Συνέντευξη με έναν αμετανόητο «αρχιτέκτονα του θάνατου» του ΙSIS.. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Σάββατο 25 Ιουλίου 2015

Συνέντευξη με έναν αμετανόητο «αρχιτέκτονα του θάνατου» του ΙSIS..

 
  • Ο Αμπού Αμπντουλάχ που κρατείται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας στη Βαγδάτη μίλησε στο Spiegel.

Ο Αμπού Αμπντουλάχ ήταν επί ενάμιση χρόνο, μέχρι τη σύλληψή του τον Ιούλιο του 2014, ο βασικός οργανωτής των... βομβιστικών επιθέσεων αυτοκτονίας του Ισλαμικού Κράτους στη Βαγδάτη. Οι εκρητικοί μηχανισμοί κατασκευάζονταν κρυφά σε ένα γκαράζ. Πίσω από αυτό το πολεμικό ψευδώνυμο, κρυβόταν ο Ιρακινός σουνίτης τρομοκράτης Αμάρ Αλί, ένας από τα ελάχιστα στελέχη του Ισλαμικού Κράτους που συνελήφθησαν εν ζωή. Οι περισσότεροι από αυτούς προτιμούν να ανατιναχτούν ή να δηλητηριαστούν ώστε να πεθάνουν. Το να συλληφθούν ζωντανοί είναι στη νοοτροπία τους ένδειξη δειλίας. Ο Αμπού Αμπντουλά, ωστόσο, δεν κατάφερε να ξεφύγει.
Στα τέλη της δεκαετίας των τριάντα σήμερα, κρατείται σε φυλακή υψίστης ασφαλείας στη Βαγδάτη, όπου τον συνάντησε ο δημοσιογράφος του Spiegel Κριστόφ Ρόιτερ.
Ακολουθεί η συνέντευξη με έναν από τους «αρχιτέκτονες του θανάτου», όπως γράφει χαρακτηριστικά το γερμανικό περιοδικό, του Ισλαμικού Κράτους.

Spiegel: Ποια κριτήρια χρησιμοποιούσατε όταν επιλέγατε τις τοποθεσίες των επιθέσεων σας;

Αμπού Αμπντουλάχ: Να πλήττουμε όσους περισσότερους άνδρες ήταν δυνατό, ειδικά αστυνομικούς, στρατιώτες και Σιίτες.

= Τι είδους μέρη ήταν;

Σημεία ελέγχου της αστυνομίας, αγορές Σιιτών και σιιτικά τζαμιά.

= Έχετε μετανιώσει που σκοτώσατε αυτούς τους ανθρώπους;

Ήταν άπιστοι! Οι Σιίτες είναι άπιστοι, ήμουν πεπεισμένος για αυτό.

= Αλλά είναι μουσουλμάνοι όπως και εσείς.

Για αυτό είχαν την ευκαιρία να μετανοήσουν και να γίνουν Σουνίτες.

= Πόσες επιθέσεις οργανώσατε συνολικά; Και από πού πήρατε τα εκρηκτικά για αυτές;

Δεν τις θυμάμαι όλες, αλλά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς πριν τη σύλληψή μου, ήταν γύρω στις 15. Για βόμβες αυτοκινήτων χρησιμοποιούσαμε πλαστικά εκρηκτικά C4 και εκρηκτικά από βλήματα πυροβολικού. Αλλά για τις ζώνες των βαβμβιστών αυτοκτονίας, πιο πολύ χρησιμοποιούσα γέμιση οβίδων από αντιαεροπορικά όπλα. Μετά ετοίμαζα τις ζώνες και τα γιλέκα σε διαφορετικά νούμερα.

= Πώς επιλέγατε τους άντρες που ανατινάσσονταν;

Δεν τους επέλεγα. Αυτό ήταν δουλειά των στρατιωτικών σχεδιαστών, οι οποίοι ήταν πάνω από εμένα στην ιεραρχία. Οι άντρες έρχονταν σε εμένα, οι πιο πολλοί από την πόλη Φαλούτζα. Ήμουν υπεύθυνος μόνο για το τελευταίο κομμάτι της επιχείρησης, και αυτό σήμαινε να προετοιμάζω τους άντρες στο συνεργείο μου και μετά να τους πηγαίνω στη σωστή τοποθεσία. Έπαιρνα τα μέτρα κάθε ατόμου ώστε να μπορώ να φτιάξω μια ζώνη που να ταιριάζει καλά. Αλλά πάντα είχα έτοιμες ζώνες σε διάφορα μεγέθη.

= Οι οικογένειες των βομβιστών ειδοποιούνταν μετά τους θανάτους τους;

Ούτε αυτό ήταν αρμοδιότητά μου. Το άτομο που τους στέλνει φροντίζει επίσης για την οικογένεια.

= Από πού προέρχονταν οι άντρες;

Οι περισσότεροι έρχονταν από τη Σαουδική Αραβία, την Τυνησία, την Αλγερία, περίπου ένας στους 10 ήταν Ιρακινός, Και υπήρχαν και δύο Δυτικοί, ένας Αυστραλός και ένας Γερμανός, ο Αμπού αλ-Κάκα αλ-Αλμανί.

