- Η μετοχή της κρατικής αεροπορικής εταιρείας της Μαλαισίας έχει κατρακυλήσει, σημειώνοντας πτώση 11,11% σε ένα μήνα και 35,48% το τελευταίο εξάμηνο.
"Η Malaysian Airlines δεν υπάρχει περίπτωση να κρατήσει με τη σημερινή της μορφή, αν δεν σημειωθούν αλλαγές” αναφέρει στο Bloomberg, ο αναλυτής της Malayan Banking, Mohshin Aziz, σημειώνοντας ότι στην 100χρονη ιστορία της Type Your Post Summary Hereαεροπλοΐας καμιά άλλη αεροπορική εταιρεία, πλην της Malaysian, δεν αντιμετώπισε ποτέ δύο πρωτοφανείς τραγωδίες σε διάστημα λίγων μηνών.
Η μετοχή της κρατικής αεροπορικής εταιρείας της Μαλαισίας έχει κατρακυλήσει, σημειώνοντας πτώση 11,11% σε ένα μήνα και 35,48% το τελευταίο εξάμηνο. Τον περασμένο Μάρτιο (8/3) συνέβη η πρώτη τραγωδία, όταν ένα Μπόινγκ 777 της Malaysia Airlines, με 239 επιβαίνοντες, εξαφανίστηκε ενώ ταξίδευε από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο. Ακόμα και σήμερα, 4 μήνες μετά δεν έχει βρεθεί ούτε ένα ίχνος από το αεροπλάνο – φάντασμα. Την Πέμπτη αεροσκάφος της πτήσης ΜΗ17, η οποία αναχώρησε από το 'Αμστερνταμ για την Κουάλα Λουμπούρ, παρέσυρε στο θάνατο 298 επιβαίνοντες.
Όπως ήταν φυσικό, οι κρατήσεις θέσεων έχουν σημειώσει βουτιά και, μολονότι, όπως λέει ο Aziz, οι Μαλαισιανοί θα συνεχίσουν να εμπιστεύονται τον εθνικό τους αερομεταφορέα, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί για τους διεθνείς επιβάτες. Ερωτηθείς για το αν η κυβέρνηση θα ιδιωτικοποιήσει την εταιρεία ή θα αναγκαστεί να την κλείσει, όπως είχε συζητηθεί και λίγο καιρό πριν συμβεί η δεύτερη τραγωδία, ο Aziz απάντησε ότι ακόμα η κυβέρνηση διστάζει να αγγίξει το φλέγον θέμα, αλλά η Malayan Banking και ο αναλυτές θεωρούν ως επιτακτική ανάγκη την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, ώστε να μπορέσει κάποτε να ορθοποδήσει.
Εξάλλου, όπως τονίζει στο BBC και ο Bernard Grabovsky, επικεφαλής της DVB Bank, η οποία ειδικεύεται στην οικονομία των διεθνών μεταφορών, “ακόμη κι αν πρόκειται για απλή σύμπτωση, ποτέ στο παρελθόν δεν έχει συμβεί ένας αερομεταφορέας να πρωταγωνιστεί σε δύο τόσο μεγάλες αεροπορικές τραγωδίες σε διάστημα μόλις λίγων μηνών...Η στήριξη από την κυβέρνηση πρέπει να είναι πιο σαφής και ίσως πιο μαζική”.
Η εταιρία είχε δηλώσει τον Μάιο ότι η εξαφάνιση του MH370 είχε "δραματικές συνέπειες" στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Πολλές ακυρώσεις επιβάρυναν περαιτέρω τις ζημίες του εθνικού αερομεταφορέα, που είναι ελλειμματικός εδώ και χρόνια.
Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2014, οι ζημίες ανήλθαν σε 443 εκατομμύρια ρίνγκιτ (ή 137 εκατ. δολάρια), σημειώνοντας απώλειες για πέμπτο συνεχόμενο μήνα. Οι συνολικές ζημίες των τελευταίων τριών ετών ανέρχονται σε 1,3 δισ. δολάρια. Καθημερινά, η εταιρεία χάνει 1,6 εκατ. δολ. κι έχει απωλέσει το 1/3 της αγοραίας αξίας της φέτος.
Για να θυμούνται όλοι την εθνική σημασία του αερομεταφορέα της Μαλαισίας, απεικονίσεις του Μπόινγκ 777 κοσμούσε το εθνικό νόμισμα της χώρας, ενώ το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ αξίας 3,5 δισ. δολαρίων θεωρληθηκε αρχιτεκτονικό θαύμα. Η Malaysian ήταν και η πρώτη αεροπορική εταιρεία της ΝΑ Ασίας που πραγματοποίησε απευθείας πτήσεις στη Λατινική Αμερική. Όμως, σήμερα, από "πετράδι" της εγχώριας οικονομίας, κοντεύει να μετατραπεί σε εθνικό όνειδος, αφού στη συνείδηση των ταξιδιωτών έχει συνδεθεί πλέον αμετάκλητα με δύο από τις χειρότερες αεροπορικές τραγωδίες στην ιστορία.