινόντων είναι εξοργισμένοι από την έλλειψη προόδου στις έρευνες. Μία έκθεση 64 σελίδων που δόθηκε στη δημοσιότητα από την κυβέρνηση της Αυστραλίας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υποθαλάσσια έρευνα θα ξεκινήσει και πάλι στη νέα αυτή περιοχή.
H στροφή προς τον Νότο ήταν αναμενόμενη. Την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της Υπηρεσίας Ασφάλειας των Συγκοινωνιών στην Αυστραλία είχε προαναγγείλει ότι οι έρευνες θα μεταφερθούν νοτιότερα της περιοχής, στην οποία όλο αυτό το διάστημα ένα υποθαλάσσιο μη επανδρωμένο σκάφος, που λειτουργεί με τηλεχειριστήριο, χτένισε επιφάνεια 850 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Το κόστος
H επόμενη φάση των ερευνών θα αρχίσει στις αρχές Αυγούστου και αναμένεται να διαρκέσει ένα χρόνο, καλύπτοντας μία επιφάνεια 60.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων με κόστος 60 εκατομμύρια δολάρια ίσως και παραπάνω. Πρόκειται για τη δαπανηρότερη επιχείρηση στην ιστορία της αεροπλοΐας.
Η νέα περιοχή ερευνών βρίσκεται 2.000 χλμ. δυτικά του Περθ, μία απομονωμένη λωρίδα ωκεανού που σφυροκοπείται συχνά από θυελλώδεις ανέμους.