"κλικ" στην εικόνα για μεγέθυνση |
- Τις αποφασιστικές κινήσεις του συγκυβερνήτη Αντρέας Λούμπιτς με τις οποίες παρέσυρε στο θάνατο τους 149 τραγικούς συνεπιβαίνοντές του στην πτήση 4U3525 της Germanwings αλλά και τις απελπισμένες προσπάθειες του πιλότου να αποτρέψει τη συντριβή κατέγραψε το «μαύρο κουτί» του αεροσκάφους, το οποίο αποτελεί και τον πιο αξιόπιστο «μάρτυρα» όσων συνέβησαν στο μοιραίο αεροσκάφος.
Όπως αποκάλυψε ... ο γενικός εισαγγελέας της Μασσαλίας, ο οποίος χειρίστηκε την υπόθεση, ο 28χρονος συγκυβερνήτης οδήγησε ηθελημένα το Airbus στις γαλλικές Άλπεις.
Πώς το έκανε όμως;
Η πτήση 4U9525 της Germanwings απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Βαρκελώνης με προορισμό το Ντίσελντορφ της Γερμανίας μεταφέροντας 150 ανθρώπους στις 10:01 το πρωί της 24ης Μαρτίου.
Το Airbus 320 άρχισε να ταξιδεύει πάνω από τη θάλασσα προς την Γαλλία και μισή ώρα μετά είχε φτάσει σε ύψος τα 38.000 πόδια.
Η όλη πτήση επρόκειτο να διαρκέσει δύο ώρες.
Στις 10:30 το αεροσκάφος είχε την τελευταία του επαφή με το κέντρο ελέγχου – ένα μήνυμα ρουτίνας για την παροχή άδειας να συνεχίσει στην ίδια πορεία. Όλα έμοιαζαν να κυλούν ομαλά.
Ένα λεπτό αργότερα, στις 10:31, ξεκίνησε η καθοδική πορεία του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με τον γάλλο εισαγγελέα, τα πρώτα είκοσι λεπτά της πτήσης, οι δύο πιλότοι συζητούσαν φυσιολογικά. Ο εισαγγελέας πρόσθεσε, ωστόσο, πως ενώ αρχικά οι απαντήσεις του συγκυβερνήτη ήταν «ευγενικές», έγιναν «απότομες» στη συνέχεια.
Αμέσως μετά ο πιλότος αφήνει το πιλοτήριο, πιθανότατα για να πάει στην τουαλέτα, σύμφωνα με τον εισαγγελέα. Το μηχάνημα κατέγραψε μάλιστα τη στιγμή που ο πιλότος ζητάει από τον συνάδελφό του να πάρει τον έλεγχο της πτήσης. Ένα κάθισμα πηγαίνει προς τα πίσω ενώ ακούγεται η πόρτα του πιλοτηρίου που κλείνει.
Εκείνη τη στιγμή ο Λούμπιτς πατάει τα κουμπιά που στέλνουν το αεροσκάφος σε καθοδική πορεία.
«Η πράξη του ελέγχου ταχύτητας δεν μπορεί παρά να είναι ηθελημένη», τόνισε χθες ο εισαγγελέας.
Από τη στιγμή που ο συγκυβερνήτης ενεργοποίησε την εντολή καθόδου μέχρι τη στιγμή που το αεροσκάφος συνετρίβη μεσολάβησαν δέκα λεπτά, κατά τη διάρκεια των οποίων ο Λούμπιτς δεν είπε ούτε λέξη.
Αντίθετα, μπορεί να ακούσει κανείς τον πιλότο να επιστρέφει από την τουαλέτα και να προσπαθεί μάταια να επιστρέψει στη θέση του.
Αρχικά χτυπάει ελαφρά την πόρτα. Καθώς όμως δεν παίρνει απάντηση αρχίζει να την χτυπά με όλο και περισσότερη δύναμη. Ακούγονται επίσης συναγερμοί.
Όπως εξάλλου αναφέρει σήμερα η Bild, επικαλούμενη πηγές στις υπηρεσίες ασφαλείας, πως την ώρα που ο συγκυβερνήτης οδηγούσε το αεροπλάνο προς το έδαφος, ο κυβερνήτης χρησιμοποίησε ένα τσεκούρι που βρισκόταν μέσα στο αεροπλάνο για να επιχειρήσει να παραβιάσει τη θωρακισμένη πόρτα του πιλοτηρίου.
Μία εκπρόσωπος της Germanwings είπε στην εφημερίδα πως ένα τσεκούρι βρισκόταν μέσα στο αεροπλάνο. Το εργαλείο αυτό «αποτελεί μέρος του εξοπλισμού ασφαλείας ενός A320», δήλωσε.
Ο συγκυβερνήτης ανασαίνει φυσιολογικά. Καμία ένδειξη άγχους δεν καταγράφεται. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κάνουν επανειλημμένα προσπάθειες να επικοινωνήσουν με το αεροσκάφος. Μάταια όμως.
Οι κραυγές των επιβατών ακούγεται τις τελευταίες μόλις στιγμές της πτώσης, την ώρα που το αεροσκάφος έχει έρθει σε επαφή με το έδαφος. Σύμφωνα με τον εισαγγελέα, μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχαν ιδέα τι συνέβαινε μέσα στο πιλοτήριο.
Το αεροσκάφος χτύπησε στο βουνό με ταχύτητα 700 χλ. την ώρα. «Ο θάνατος ήταν ακαριαίος», κατέληξε ο εισαγγελέας.
Ε.Σ. (Με πληροφορίες από: BBC, Daily Mail, Bild)