= Ο Γερμανός βομβιστής δε μιλούσε αραβικά, και εσείς δε μιλάτε καθόλου αγγλικά. Πώς επικοινωνούσατε;

Καταλάβαινε λίγες λέξεις, αλλά χρησιμοποιούσαμε κυρίως χειρονομίες. Ήταν η πιο σύντομή μου επιχείρηση; το μέρος από το οποίο τον παρέλαβα ήταν κοντά στο σημείο της έκρηξης. Ηρθε στη Βαγδάτη για πρώτη φορά στη ζωή του και 45 λεπτά μετά ήταν νεκρός. Σκέφτηκα: Τώρα ακόμα και άνθρωποι από τη Γερμανία έρχονται εδώ για να ανατιναχτούν. Μου έδωσε μια αίσθηση αγαλλίασης να συναντώ ένα Χριστιανό που ασπάστηκε το Ισλάμ και θυσίασε τον εαυτό του. Ένιωσα κοντά του, γιατί κι εγώ επίσης βρήκα την αληθινή πίστη αργότερα στη ζωή.

= Είχε κάποιος από τους άντρες που συνοδεύατε αμφιβολίες για την αποστολή του;

Όχι, τότε θα αποτύγχαναν να την πραγματοποιήσουν. Προετοιμάζονταν καιρό. Όταν έρχονταν σε εμένα ήταν ήρεμοι, μερικές φορές ακόμα και χαρούμενοι. Εβαζαν τη ζώνη και έλεγαν, για παράδειγμα, "Ταιριάζει καλά!". Ο Αμπού Μοχσέν Κασιμί, ένας νεαρός Σύριος, έλεγε ακόμα και ανέκδοτα δύο λεπτά πριν και φεύγοντας έκανε ένα φιλικό χαιρετισμό. Με ένα νεαρό Σαουδάραβα προσποιηθήκαμε ότι είχαμε πρόβλήμα με το παγιδευμένο αυτοκίνητο. Βγήκαμε και οι δύο έξω και το σπρώξαμε για λίγο. Κανείς δεν παρατήρησε κάτι. Και οι δύο γελούσαμε.

= Κοκκινίζετε καθώς διηγείστε αυτή την ιστορία. Προφανώς αυτές είναι ευχάριστες στιγμές. Θα κάνατε τα πάντα ξανά;

… (σιωπή)

= Το σταθερό ρεύμα νέων επισκεπτών στο γκαράζ σας δεν τράβηξε την προσοχή;

Βεβαιωνόμασταν ότι έδειχναν σαν κανονικοί νεαροί άντρες, χωρίς μεγάλη γενειάδα, με T-shirt, με χτενισμένα μαλλιά με τζελ.

= Πόσων ετών ήταν οι βομβιστές;

Ο μικρότερος ήταν 21, ο μεγαλύτερος γύρω στα 30.

= Πώς γίνατε ο βασικός πυροτεχνουργός στη Βαγδάτη;

Επιλέχθηκα από τους στρατιωτικούς σχεδιαστές του Ισλαμικού Κράτους. Και γρήγορα απέδειξα ότι μπορώ να το κάνω. Δεν ήμουν απλώς ένας ακόλουθος, ήμουν ένας σχεδιαστής.

= Και ξέρατε το δρόμο γύρω από τη Βαγδάτη αρκετά καλά.

Ναι, εδώ είναι η πόλη μου. Γεννήθηκα εδώ.

= Ποια είναι η παλιότερή σας ανάμνηση από τη Βαγδάτη;

Αμπού Αμπντουλάχ: Όταν ήμουν παιδί συχνά πηγαίναμε στο πάρκο Σαούρα, στον ζωολογικό κήπο της Βαγδάτης, με τους γονείς μου τα Σαββατοκύριακα. Ο πατέρας μου συχνά μου αγόραζε παγωτό. Μερικές φορές πηγαίναμε επίσης στις αγορές της Σοριάχ.

= Είναι καλές αναμνήσεις;

Ναι, ήταν καλά.

= Πώς μπορείτε να σκοτώνετε ανθρώπους αδιακρίτως στην πόλη σας; Αποφεύγατε μέρη από τα οποία είχατε προσωπικές αναμνήσεις;

Όχι, καθόλου. Αυτό δεν έπαιξε κανένα ρόλο απολύτως. Δεν το έκανα γιατί είμαι αιμοσταγής. Ήταν το τζιχάντ. Πίστευα, ότι σε κάποιο βαθμό θα προσηλυτίζονταν ή θα έφευγαν από την πόλη. Δεν είμαι χασάπης. Εκτελούσα ένα σχέδιο.

= Αλλά το σχέδιο ποτέ δε δούλεψε, ανεξάρτητα από το πόσοι άνθρωποι πέθαναν. Μόνο ενίσχυσε το μίσος.

Σκέφτηκα ότι οι άνθρωποι που βίωσαν μια έκρηξη θα άρχιζαν να σκέφτονται και ότι θα ήταν φοβισμένοι.

= Όμως δε δούλεψε.

Αυτό δεν έχει σημασία. Η ιδέα μου ήταν να συνεχίσω μέχρι να προσηλυτιστούν όλοι. Ή να μεταναστεύσουν. Δεν είχε σημασία πότε. Δεν είχε σημασία!

= Θα ανατιναζόσασταν και εσείς ο ίδιος ;

Ποτέ δεν το σκέφτηκα. Δεν ήταν δουλειά μου. Επιλέχτηκα για να σχεδιάζω τις επιχειρήσεις, όχι για να τις εκτελώ. Ήμουν ένας συντονιστής, όχι ένας εκτελεστής διαθήκης.

= Πώς βλέπετε το μέλλον σας;


Αβέβαιο...
Bookmark and Share