Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές. Αγόρασαν μέσα σε ένα μήνα 28 πλοία αξίας 1,2 δισ.! - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές. Αγόρασαν μέσα σε ένα μήνα 28 πλοία αξίας 1,2 δισ.!




  • Eκεί που όντως  ..."λεφτά υπάρχουν".


Οι Έλληνες εφοπλιστές αναδεικνύονται πρωταγωνιστές σε παγκόσμιο επίπεδο στις αγοραπωλησίες πλοίων. Ο μήνας Οκτώβριος ήταν ένας μήνας με... ιδιαίτερα έντονη δραστηριότητα, καθώς κατά τη διάρκειά του οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων είδαν τους στόλους τους να αυξάνονται, είτε με παραλαβές νεότευκτων πλοίων είτε με εξαγορές μεταχειρισμένων από άλλες εταιρείες.

Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνόκτητης ναυτιλίας που κυριαρχούν στο διεθνές εμπόριο, τον Οκτώβριο του 2016 πραγματοποίησαν αγορές 28 πλοίων με τη συνολική τους αξία να ξεπερνάει το εντυπωσιακό ποσό των 1,246 δισ. δολαρίων. Πρωταγωνιστές αναδείχθηκαν οι Βασίλης Κέρτσικωφ (Eletson Gas) με 342 εκατ. δολάρια, Βίκτωρ Ρέστης (Enterprises Shipping & Trading) με 300 εκατ. δολάρια και Πήτερ Λιβανός (GasLog Partners) με 189 εκατ. δολάρια.


Την ίδια στιγμή, οι επενδυτικές αυτές κινήσεις έδωσαν την απαραίτητη τόνωση στα ναυπηγεία τα οποία (ειδικά τα νοτιοκορεάτικα και τα κινεζικά), συν τοις άλλοις, έχουν να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης που έχει εμποδίσει πολλούς πλοιοκτήτες να εκτελέσουν μεγάλα και φιλόδοξα ναυπηγικά προγράμματα, όπως έκαναν στο παρελθόν.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι αναλυτές της πλατφόρμας δεδομένων VesselsValue (VV), η οποία προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στην αγορά μεταχειρισμένων, στις νέες παραγγελίες αλλά και στις πωλήσεις για scrap έχει συρρικνωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2015.

Ωστόσο, ο Οκτώβριος μπορεί να θεωρηθεί καλός μήνας για τους Έλληνες εφοπλιστές όσον αφορά τις νέες προσθήκες στους στόλους τους. Ακολουθεί αναλυτικά η δραστηριότητα των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς και το ύψος στο οποίο κυμάνθηκε κάθε συναλλαγή.

Πόλυς Χατζηιωάννου – Safe Bulkers

Η ναυτιλιακή Safe Bulkers είχε ανακοινώσει ότι προχώρησε σε συμφωνία να πουλήσει στον εφοπλιστή και μεγαλύτερό της μέτοχο, κ. Χατζηιωάννου, δύο νεότευκτα πλοία ιαπωνικής κατασκευής στην τιμή των 48,2 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για δύο φορτηγά πλοία τύπου panamax και kamsarmax – τα “Hull No. S835” και “Hull No. 1551” αντίστοιχα – τα οποία θα μεταβιβαστούν σε εταιρείες συμφερόντων του κ. Χατζηιωάννου, ο οποίος διατελεί διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

Βίκτωρ Ρέστης – Enterprises Shipping & Trading (EST)

Ο εφοπλιστής Βίκτωρ Ρέστης προετοιμάζει δυναμικά την επιστροφή του στα δεξαμενόπλοια τύπου suezmax – από τα οποία είχε αποχωρήσει από το 2014 – καθώς έχει υπογράψει συμβόλαιο παραγγελίας έως και πέντε νεότευκτων πλοίων στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή του, Enterprises Shipping & Trading (EST), έχει προχωρήσει σε παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων, η οποία περιλαμβάνει option για άλλα τρία ίδιου τύπου, τα οποία θα κατασκευαστούν όλα στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία. Λέγεται πως η τιμή καθενός από αυτά τα νεότευκτα suezmaxes θα ανέλθει στο ποσό των 60 εκατ. δολαρίων, ενώ αν ο κ. Ρέστης κάνει τελικώς χρήση της option και προχωρήσει στην παραγγελία και των 5, το συνολικό ποσό θα αγγίξει τα 300 εκατ. δολάρια.

Οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ – Eletson Gas

Η Eletson Gas δίνει πλέον μεγαλύτερο βάρος στα πλοία μεταφοράς αιθυλενίου, έναντι των πλοίων μεταφοράς LPG, βλέποντας την αγορά των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αερίου να υποφέρει, την ώρα που το αιθυλένιο διακινείται σε πολύ πιο επωφελείς τιμές. Η ναυτιλιακή εκτιμάται ότι έχει παραγγείλει 9 πλοία μεταφοράς αιθυλένης, έναντι 38 εκατ. δολαρίων το καθένα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το συνολικό ποσό που θα καταβάλλει για την παραγγελία θα αγγίξει τα 342 εκατ. δολάρια.

