Ο μεγάλος αδελφός είναι παντού στη ζωή μας.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

Ο μεγάλος αδελφός είναι παντού στη ζωή μας..


  • Δείτε πως μας παρακολουθούν χωρίς να το ξέρουμε στο παρακάτω άρθρο του Bloomberg.


Κάθε φορά που επισκέπτεται κάποιος έναν γιατρό ή όταν παίρνει κατευθύνσεις από το GPS του τηλεφώνου του, υπάρχουν.. λογισμικά που αναλύουν αυτές τις πληροφορίες, χωρίς να το γνωρίζουν οι χρήστες.

Ορίστε κάποια παραδείγματα που δείχνουν πως η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή των αμερικανών -και κατ'επέκταση όλων των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα "έξυπνα" δίκτυα σε όλο τον Κόαμο- και πως "χτενίζει" τα ηλεκτρονικά μας στίγματα για να βρει κάτι αξιόλογο προς χρήση:

-Όλες οι πληροφορίες από τα οχήματα, όπως τα φρένα, η μηχανή και άλλα συστήματα του αυτοκινήτου στέλνονται στην κατασκευάστρια εταιρεία, σε μία μεγάλη βάση δεδομένων όπου και μελετώνται με σκοπό την βελτίωση της συμπεριφοράς των οχημάτων. Αν και οι εταιρείες πρέπει να προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα των οδηγών, όπως αναφέρει το Bloomberg, σύμφωνα με τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές, σε κάποιες περιπτώσεις οι διαδικασία συλλογής πληροφοριών ήταν θολή. Έτσι ενώ οι εταιρείες παρέχουν την δυνατότητα στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία αυτά, την ίδια ώρα δεν τους επιτρέπουν να σβηστούν από τη βάση δεδομένων προσωπικά δεδομένα των οδηγών, όπως οι πορεία που ακολούθησαν.
Έτσι ένα μυστικό ταξίδι που έκανε ένας οδηγός πριν από πέντε χρόνια μένει στους υπολογιστές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

-Άλλο στοιχείο που εκμεταλλεύονται οι εταιρείες, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που λαμβάνουν, χωρίς να το γνωρίζουν οι χρήστες, είναι οι κάρτες εισόδου ή εξόδου από τον χώρο εργασίας. Οι κάρτες αυτές έχουν έναν ειδικό αλγόριθμο που δίνει την δυνατότητα σ' όποιον θέλει να βλέπει όλη τη διαδρομή του εργαζόμενου, χωρίς ο ίδιος να γνωρίζει ότι παρακολουθείται.

-Μπορεί να φαίνεται απίστευτο όμως αγγλική εταιρεία μπορεί να γνωρίζει ακριβώς τι κάνει κάποιος στο σπίτι του. Αν δουλεύει πολύ μπροστά στον υπολογιστή ή ακόμα αν μαγειρεύει συχνά.

-Η Navetas έχει μόνιτορ που μετρούν πόση ενέργεια καταναλώνει η κάθε συσκευή σε ένα συγκεκριμένο νοικοκυριό.

-H Kantar Group, μέλος ενός μεγάλου διαφημιστικού ομίλου σε συνεργασία με την εταιρεία λογισμικού Onzo συλλέγει τις μετρήσεις από έξυπνους μετρητές ενέργειας, ανοίγοντας ουσιαστικά την πόρτα των νοικοκυριών.

-Το ίδιο δήλωσε πρόσφατα ότι θα κάνει και η Google που σκοπεύει να λανσάρει εφαρμογές για έξυπνες συσκευές, όπως πλυντήρια, που θα ελέγχονται μέσω διαδικτύου ή τηλεφώνου. Τα στοιχεία αυτά θα μπορούν πιθανά να χρησιμοποιηθούν χωρίς να το γνωρίζουν οι χρήστες.

-Οι βάσεις δεδομένων των ασθενών σε δημόσια νοσοκομεία, πολλές φορές πωλούνται σε ασφαλιστικές ώστε να έχουν πλήρη πρόσβαση στον φάκελο ασθενών. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για έρευνες, όμως μπορεί και να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς όπως για την μέτρηση της αποδοτικότητας ενός γιατρού.

-Οι ηλεκτρονικοί χάρτες και τα GPS κάθε φορά που ένας οδηγός ψάχνει μια διαδρομή, τα στοιχεία συλλέγονται και χρησιμοποιούνται από την ίδια την εταιρεία.

-Η Apple αντικατέστησε το Google Maps στο iPhone με δικούς της χάρτες αφού οι προηγούμενοι είχαν πολλά προβλήματα και όπως είπε ο CEO της εταιρείας Tim Cook: "Όσοι περισσότεροι χρησιμοποιούν τους χάρτες της Apple τόσο καλύτεροι θα γίνονται", πράγμα που αποδεικνύει πως τα στοιχεία που συλλέγονται χρησιμοποιούνται από την εταιρεία.

-Κάθε φορά που κάποιος κάνει μια online αγορά, τα στοιχεία της αγοράς μπαίνουν σε βάση δεδομένων, όπου έχουν πρόσβαση εταιρείες, όπως το ταξιδιωτικό σάιτ Orbitz, το οποίο και τροποποιεί τις αναζητήσεις ξενοδοχείο για τον κάθε χρήστη, ανάλογα με τις αγορές του ή με το τι ψάχνει να αγοράσει.

-Σύμφωνα με το Bloomberg oι Amazon, Google και Facebook δεν "ξεχνούν" ποτέ το κάθε κλικ που έκανε ένας χρήστης σε κάποιο προϊόν, π.χ. μία καφετιέρα και θα εμφανίζουν ανάλογα προϊόντα κατά τακτά χρονικά διαστήματα.

-Αλλά ακόμα και κάθε φορά που ένας χρήστης "κατεβάζει" ή ακούει online κάποιο τραγούδι, τότε μπαίνει σε μία βάση δεδομένων όπου και γίνεται ταυτοποίηση για το ποια μουσική αρέσει στον κάθε άνθρωπο με βάση κάποια χαρακτηριστικά του, ώστε να δουν διάφορες εταιρείες τι μουσική αρέσει στον κάθε χαρακτήρα και τύπο ανθρώπου.

-Τέλος ακόμα και οι συσκευές όπως ποδόμετρα και συσκευές ελέγχου των παλμών, τις οποίες αγοράζουν άνθρωποι για να γυμναστούν, στέλνουν πληροφορίες στις κατασκευάστριες εταιρείες για την πορεία εκγύμνασης του κάθε χρήστη.

"Πιστεύω πραγματικά ότι είμαστε στην αρχή μίας επανάστασης σχετικά με το να κατανοήσουμε τις ατομικές ανάγκες υγείας" , ανέφερε ο Michael Blum, επικεφαλής πληροφοριών υγείας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο, μιλώντας σε συνέδριο της Samsung...
Bookmark and Share