Συστήνονται δύο νέοι δημόσιοι φορείς συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Συστήνονται δύο νέοι δημόσιοι φορείς συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη.

  • Το σχέδιο αποκλείει σε αρχικό στάδιο τη συμμετοχή ιδιωτών.


Τη δημιουργία δύο δημόσιων φορέων για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο..υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μετά από τη συνάντηση που είχε στο δημαρχείο Κορδελιού – Ευόσμου με δημάρχους του νομού.
Η συνάντηση έγινε μετά από αίτημα της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ) κατά την οποία ο υπουργός διευκρίνισε πως «οι φορείς που θα δημιουργηθούν, θα είναι σχεδιασμού, ελέγχου και λειτουργίας».
Το σχετικό σχέδιο νόμου θα κατατεθεί σχετικά σύντομα ενώ ιδιώτες δεν θα συμμετέχουν στο φορέα λειτουργίας.
Για τον νέο φορέα λειτουργίας που προβλέπεται για τη Θεσσαλονίκη σημείωσε:
«Επειδή το Μετρό είναι άλλης τεχνολογίας από αυτό της Αθήνας, ο φορέας θα αναλάβει και τη λειτουργία του Μετρό άρα πρέπει να ξεκινήσουμε από τώρα, ώστε με την παράδοση του έργου, στο τέλος του 2019, να μπορεί να το λειτουργήσει.
Παράλληλα θα αναλάβει και τις οδικές αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης, με δικό του στόλο λεωφορείων.
Αυτό μπορεί να γίνει και νωρίτερα από το τέλος του 2019 αλλά αυτό είναι ένα τυπικό θέμα, το οποίο θα κανονιστεί και από το πόσο θα τρέξει η διοίκηση του νέου φορέα και του υπερκείμενου φορέα τις διαδικασίες να στελεχωθεί και να προχωρήσει το έργο». Ερωτηθείς αν θα προσβληθεί η σύμβαση με τον ΟΑΣΘ απάντησε:
«Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, πιθανόν και να μην υπάρχει λόγος αυτή τη στιγμή, λόγω ευρωπαϊκής οδηγίας».
Ειδικά για την ευρωπαϊκή οδηγία ανέφερε:
«Μας δίνει πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο να λειτουργήσουμε.
Επομένως ή θα πάμε σε διαγωνισμούς ιδιωτών για το μεταφορικό έργο, που δεν θα έχουμε δηλαδή μονοπώλιο όπως είναι σήμερα, ή θα έχουμε δημόσιο φορέα που θα αναλάβει τις αστικές μεταφορές της Θεσσαλονίκης και επιλέγουμε το δεύτερο.
Αυτό θα γίνει όταν ορίζει η οδηγία, την ημερομηνία που ορίζει η οδηγία».
Ερωτηθείς αν θα μπορεί να ανατεθεί τμήμα του έργου σε ιδιώτη με διαγωνισμό απάντησε:
«Αν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ο δημόσιος φορέας λειτουργίας, πιθανόν να μπορεί, αλλά ο στόχος μας δεν είναι αυτός».
Για τη χρηματοδότηση, άλλωστε, του εγχειρήματος επισήμανε:
«Πιστεύω, από την εμπειρία που έχουμε από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης και η Παγκόσμια Τράπεζα είναι πολύ θετικές στο να χρηματοδοτήσουν και να στηρίξουν δράσεις αστικών μεταφορών.
Είναι κάτι που είναι απολύτως βιώσιμο».
Δεσμεύτηκε, ωστόσο οτι «ο υπερκείμενος φορέας θα κοιτάει το σύνολο των αστικών συγκοινωνιών σε επίπεδο νομού και ότι δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας από τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ».

Παρόμοια και η πρόταση Μπουτάρη


Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μποτάρης παρουσίασε τη δική του πρόταση λέγοντας ότι «πρέπει να συμφωνήσουμε στη δημιουργία ενός δημόσιου φορέα αστικών μεταφορών ο οποίος θα ελέγχει, θα εποπτεύει και θα κανονίζει ό,τι έχει σχέση με τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές».
Ο κ. Μπουτάρης επισήμανε ότι αυτός που θα εκτελέσει το έργο της αστικής συγκοινωνίας δεν μπορεί να μην προκύψει από διαγωνισμό και πρόσθεσε:
«Εγώ πιστεύω και είναι βασική αρχή ότι το κράτος και ο δήμος δεν είναι επιχειρηματίες, μπορούν να βάλουν τις αρχές λειτουργίας αλλά δεν είναι επιχειρηματίες».
Bookmark and Share