Πήραν την άδεια λειτουργίας της SkyGreece - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Πήραν την άδεια λειτουργίας της SkyGreece

  • Σχεδόν ένα μήνα μετά την αναστολή λειτουργίας της βραχύβιας αεροπορικής SkyGreece που φιλοδοξούσε να επανασυνδέσει τον Καναδά και τις ΗΠΑ με την Ελλάδα, οι ιδρυτές της αγνοούνται.



 ...Και μπορεί η υπόθεση να μην έχει αποκτήσει τη δέουσα σημασία των εγχώριων μέσων ενημέρωσης, ωστόσο, στην άλλη άκρη του Ατλαντικού το κανόνι της... ελληνικής αεροπορικής παραμένει διαρκώς στην επικαιρότητα. Και όχι άδικα μιας και περισσότεροι από 1.000 επιβάτες με μόνιμο τόπο διαμονής τον Καναδά ή τη Νέα Υόρκη πλήρωσαν ακριβά εισιτήρια για να ταξιδέψουν προς την Ελλάδα χωρίς αντίκρυσμα, ενώ η εταιρεία δεν είναι σε θέση ούτε καν να τους αποζημιώσει.

Ως αποτέλεσμα, επειδή δηλαδή η SkyGreece δεν αποζημιώνει επιβάτες των οποίων το εισιτήριο έχει ακυρωθεί, όπως προβλέπει ο νόμος, η καναδική υπηρεσία μεταφορών -υπό τον έλεγχο της οποίας βρίσκεται η εταιρεία- ανέστειλε, με πρόσφατη απόφασή της (2015-Α-166), την άδεια της αεροπορικής. Αρχές Σεπτεμβρίου η SkyGreece κατέθεσε στη δικαιοσύνη αίτημα προστασίας από τους πιστωτές της. Ταυτόχρονα, τότε η καναδική υπηρεσία μεταφορών ζήτησε από την αεροπορική γραπτές εξηγήσεις, σε διάστημα 17 ωρών, για την μη συμμόρφωσή της με τις νόμιμες υποχρεώσεις απέναντι στους επιβάτες της. Η SkyGreece δεν απάντησε έγκαιρα και κατά συνέπεια έχασε την άδεια λειτουργίας.

Ζητούν εξηγήσεις

Τις εξελίξεις στη SkyGreece συνοδεύει, μέχρι σήμερα, η σιγή ασυρμάτου των ιδρυτών της, κ.κ. Νικόλα Αλεξανδρή, Βασίλη Αλεφαντή, Παναγιώτη Χειλάκο και Κεν Σταθάκη. Τον περασμένο Απρίλιο η συγκεκριμένη διοικητική τετράδα, σε μία διθυραμβικού χαρακτήρα συνέντευξη Τύπου, παρουσία της τότε υπουργού Τουρισμού 'Ελενας Κουντουρά, παρουσίαζε τα σχέδια της SkyGreece και την έναρξη των πτήσεων από το Μόντρεαλ, το Τορόντο και τη Νέα Υόρκη προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Είχε δε προαναγγείλει ότι η εταιρεία "θα διαθέτει σύντομα” στόλο έξι αεροσκαφών Airbus, έχοντας επενδύσει περίπου 45 εκατ. δολάρια.

Εν τέλει, η αεροπορική περιορίστηκε σε ένα Boeing 767 και ένα μισθωμένο Airbus 330. Το πρώτo φαίνεται το καλοκαίρι να εμφάνισε ρωγμή στο μπροστινό τζάμι με αποτέλεσμα να καθηλωθεί στο αεροδρόμιο του Ζάγκρεμπ, γεγονός που διαδέχτηκε λίγες ημέρες αργότερα, στις 7 Ιουλίου, την ανακοίνωση της εταιρείας για την ακύρωση της πτήσης Αθήνα-Νέα Υόρκη. Τότε η εταιρεία είχε επικαλεστεί την αργία των τραπεζικών αργιών και τους κεφαλαιακούς ελέγχους.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τη φημολογία ο κ. Αλεξανδρής, πρόεδρος και βασικός μέτοχος της SkyGreece αποχώρησε από την εταιρεία δύο εβδομάδες πριν από το λουκέτο που γνωστοποιήθηκε με ανακοίνωση στις 28 Αυγούστου. Η αποχώρηση αυτή, ίσως, να εξηγεί γιατί λίγες ημέρες πριν την αναστολή λειτουργίας, ο φωτογραφικός φακός, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Capital.gr, απαθανάτισε τον πρόεδρο της χρεοκοπημένης εταιρείας Νικόλαο Αλεξανδρή σε κοσμική εκδήλωση στην Μύκονο.

Όλα αυτά όταν κανένας από τους επικεφαλής της SkyGreece δεν έχει παράσχει έστω και στοιχειώδεις εξηγήσεις για το λουκέτο που οδήγησε στο ταμείο ανεργίας 150 άτομα και προκάλεσε οικονομική ζημιά σε χιλιάδες επιβάτες. Ειναι ενδεικτικό ότι ρεπόρτερ του καναδικού δικτύου CityNews περίμενε με τις ώρες τον συνιδρυτή της SkyGreece Κεν Σταθάκη, στο εστιατόριο Octagon στον Καναδά του οποίου είναι ιδιοκτήτης, όπως και έξω από το σπίτι του, χωρίς, βέβαια, αποτέλεσμα... Βέβαια, ο ίδιος, λίγες ημέρες αργότερα, δήλωσε για την υπόθεση, τηλεφωνικά, στο δίκτυο CTV News ότι "λυπάται πάρα πολύ, αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα".
Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία με την ολιγόμηνη διάρκεια ζωής, επιδιώκει να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση, ενώ αναπάντητο παραμένει και το ερώτημα- που έχει θέσει εκπρόσωπος της καναδικής ένωσης προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών- για το κατά πόσο υπήρξε ενδεχόμενη διαχείριση των κεφαλαίων της για άλλους σκοπούς.

Του κ.Δ.Δεβελέγκου
Bookmark and Share