«Χοντραίνει» το παιχνίδι μεταξύ Κομισιόν και αμερικανικών πολυεθνικών. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

«Χοντραίνει» το παιχνίδι μεταξύ Κομισιόν και αμερικανικών πολυεθνικών.


  • Και νέα έρευνα για Google-Amazon


Οι Βρυξέλλες ετοιμάζονται για επιβολή αυστηρότερων κανόνων στο διαδίκτυο εν μέσω πιέσεων Γαλλίας και Γερμανίας για σκληρότερη γραμμή ενάντια σε Google και.. Amazon, δημοσιεύουν σήμερα οι Financial Times.

Η μάχη με τους αμερικανικούς διαδικτυακούς κολοσσούς εντείνεται καθώς η Κομισιόν πρόκειται να διατάξει μια χωριστή έρευνα για το πώς οι ιστοσελίδες αυτές συλλέγουν τα αποτελέσματα αναζήτησης και χρησιμοποιούν τα δεδομένα των πελατών. Θυμίζουμε ότι μόλις πριν δύο εβδομάδες η Κομισιόν ξεκίνησε διαδικασίες κατά της Google για ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού.

Οι καινούρια έρευνα γίνεται στα πλαίσια της «ενιαίας ψηφιακής αγοράς», προσχέδιο της οποίας έφτασε στα χέρια των FT. Θα περιέχει αυστηρότερους κανόνες για τις υπηρεσίες video-on-demand, όπως το Netflix, και για υπηρεσίες μηνυμάτων και διαδικτυακής επικοινωνίας όπως το Whatsapp και το Skype, τα οποία ανταγωνίζονται μεγάλες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ΜΜΕ και τηλεπικοινωνιών.

Η εντατικοποίηση στον έλεγχο μεγάλων αμερικανικών τεχνολογικών εταιριών προκαλεί αντιδράσεις από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Πολλοί, συμπεριλαμβανομένου και του Μπαράκ Ομπάμα, μιλούν για προστατευτισμό.

Στη νέα στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οδήγησε μεταξύ άλλων και μία επιστολή των υπουργών οικονομίας Γαλλίας και Γερμανίας: «Πιστεύουμε ότι η αυξανόμενη δύναμη μερικών ψηφιακών υπηρεσιών αποτελεί τώρα μεγαλύτερη πρόκληση, καθιστώντας αναγκαία την πολιτική διαβούλευση με στόχο την εγκαθίδρυση ενός νέου κανονιστικού πλαισίου για 'βασικές ψηφιακές πλατφόρμες'», έγραψαν.

Η διερεύνηση της επιτροπής θα ξεκινήσει πριν από το τέλος του 2015. Θα αφορά στο ρόλο των διαφημίσεων και των πληρωμένων links στα αποτελέσματα αναζήτησης. Σε άλλα σημεία του εγγράφου αναφέρεται επίσης ότι η Κομισιόν θα εξετάσει εάν οι on-demand υπηρεσίες τηλεόρασης θα πρέπει να υπόκεινται στους ίδιους κανόνες με τους παραδοσιακούς τηλεοπτικούς σταθμούς.

Η Κομισιόν έχει ανακοινώσει επίσης ότι θα ξεκινήσει μία μεταρρύθμιση των κανόνων πνευματικής ιδιοκτησίας, κάτι που πιθανότατα θα δώσει αφορμή σε διαμάχες μεταξύ μεγάλων ομίλων ΜΜΕ, καλλιτεχνών, παραγωγών, αλλά και καταναλωτών.

Όσον αφορά στη διαδικτυακή πειρατεία, τα νέα μέτρα θα αφορούν κυρίως «παραβιάσεις σε κλίμακα ευρείας κατανάλωσης» κι όχι τόσο σε ατομικές παραβάσεις.
Bookmark and Share