Προσοχή στα απατηλά διαφημιστικά μηνύματα στο διαδίκτυο - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016

Προσοχή στα απατηλά διαφημιστικά μηνύματα στο διαδίκτυο

  • Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ επισημαίνει  μια προσπάθεια οικονομικής εξαπάτησης με απατηλά και παραπλανητικών διαφημιστικών μηνυμάτων. 

Μέσω υποτιθέμενων... διαγωνισμών σε ιστοσελίδες οι δράστες αποσπούν τους τηλεφωνικούς αριθμούς των ενδιαφερόμενων χρηστών, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση τους σε εβδομαδιαία βάση.
Σύμφωνα με την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει γίνει μεγάλος αριθμός καταγγελιών από πολίτες σχετικά με δραστηριότητα που εξελίσσεται στο διαδίκτυο και παρουσιάζεται ως «έρευνα αγοράς», με εμφανιζόμενη σε αυτήν το λογότυπο αλυσίδας καταστημάτων – σουπερμάρκετ.

Συμμετέχοντας στην έρευνα ο ανυποψίαστος χρήστης, αφού προωθηθεί σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα όπου πραγματοποιείται η έρευνα, στη συνέχεια καλείται να απαντήσει σε δυο ερωτήσεις με το πρόσχημα να αποκτήσει μια δωροεπιταγή αξίας τριακοσίων (300,00) ευρώ της αλυσίδας καταστημάτων – σουπερμάρκετ, που φέρεται ψευδεπίγραφα ότι διοργανώνει το διαγωνισμό.
Επιπλέον ο χρήστης καλείται και να κοινοποιήσει την έρευνα σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Στην συνέχεια για να αποκτήσει την υποτιθέμενη δωροεπιταγή, καλείται να εγγραφεί σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης, καταχωρώντας σε ειδική φόρμα το κινητό του τηλέφωνο, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση του τηλεφωνικού αριθμού σε εβδομαδιαία βάση.

Τα διαφημιστικά αυτά μηνύματα χρήζουν μεγάλης προσοχής, καθώς χρησιμοποιούν λογότυπα και στοιχεία γνωστών εταιριών και παρουσιάζονται ως εξαιρετικά αληθοφανή, ενώ η κοινοποίηση τους μέσω δημοφιλών ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης καθιστά την εξάπλωσή τους ιδιαίτερα γρήγορη.

Συστάσεις
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας επισημαίνει ότι οι πολίτες:
• δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μηνύματα και να συμμετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισμούς, μέσω των οποίων μπορεί να ζητούνται ακόμη και προσωπικά τους δεδομένα,
• να μην αποστέλλουν σε υποτιθέμενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα,
• η συμμετοχή σε διαγωνισμούς εταιρειών με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συμμετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο και
• η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξημένο κόστος κλήσεων και μηνυμάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόμενο / εξερχόμενο μήνυμα).
Bookmark and Share