- Την άνοιξη του 2015 αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο ελληνικό υδατοδρόμιο στην Κέρκυρα, προκειμένου να υποδεχτεί τουρίστες την πασχαλινή περίοδο.
- «Κλειδί» για τη λειτουργία του θα αποτελέσει η αδειοδότηση και άλλων υδατοδρομίων στην ευρύτερη περιοχή.
Έπειτα από την υπογραφή... της απόφασης για την ίδρυση στην Κέρκυρα του πρώτου υδατοδρομίου στην Ελλάδα, το περασμένο Σάββατο, από τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον υφυπουργό Υποδομών Μιχάλη Παπαδόπουλο, το υδατοδρόμιο είναι έτοιμο να δεχτεί υδροπλάνα και επιβάτες και να ξεκινήσει τη λειτουργία του.
Ωστόσο, όπως εξηγεί ο πρόεδρος της αναδόχου εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας, «απαραίτητη προϋπόθεση για να ξεκινήσει μια εταιρεία το πτητικό της έργο και να καταστεί βιώσιμη, είναι να δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιφέρεια ένα ελάχιστο δίκτυο υδατοδρομίων, στα οποία θα εκτελείται το πτητικό έργο».
Στη δυτική Ελλάδα βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο οι διαδικασίες για τη δημιουργία των υδατοδρομίων στους Παξούς και την Πάτρα, τα οποία, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ίδιας εταιρείας, που τα έχει αναλάβει, μπορούν να λάβουν αδειοδότηση στους επόμενους δύο μήνες.
Συγκεκριμένα, για το υδατοδρόμιο της Πάτρας έχει κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών ο τεχνικός φάκελος και έχει γίνει ο πρώτος έλεγχος, βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα κατασκευών και τοποθέτησης εξοπλισμού, ενώ εκκρεμεί να ολοκληρωθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και να γίνει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου, ώστε να προχωρήσει και η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης.
Για το υδατοδρόμιο των Παξών θα γίνει άμεσα η κατάθεση του τεχνικού φακέλου, που έχει επικαιροποιηθεί με τις βελτιώσεις που ζητήθηκαν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Λιμενικό Σώμα, ενώ θα ακολουθήσει ο έλεγχος της επιτροπής υδατοδρομίου. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση των Παξών υπάρχουν ήδη οι υποδομές για τη λειτουργία του υδατοδρομίου από την περίοδο 2004-2008, οπότε γίνονταν πτήσεις υδροπλάνων στην περιοχή.
Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ανέλαβε την κατασκευή και αδειοδότηση των τριών παραπάνω υδατοδρομίων (μαζί με άλλα 13 στην υπόλοιπη Ελλάδα). Τη λειτουργία των υδατοδρομίων της Κέρκυρας και των Παξών θα αναλάβει από κοινού με τον ιδιοκτήτη των υδατοδρομίων, Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας (στην Πάτρα θα συνεργαστεί με τον Οργανισμό Λιμένος Πάτρας).
Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας θα χρησιμοποιούν, σε πρώτη φάση, δύο υδροπλάνα καναδικής προέλευσης, για τη λειτουργία των οποίων η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» συνεργάζεται με την ελληνική αεροπορική εταιρεία «Κ2 SmartJets», η οποία «τρέχει» αυτή την περίοδο τη διαδικασία ένταξης των υδροπλάνων στο στόλο της.
Στο υδατοδρόμιο της Κέρκυρας έχουν σχεδιαστεί ένας κεντρικός και τρεις εναλλακτικοί θαλασσοδιάδρομοι, προκειμένου ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες να υπάρχουν περισσότερα σημεία προσθαλάσσωσης των υδροπλάνων.
Το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας θα στελεχώσουν στην πρώτη φάση λειτουργίας δέκα άτομα προσωπικό, ενώ, εάν αυξηθούν οι πτήσεις, θα γίνουν και συμπληρωματικές προσλήψεις.
Όπως επισημαίνει ο κ. Γκόβας, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές ώστε να επενδύσουν στα ελληνικά υδατοδρόμια, καθώς η γεωμορφολογία της Ελλάδας θεωρείται ιδανική για τη λειτουργία του συγκεκριμένου μεταφορικού μέσου, παρόλο που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το ρευστό πολιτικό κλίμα, καθώς και τις συνεχείς αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία της χώρας.
Επόμενος στόχος της εταιρείας είναι η έναρξη λειτουργίας τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κρήτη (σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο και Χερσόνησο). Στην Κρήτη θα δραστηριοποιηθεί και η δεύτερη εταιρεία ανάπτυξης υδατοδρομίων «Υδροπλάνα Ελλάδας», η οποία προγραμματίζει εργασίες κατασκευής υδατοδρομίου στη Σητεία.
Τα πρώτα υδατοδρόμια φαίνεται ότι θα δει και η Αττική στους επόμενους μήνες, καθώς προχωρά και η αδειοδότηση δύο εγκαταστάσεων στη Ραφήνα και το Λαύριο από την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» («Hellenic Seaplanes»).
Ωστόσο, δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα της δημιουργίας αντίστοιχων εγκαταστάσεων κοντά στην Αθήνα, όπου η κατασκευή μητροπολιτικού υδατοδρομίου συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των δύο ανταγωνιστριών εταιρειών.
Τα υδροπλάνα αναμένεται να αποτελέσουν πολυχρηστικά μεταφορικά μέσα, για την εξυπηρέτηση του τομέα του τουρισμού και την κάλυψη νοσοκομειακών αναγκών, πτήσεων κάργκο, πτήσεων έρευνας- διάσωσης και συμμετοχή σε πυρόσβεση για μικρής κλίμακας πυρκαγιές.