Σε ποιους ελληνικούς προορισμούς -δεν- πήγαν και φέτος οι τουρίστες. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Σε ποιους ελληνικούς προορισμούς -δεν- πήγαν και φέτος οι τουρίστες.


  • Αρκετοί είναι οι προορισμοί της χώρας που δεν αποκόμισαν τα σημαντικά οφέλη που είχε κατά τη φετινή σεζόν η Ελλάδα από την αύξηση ρεκόρ του εισερχόμενου τουρισμού. 


Τα χαρακτηριστικά της τουριστικής αγοράς αυτών των προορισμών ήταν η... συρρικνωμένη περίοδος από 30 έως 45 ημέρες, οι λιγότερες ημέρες διανυκτέρευσης των επισκεπτών και οι χαμηλές καταναλώσεις.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Μαγνησίας. Ενάμιση μήνα –από τα μέσα Ιουλίου έως τα τέλη Αυγούστου– είχε τουριστική κίνηση η περιοχή. Την υπόλοιπη περίοδο σημειώθηκε μείωση, υποστηρίζει ο πρόεδρος της τοπικής Ενωσης Ξενοδόχων, Γιώργος Ζαφείρης. Επιπροσθέτως, όπως σημειώνει, οι εισπράξεις ήταν μειωμένες λόγω των προσφορών και των αυξημένων οικονομικών υποχρεώσεων των μονάδων. Γι’ αυτό και στέκεται ιδιαίτερα στην ανάγκη προβολής του προορισμού σε ό,τι αφορά τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και την προώθηση του αεροδρομίου, για την προσέλκυση περισσότερων πτήσεων από το εξωτερικό.

Οι λουτροπόλεις

Η μείωση του εγχώριου τουρισμού έχει επηρεάσει την ταξιδιωτική κίνηση και στα Καμένα Βούρλα, τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων της περιοχής, Μιλτιάδης Ηλιόπουλος. Ακόμα και όσοι κατάφεραν να κάνουν διακοπές διανυκτέρευσαν από 3 έως 5 ημέρες, από 12 έως 15 ημέρες παλαιότερα. Οπως λέει, η σεζόν στην περιοχή από 120 ημέρες που ήταν έχει περιοριστεί μόνο στον Αύγουστο. Γενικότερα, πάντως, ο ίδιος πιστεύει ότι για τη συρρίκνωση της κίνησης στις λουτροπόλεις έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι τα Ταμεία μείωσαν τον αριθμό των δικαιούχων στα κοινωνικά προγράμματα τουρισμού.

Μερική ανάκαμψη της τάξεως του 15% σημείωσαν οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία της Λακωνίας τη φετινή περίοδο –που έχει Ελληνες τουρίστες σε ποσοστό 75%–, η οποία όμως δεν κάλυψε τη σωρευτική πτώση της τάξεως του 40% που εμφανίζει η κίνηση στην περιοχή από το 2009. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων, Δημήτρης Πολλάλης. Σε επίπεδο εισπράξεων, συμπληρώνει, η αύξηση περιορίστηκε στο 8% επειδή για την προσέλκυση πελατείας οι ξενοδόχοι διατήρησαν τις τιμές σε ελκυστικά επίπεδα. Στα χαρακτηριστικά της περιόδου ήταν ο περιορισμός των γευμάτων, η μείωση των διανυκτερεύσεων και οι δαπάνες μόνο για... σούπερ μάρκετ. Ως κορυφαία προτεραιότητα για τον προορισμό ο κ. Πολλάλης θέτει την πολιτική λειτουργία του αεροδρομίου της Τρίπολης. Hδη, για την ολοκλήρωση των διαδικασιών υπάρχει συνεργασία των υπουργών ΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νίκου Δένδια και Εθνικής Αμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλου. Ο τελευταίος έχει δώσει το «πράσινο φως» από το Πάσχα για τη λειτουργία του αεροδρομίου ως πολιτικού. Επιπλέον, την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής θα βοηθήσει και η παράδοση σε κυκλοφορία του οδικού τμήματος Λεύκτρο - Σπάρτης.

Συρρικνωμένη, με καλά αποτελέσματα μόνο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ήταν η φετινή σεζόν για την Εύβοια, υπογραμμίζει το μέλος της Ενωσης Ξενοδόχων, Θεόδωρος Βενέρης. Οι καταναλώσεις, προσθέτει, στα επισιτιστικά τμήματα ήταν πολύ χαμηλές και οι διανυκτερεύσεις λιγότερες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ελλάδος, Κώστα Μπρεντάνο, το 50% των καταλυμάτων-μελών της δεν είχαν αύξηση στα αποτελέσματά τους κατά τη φετινή σεζόν. Η Συνομοσπονδία εκπροσωπεί περί τις 38.000 επιχειρήσεις με δυναμικότητα περίπου 450.000 κλινών. Το άλλο 50% των επιχειρήσεων, προσθέτει, ότι είχε αύξηση της πληρότητας μεταξύ 8% και 10%. Ο κ. Μπρεντάνος επισημαίνει πως τα όποια οφέλη περιορίστηκαν τον Ιούλιο και Αύγουστο καθώς την υπόλοιπη σεζόν οι αφίξεις στα ενοικιαζόμενα καταλύματα διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Παράλληλα, σημειώνει τη στασιμότητα ή μείωση στις καταναλώσεις των επισκεπτών. Πάντως, τονίζει ότι οι διαδικτυακές κρατήσεις και η αύξηση της δραστηριοποίησης των εταιρειών χαμηλού κόστους στον ελληνικό προορισμό έχουν βοηθήσει τον κλάδο των ενοικιαζόμενων δωματίων να απεξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τους μεγάλους tour operators και να διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα τις τιμές.

Του κ.Σ.Κουσουνή
Bookmark and Share