- Αλλαγή εταιρείας στην κινητή τηλεφωνία για τους συνδρομητές που το επιθυμούν ακόμα και σε μία εργάσιμη ημέρα προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις που θέτει σε εφαρμογή η Εθνική Επιτροπή.
Παράλληλα περιορίζονται οι λόγοι απόρριψης των αιτημάτων φορητότητας, ενώ καθορίζεται αποζημίωση σε περίπτωση... καθυστέρησης της διαδικασίας πάνω από τρεις ημέρες, η οποία θα αντιστοιχεί περίπου στο ύψος ενός παγίου του συνδρομητή.
Στόχος των αλλαγών είναι να απλουστευθεί και να συντομευθεί η διαδικασία της φορητότητας, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ των συνδρομητών, δεδομένου ότι κάθε χρόνο αλλάζουν πάροχο περίπου ένα εκατομμύριο αριθμοί σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Μόνο στο πρώτο δεκάμηνο του 2014 μεταφέρθηκαν 404.311 αριθμοί κινητής και 505.781 αριθμοί σταθερής τηλεφωνίας.
Παράλληλα η Επιτροπή ξεκίνησε ηλεκτρονική εφαρμογή με τίτλο «Βρείτε τον πάροχο ενός αριθμού», με την οποία οι συνδρομητές θα μπορούν πληκτρολογώντας έναν αριθμό που θέλουν να καλέσουν να βλέπουν αν ανήκει στον δικό τους ή σε άλλο πάροχο, προκειμένου να μπορέσουν να εκτιμήσουν τη χρέωση αλλά και να διαχειριστούν καλύτερα τον δωρεάν χρόνο ομιλίας των πακέτων που έχουν επιλέξει.
Οι νέες ρυθμίσεις
Αναλυτικά με τις νέες ρυθμίσεις επιταχύνεται ο χρόνος εξέτασης και υλοποίησης του αιτήματος φορητότητας, αφού μειώνεται σε έξι εργάσιμες ώρες από μία ημέρα ο χρόνος εξέτασης της αίτησης που υποβάλλεται από τον νέο πάροχο στον υφιστάμενο.
Αποτέλεσμα είναι στην κινητή τηλεφωνία να είναι δυνατή στο εξής και η αυθημερόν ολοκλήρωση του αιτήματος. Επιπλέον περιορίζονται οι λόγοι απόρριψης μιας αίτησης φορητότητας από τους παρόχους, καθώς ειδικά στο παρελθόν είχαν συσσωρευτεί καταγγελίες για μαζικές απορρίψεις αιτημάτων.
Πλέον για την έγκριση θα απαιτούνται τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησης του συνδρομητή (ΑΦΜ ή ταυτότητα), ενώ το αίτημα πρέπει να γίνει αποδεκτό ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχουν ανεξόφλητες οφειλές.
Σε περίπτωση απόρριψης, πάντως, ο νέος πάροχος οφείλει να ενημερώσει τον συνδρομητή για τους λόγους εντός μίας ημέρας.
Η Επιτροπή επιχειρεί επίσης να βάλει τέλος στην ανασφάλεια των συνδρομητών σχετικά με το εάν το αίτημά τους έχει ληφθεί. Γι' αυτό ορίζει πλέον ότι κατά την έντυπη ή ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων ο συνδρομητής λαμβάνει αντίστοιχα έντυπο ή ηλεκτρονικό αντίγραφο της αίτησης. Εάν η αίτηση υποβληθεί μέσω φαξ ή τηλεφωνικά, ο συνδρομητής λαμβάνει σχετικό γραπτό μήνυμα (SMS) στον αριθμό κινητού που έχει δηλώσει.
Επιπλέον οι συνδρομητές έχουν δικαίωμα να απαιτήσουν αποζημίωση για καθυστέρηση μεταφοράς άνω των τριών ημερών με ευθύνη του παρόχου ή για φορητότητα που υλοποιήθηκε χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Το ύψος της αποζημίωσης καθορίζεται κατά περίπτωση και είναι διπλάσιο εάν το αίτημα απορριφθεί από τον πάροχο και στη συνέχεια γίνει αποδεκτό από την ΕΕΤΤ.