Ανοίγει στην πράξη η αγορά αερίου - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Ανοίγει στην πράξη η αγορά αερίου


  • Σήμερα στο λιμάνι της Ρεβυθούσας καταφθάνει το υπό νορβηγική σημαία LNG Tanker Wilgas (φωτογρ.), το οποίο μεταφέρει ένα ιδιαίτερο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου: το πλοίο με χωρητικότητα 67500 τόνους μεταφέρει το πρώτο μεγάλο φορτίο υγροποιημένου φυσικού αερίου που εισάγει η εταιρεία M&M Gas των ομίλων Μυτιληναίος και Motor Oil Hellas όχι μόνο για τις ανάγκες των δικών τους μονάδων (Αλουμίνιον, Protergia, διυλιστήριο Αγίων Θεοδώρων και μονάδα Korinthos Power). 

Το αέριο που αγοράστηκε από τη νορβηγική Statoil θα κατευθυνθεί για πρώτη φορά σε τρίτο... πελάτη και συγκεκριμένα στην ΕΛΒΑΛ του ομίλου της Βιοχάλκο. Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η τιμή με την οποία θα διατεθεί το συγκεκριμένο φορτίο υγροποιημένου αερίου είναι, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, χαμηλότερη από την τιμή της πρόσφατης δημοπρασίας που πραγματοποιήθηκε από τη ΔΕΠΑ στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί για το άνοιγμα της αγοράς. Οι δημοπρασίες αυτές, σημειώνεται ότι γίνονται σε τιμή κόστους εισαγωγής, συν το διαχειριστικό κόστος της ΔΕΠΑ και στην τελευταία ετήσια δημοπρασία που διενεργήθηκε προ ημερών η τιμή εκκίνησης ήταν σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της ΡΑΕ στα 32,298 $/MWh).

Μάλιστα στη συγκεκριμένη δημοπρασία συμμετείχε και η ΕΛΒΑΛ, ως μεγάλος καταναλωτής αερίου και αγόρασε το ¼ της προσφερόμενης ποσότητας (συνολικά διατέθηκαν πάνω από 1,5 εκατομμύριο MWh).

Σημειώνεται ότι η ΕΛΒΑΛ είναι από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς καταναλωτές αερίου, πλην ηλεκτροπαραγωγών. Έχοντας μάλιστα υπογράψει συμβάσεις μεταφοράς και διανομής με το ΔΕΣΦΑ, μπορεί να εκμεταλλευτεί το ιδιαίτερο καταναλωτικό της προφίλ (ευέλικτο αλλά και σταθερό φορτίο) και να απευθυνθεί στην αγορά επιλέγοντας προμηθευτή.

Σημειώνεται ότι η M&M Gas έχει προγραμματίσει την έλευση και δεύτερου φορτίου LNG, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή στην αγορά του υγροποιημένου αερίου, υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Οκτώβριο η τιμή για τα φορτία spot έπεσε σε ποσοστό 20%, ενώ οι τιμές του φυσικού αερίου επηρεάστηκαν προς τα κάτω ακόμη και στις συμβάσεις που δεν έχουν καμία διασύνδεση με την τιμολόγηση πετρελαϊκών προϊόντων.

Του κ.Χ.Φλουδόπουλου
Bookmark and Share