- Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση του πραγματογνώμονα η νταλίκα δεν είχε φρένα, όπως ακριβώς υποστήριξε ο οδηγός από την πρώτη στιγμή.
Ο εμπειρογνώμονας έφτασε στο σημείο του δυστυχήματος λίγη ώρα μετά το τραγικό συμβάν για να διαπιστώσει πως υπάρχουν...σοβαρές ενδείξεις ότι η νταλίκα είχε πρόβλημα στα φρένα της. Αυτό, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ , είναι μια άτυπη εκτίμηση και αναμένεται να γίνει ενδελεχής έρευνα, να εξεταστεί το όχημα και να δοθεί επίσημη απάντηση για το αν αυτή η εκτίμηση πράγματι ισχύει.
Το ίδιο πάντως ισχυρίζεται και ο οδηγός, ο 39χρονος Ρουμάνος, στην πρώτη κατάθεση που έδωσε στους αστυνομικούς, ότι δηλαδή αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα και για 23 ολόκληρα χιλιόμετρα προσπαθούσε να ακινητοποιήσει την νταλίκα. Μάλιστα, όπως υποστήριξε, όταν έφτασε στο σημείο του δυστυχήματος, άναψαν τα λάστιχά του, πήραν φωτιά, με αποτέλεσμα να παρασέρνει τα αυτοκίνητα το ένα μετά το άλλο και να μην μπορεί να αντιδράσει.
Ωστόσο, το γεγονός πως ο οδηγός της νταλίκας είχε όλο το χρόνο, αν δεν δούλευαν τα φρένα, να μειώσει ταχύτητα και να κάνει ελεγχόμενο ατύχημα, υποστήριξε ο πραγματογνώμονας τροχαίων δυστυχημάτων, Παναγιώτης Σταμίρης.
Μεταξύ άλλων, ο πραγματογνώμων δήλωσε ότι το πιθανότερο είναι ο οδηγός της νταλίκας να μην έδωσε την απαιτούμενη προσοχή στις ενδείξεις για έργα. «Μάλλον, δεν πρόσεξε τα έργα που γίνονταν και δεν έδωσε την απαιτούμενη προσοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής ο Ρουμάνος υποστηρίζει ότι η τραγωδία συνέβη επειδή παρουσιάστηκε πρόβλημα με τα φρένα του αμέσως μετά τα διόδια του Πολυμύλου, σε απόσταση, δηλαδή, 23 χλμ. από το σημείο στο οποίο ήταν ακινητοποιημένα τα αυτοκίνητα λόγω των έργων της ΔΕΗ λίγο μετά την έξοδο για Βέροια.
Ωστόσο η εκδοχή αυτή δεν είναι η μοναδική που εξετάζει η Τροχαία Βέροιας που διεξάγει την έρευνα, με τους αστυνομικούς να μιλούν για ενδεχόμενο ο 39χρονος να κοιμήθηκε πάνω στο τιμόνι και γι' αυτό δεν πρόλαβε να αντιδράσει όταν είδε μπροστά του τα οχήματα.
