- Στα προβλεπόμενα χρονικά όρια αποσυναρμολογήθηκαν και μεταφέρθηκαν οι μετροπόντικες του μετρό Θεσσαλονίκης από το εργοτάξιο του σταθμού της Ανάληψης στο εργοτάξιο της Νέας Ελβετίας, η οποία χθες ολοκληρώθηκε.
Έτσι, την επόμενη εβδομάδα παραδίδεται στην κυκλοφορία το τμήμα της οδού Δελφών, από την... Πέτρου Συνδίκα μέχρι την Μπότσαρη, που έκλεισε για τη διευκόλυνση της μεταφοράς των μηχανημάτων. Παράλληλα, αρχίζουν να επανασυναρμολογούνται οι μετροπόντικες, ώστε να ξεκινήσουν πλέον αντίστροφα την πορεία της διάνοιξης των σηράγγων από ανατολικά προς δυτικά.
Το οδικό τμήμα της Δελφών έκλεισε στις 23 Ιουνίου 2014 και η κοινοπραξία δεσμεύτηκε, έπειτα από πίεση της τοπικής διεύθυνσης του μετρό, να το παραδώσει σε τρεισήμισι μήνες, αν και αρχικά ζητούσε επτά μήνες. Υπενθυμίζεται ότι ο δρόμος ήταν επίσης κλειστός για 28 μήνες, από την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011 μέχρι την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014 για την ανάπτυξη του εργοταξίου της Αναλήψεως. Το κλείσιμο του τμήματος αυτού για περίπου δυόμισι χρόνια είχε ως αποτέλεσμα το μαρασμό μιας από τις εμπορικές περιοχές της Θεσσαλονίκης.
Την επόμενη εβδομάδα η οδός Δελφών ανοίγει και πάλι στο ρεύμα πορείας προς τα ανατολικά, με μία λωρίδα κυκλοφορίας. Το αντίθετο ρεύμα θα παραμείνει κλειστό καθώς οι εργασίες στο σταθμό Ανάληψη θα συνεχιστούν. Για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας πάντως θα γίνουν ρυθμίσεις στα φανάρια, θα χαραχτούν επιπλέον διαβάσεις πεζών και θα γίνουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στους γύρω δρόμους για την εξυπηρέτηση των οδηγών.
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΑ
Εν τω μεταξύ, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν από την ερχόμενη εβδομάδα και στην οδό Μοναστηρίου, στην περιοχή του σταθμού Δημοκρατίας και της διακλάδωσης προς Σταυρούπολη, στο Βαρδάρι. Το εργοτάξιο που είναι ανεπτυγμένο στην πλατεία Δημοκρατίας θα μεταφερθεί από τη βόρεια πλευρά στη νότια πλευρά της Μοναστηρίου. Μετά τη μεταφορά, ο δρόμος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς τα δυτικά και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς τα ανατολικά. Σημειώνεται ότι στο σταθμό Δημοκρατίας η αρχαιολογική έρευνα έχει ολοκληρωθεί, με μόνη εξαίρεση τα σημεία όπου προβλέπεται να κατασκευαστούν οι προσβάσεις των επιβατών (είσοδοι - έξοδοι) προς το σταθμό. Η ανασκαφή προβλέπεται να προχωράει παράλληλα με την κατασκευή του σταθμού, ο οποίος θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα.