
- Τέλος δεν έχουν οι... επικοινωνιακές γκάφες για το άλλοτε καμάρι της Μαλαισίας στον χώρο της αεροπλοΐας.
Μετά τη μυστηριώδη εξαφάνιση αεροσκάφους τον περασμένο Μάρτιο κάπου μεταξύ Νότιας Κινεζικής Θάλασσας και Ινδικού Ωκεανού, και τη συντριβή ενός ακόμη Boeing 777 στο ανατολικό τμήμα της Ουκρανίας την προηγούμενη εβδομάδα, ένα ακόμη γεγονός... έρχεται να προκαλέσει νέους τριγμούς στην αεροπορική εταιρεία.
Ήδη, καθημερινά χιλιάδες επιβάτες ακυρώνουν τα εισιτηριά τους και προτιμούν άλλες εταιρείες για τις μετακινήσεις τους.
Όπως έγινε γνωστό, η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airlines άλλαξε την Κυριακή την πορεία της πτήσης από την Κουάλα Λουμπούρ στο Λονδίνο και το αεροσκάφος που την εκτέλεσε, πέταξε πάνω από τον εναέριο χώρο της Συρίας, αφού η συνηθισμένη διαδρομή της (στον

Μετά την κατάρριψη την περασμένη Πέμπτη του Boeing 777 που εκτελούσε την πτήση MH-17 στην ανατολική Ουκρανία, οι αεροπορικές εταιρείες πλέον αποφεύγουν τον εναέριο χώρο όπου ο ουκρανικός στρατός μάχεται κατά φιλορώσων ανταρτών.
Την Παρασκευή και το Σάββατο, τα αεροσκάφη που εκτέλεσαν την πτήση Κουάλα Λουμπούρ-Λονδίνο, τη MH4 δηλαδή, ακολούθησαν διαφορετική πορεία, πάνω από την ανατολική Τουρκία, σύμφωνα με τα δεδομένα παρακολούθησης. Η αλλαγή υπογραμμίζει την «πρόκληση» που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες για την ανεύρεση διαδρομών εκτός εμπόλεμων ζωνών που να συνδέουν την Ασία και την Ευρώπη.
Εκατοντάδες πτήσεις διέσχιζαν τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας πριν από την καταστροφή της Πέμπτης, ενώ δεν είναι ασυνήθιστο οι

Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η Malaysia Airlines αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της ότι το σχέδιο πτήσης της MH4 συμπεριλαμβάνεται στις εγκεκριμένες διαδρομές του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
«Σύμφωνα με την ειδοποίηση προς τους αεροπόρους (notice to airmen, NOTAM), η οποία εκδόθηκε από τη Συριακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ο εναέριος χώρος της Συρίας δεν υπόκειται σε περιορισμούς», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Malaysia Airlines. «Καθ’ όλη τη διάρκεια (της) η MH4 βρισκόταν σε εναέριο χώρο εγκεκριμένο από τον ICAO».
Σύμφωνα με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, οι αποφάσεις των αεροπορικών εταιρειών για την πορεία των πτήσεων θα πρέπει να βασίζονται σε μια σειρά παραγόντων όπως:
- συμβουλές από το υπουργείο Εξωτερικών
- προειδοποιήσεις της περιοχής
- καιρικές συνθήκες
- παρεχόμενη βοήθεια πλοήγησης
- επιθέσεις
- κατάσταση αεροδρομίων.
Ωστόσο, σε ανακοίνωσή της προσθέτει ότι οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως ακολουθούν τη συντομότερη διαδρομή, καθώς μια μεγάλη παράκαμψη γύρω από μια εμπόλεμη ζώνη προκαλεί καθυστερήσεις και συνοδεύεται από επιπλέον κατανάλωση καυσίμων, η οποία μεταφράζεται σε περαιτέρω... χρεώσεις για τους επιβάτες.