- Με τα έργα στη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης να έχουν σταματήσει εντελώς από τον Ιανουάριο, η επέκταση προς Καλαμαριά κατασκευάζεται πλέον... μόνη της, με αποτέλεσμα το χρονοδιάγραμμά της να βρίσκεται μπροστά από εκείνο του δικτύου με το οποίο θα πρέπει να συνδεθεί!
Με δεδομένο ότι τα δύο έργα μοιράζονται προς το παρόν τους... ίδιους δύο μετροπόντικες, όλα δείχνουν ότι η λύση που θα ανακοινωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα για την απεμπλοκή του μετρό θα είναι συνολική, άμεσα ή έμμεσα.
Χθες η εταιρεία «Ακτωρ», η οποία ανέλαβε το 2013 την κατασκευή της επέκτασης προς Καλαμαριά, άνοιξε για πρώτη φορά τα εργοτάξιά της στους δημοσιογράφους, παρουσιάζοντας την πρόοδο του έργου. Η επέκταση έχει μήκος 4,78 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει πέντε σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και έχει λάβει 10μηνη παράταση σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, λόγω των γνωστών καθυστερήσεων με τις απαλλοτριώσεις. Οπως ανέφερε η διευθύντρια του έργου, Σπυριδούλα Πετροπούλου, το έργο βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος, βάσει του οποίου μπορεί να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2018. Οι πέντε σταθμοί βρίσκονται όλοι υπό κατασκευήν, με την Αρετσού στο αρχικό στάδιο (καθώς εκκρεμεί η ολοκλήρωση κάποιων απαλλοτριώσεων) και τη Νέα Κρήνη να είναι η πιο προχωρημένη. Εκτός από τους πέντε σταθμούς, τα συνεργεία του εργολάβου κατασκευάζουν 2 φρέατα, τη διασταύρωση και τον επίσταθμο της γραμμής. Στο έργο απασχολούνται σήμερα 200 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων.
Με δεδομένο ότι για να λειτουργήσει η επέκταση προς Καλαμαριά... χρειάζεται η βασική γραμμή του μετρό, το ενδιαφέρον όλων έχει πλέον στραφεί στη λύση, την ανακοίνωση της οποίας μεταθέτει από μήνα σε μήνα το υπουργείο Υποδομών. Οπως ανέφερε χθες ο αντιπρόεδρος της «Ελλάκτωρ Δημ. Κούτρας, αν υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στην κοινοπραξία που έχει αναλάβει τη βασική γραμμή του έργου (ΑΕΓΕΚ, Impregilo, Seli, Ansaldo, Ansaldo Breda), η παράδοση της επέκτασης θα γίνει μαζί με την κύρια γραμμή το 2020.
Σε κάθε περίπτωση, τα «αν» για την τύχη του έργου πληθαίνουν. Για παράδειγμα, αν η κατασκευή της σήραγγας ξεκινήσει (όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα) τον Φεβρουάριο από τον σταθμό της Μίκρας, θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2017. Αν όμως συμβεί αυτό, η βασική γραμμή θα μείνει χωρίς μετροπόντικες για το υπόλοιπο 23% των σηράγγων (Ανάληψη - Νέα Ελβετία), γιατί οι δύο μετροπόντικες αγοράστηκαν από την ΑΚΤΩΡ μετά τη χρεοκοπία της ΑΕΓΕΚ. Επομένως, όλα δείχνουν ότι θα υπάρξει ένας «αμοιβαία επωφελής συντονισμός» για την ολοκλήρωση των δύο έργων, στον οποίο η ΑΚΤΩΡ θα παίξει κρίσιμο ρόλο, ενδεχομένως αναλαμβάνοντας (άμεσα ή έμμεσα) τη χηρεύουσα θέση της ΑΕΓΕΚ στην κοινοπραξία κατασκευής του έργου./Πηγή Καθημερινή
Ρεπορτάζ: Γ.Λιάλιος