Αδαμάντιος Πολέμης – New Shipping


Η ναυτιλιακή New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη ανακοίνωσε στις 17 Οκτωβρίου ότι προχώρησε στην απόκτηση του χωρητικότητας 174.000 dwt Ocean Crescent (κατασκευής 2007) από την ιαπωνική NYK, έναντι ποσού που εκτιμάται πάνω από τα 12 εκατ. δολάρια.

Κατόπιν, την Τρίτη 1η Νοεμβρίου, έγινε γνωστό ότι η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων της νορβηγικής ναυτιλιακής Teekay Tankers, τα Ganges Spirit και Yamuna Spirit, τα οποία είναι αμφότερα χωρητικότητας 159.000-dwt και κατασκευασμένα το 2002 και το 2009 αντίστοιχα στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ). Σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις των brokers, η συναλλαγή για την εξαγορά και των δύο δεξαμενόπλοιων ανήλθε στο ποσό των 32,5-35 εκατ. δολαρίων.

Δηλαδή, συνολικά οι αγορές που πραγματοποίησε ο κ. Πολέμης ανήλθαν περίπου στο ποσό των 47 εκατ. δολαρίων.

Αριστείδης Αλαφούζος – Kyklades Maritime Corporation και Glafki Maritime Company

Ο εφοπλιστής και πατέρας του ιδιοκτήτη του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, Γιάννη Αλαφούζου, Αριστείδης, προχώρησε τον Οκτώβριο στην εξαγορά των δύο τελευταίων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC της Metrostar Management του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, (τα οποία κόστισαν 83-84 εκατ. δολάρια το καθένα), καταβάλλοντας συνολικά περίπου 168 εκατ. δολάρια.

Μάριος Σταφυλοπάτης – Byzantine Maritime Corporation

Η ναυτιλιακή Byzantine Maritime Corporation, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη, βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της καθώς λέγεται ότι έχει προχωρήσει στην παραγγελία έως και 2 νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου LR2 (χωρητικότητας 115.000-dwt) στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daehan Shipbuilding. Οι brokers ισχυρίζονται ότι η τιμή για κάθε ένα από τα δύο δεξαμενόπλοια ανήλθε στο ποσό των 44-45 εκατ. δολαρίων, με το τίμημα συνολικά να ανεβαίνει στα περίπου στα 90 εκατ. δολάρια.

Πήτερ Λιβανός – GasLog Partners


Η ναυτιλιακή του κ. Λιβανού, GasLog Partners, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 155.000-cbm δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου GasLog Seattle (κατασκευής 2013) από τη μητρική της εταιρεία, GasLog Ltd., για το εντυπωσιακό ποσό των 189 εκατ. δολαρίων, το οποίο έχει χρονοναυλώσει η Shell μέχρι το έτος 2020. Παράλληλα, στο εν λόγω ναυλοσύμφωνο συμπεριλαμβάνεται και η option ανανέωσής του για έως και 10 έτη.

Νίκος Τσάκος – Tsakos Energy Navigation Limited (TEN)

Η ναυτιλιακή TEN του κ. Τσάκου παρέλαβε τον Οκτώβριο του 2016 το χωρητικότητας 174.000 cbm “Maria Energy” από το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, το οποίο είναι το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που φέρει προωθημένης τεχνολογίας tri-fuel diesel electric (TFDE) σύστημα πρόωσης.

Βαγγέλης Μαρινάκης – Capital Product Partners (CPP)

Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή CPP του κ. Μαρινάκη ανακοίνωσε πως προχώρησε στην εξαγορά του δεξαμενόπλοιου τύπου MR Amor – που είναι χωρητικότητας 49.999-dwt και κατασκευής του 2015 – από την μητρική της εταιρεία, Capital Maritime & Trading Corp., για το ποσό των 32,8 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι εξασφάλισε ναυλοσύμφωνο για το πλοίο αυτό με την εταιρεία Cargill, οι ναύλοι του οποίου θα κυμαίνονται στα 17.500 δολάρια ημερησίως.

Γιώργος Οικονόμου – DryShips

Στην πώληση πέντε φορτηγών πλοίων τύπου panamax προχωρά η ναυτιλιακή DryShips, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, έναντι του ποσού των 29,4 εκατ. δολάρια. Τα δύο πλοία, Amalfi (κατασκευής 2009) και Samatan (κατασκευής 2001), μαζί με τις τραπεζικές τους υποχρεώσεις, αγόρασαν εταιρίες που ανήκουν στον ίδιο τον εφοπλιστή και πρόεδρο της ναυτιλιακής, ενώ οι αγοραστές των υπολοίπων τριών πλοίων δεν έχουν γίνει γνωστοί.
Bookmark and Share