- H προπαγάνδα σε νέο επίπεδο!
- Η εταιρεία δημοσκοπήσεων-«φάντασμα» Bridging Europe, η οποία δεν είναι μέλος του ΣΕΔΕΑ και δεν έχει νόμιμο δικαίωμα να διενεργεί δημοσκοπήσεις, εμφάνισε -και πάλι- δημοσκόπηση αποκλειστικά σε social media που κάνει ακόμη και τους πιο... "ψεκασμένους" να γελούν.
- Εντελώς τυχαίο βέβαια πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός πως πίσω απ΄την περιβόητη εταιρεία που δεν δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της ούτε την διεύθυνση της αλλά ούτε καν τα τηλέφωνά της ...βρίσκεται στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ.
Μια ακόμη αμφιλεγόμενη δημοσκόπηση της εταιρείας Bridging Europe, που ουκ ολίγες φορές έχει προκαλέσει ...συζητήσεις και σχόλια με τα κατά καιρούς αποτελέσματά της σε σφυγμομετρήσεις δείχνει εντελώς αντίθετα στοιχεία από ό, τι όλες οι μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις των ελληνικών εταιρειών.
Τι δείχνει δηλαδή; Ανατροπή υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ με μικρό προβάδισμα έναντι της ΝΔ και το περίεργο από όλα είναι πως ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας «σαρώνει» σε δημοφιλία!
Ειδικότερα, στη δημοσκόπηση που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα και τα social media της εταιρίας στην πρόθεση ψήφου τα κόμματα λαμβάνουν τα εξής ποσοστά:
– ΣΥΡΙΖΑ 20,1%,
-Νέα Δημοκρατία 18,5%
– ΚΚΕ με 6,9%,
-Χρυσή Αυγή 6,2%,
-ΠΑΣΟΚ 4,5%
-Ανεξάρτητοι Έλληνες με 3,2%.
Εκτός βουλής καταγράφονται η Λαϊκή Ενότητα με 2,5%, η Πλεύση Ελευθερίας με 2,4%, η Ένωση Κεντρώων με 1,5%, ενώ πάνω από το Ποτάμι που καταγράφει μόλις 1,1% βρίσκεται η ΑΝΤΑΡΣΥΑ με 1,2%. Το ποσοστό του “Δεν γνωρίζω/Δεν απαντώ” είναι πάντως πολύ μεγάλο ώστε να προκύψει ασφαλές συμπέρασμα.
Στη δημοφιλία των πολιτικών αρχηγών τώρα ο Αλέξης Τσίπρας καταγράφει 46% θετικών και πολύ θετικών γνωμών, ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίζεται μόλις στο 18%. Στη σχετική λίστα ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης καταλαμβάνει μόλις την 4η θέση καθώς ο Δημήτρης Κουτσούμπας με 27% θετικών και πολύ θετικών γνωμών βρίσκεται δεύτερος και ο Πάνος Καμμένος με 23% τρίτος.
Ποιά είναι όμως η Bridging Europe
Η «Bridging Europe» είναι η περιβόητη εταιρεία δημοσκοπήσεων που εμφανίστηκε τα τελευταία τρια χρόνια στα κοινά της χώρας, δημοσιεύει τις έρευνες της αποκλειστικά σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, αλλά κανένας δεν γνωρίζει σε ποιον ανήκει, ούτε καν που βρίσκεται η έδρα της.
Πρόκειται για μια εταιρεία δημοσκοπήσεων που δεν είναι μέλος του ΣΕΔΕΑ (Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς) αλλά ούτε εγγεγραμμένη στο μητρώο του ΕΣΡ είναι, ώστε να έχει τη δυνατότητα να διενεργεί νομίμως έρευνες κοινής γνώμης. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει να δημοσιοποιήσει τη μετοχική της σύνθεση, όπως είναι υποχρεωμένες να κάνουν όλες οι νόμιμες εταιρείες, καθώς και να ελέγχεται όπως μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή με τις εταιρείες που ανήκουν στον ΣΕΔΕΑ.
Μέλη του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς έχουν επανειλημμένα ζητήσει από τα συγκεκριμένα ΜΜΕ που συνεργάζονται με την Bringing Europe (αφού δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με κάποιον εκπρόσωπό της εταιρείας καθώς δεν εμφανίζεται κανείς ) να τους μεταφέρουν την παράκληση να παρουσιαστούν και να εγγραφούν στο μητρώο του ΕΣΡ ώστε να λειτουργούν νομίμως. Ο ΣΕΔΕΑ έχει απευθυνθεί επίσης και στον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας, καθώς και στον γγ Ενημέρωσης, οι οποίοι συμφώνησαν μαζί τους ότι δεν πρέπει να δημοσιεύονται έρευνες από μη νόμιμες εταιρείες, αλλά τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ συνέχισαν να το κάνουν.
Η εν λόγω εταιρεία πάντως, εμφανίζεται με έδρα κάποτε στις Βρυξέλλες κάποτε στην Αθήνα, τις προηγούμενες μέρες χωρίς έδρα πουθενά.
Μέχρι τώρα τα ευρήματα της Bridging Europe δημοσιεύονται σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ (Εφημερίδα Συντακτών, Χωνί) σε κομματικά (Αυγή, Left) ενώ τελευταία και στο κρατικό ΑΠΕ, παρότι πρόκειται για φορέα που διενεργεί δημοσκοπήσεις παρανόμως.
Η Bridging Europe πάντως πέρα από τη μη τήρηση των περισσότερων διατάξεων του νόμου, σε πολλές έρευνες που είχε δημοσιεύσει απέφευγε να αναφέρει το όνομα του εντολέα παρότι είναι υποχρεωτικό.
Ποιός κρύβεται από πίσω.
Ιδρυτής και διευθυντής της Bridging Europe μέχρι πρότινος, δεν ήταν άλλος από τον επίσης νεοφερμένο στα πολιτικά πράγματα της χώρας, τον τριαντάχρονο Δημήτρη Ραπίδη.
Ο Δημήτρης Ραπίδης εμφανίστηκε στα πολιτικά πράγματα της χώρας μετά την έναρξη της κρίσης, το 2012, όταν βρέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια εντάχθηκε στη γραμματεία Εξωτερικής Πολιτικής του κόμματος.
Όσοι τον θυμούνται εκεί, αναφέρουν ότι βρέθηκε στην επιτροπή Εξωτερικής Πολιτικής χωρίς να τον γνωρίζουν από πριν, εικάζοντας ότι τον έφερε κάποιο από τα στελέχη της ηγετικής ομάδας.
Μετά τις Ευρωεκλογές πάντως, ο Δ. Ραπίδης, που στο μεταξύ είχε περάσει στην ομάδα Ευρωπαϊκών υποθέσεων του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον Στέλιο Παππά, άρχισε να συνεργάζεται στενά με τον Δημήτρη Παπαδημούλη και να εργάζεται για την ευρωομάδα της αριστεράς, όπου συνεχίζει και σήμερα.
Ο κ.Ραπίδης σύντομα βρέθηκε στο στόχαστρο των πολιτικών αντιπάλων του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς τόσο από την αρθρογραφία του, όσο και από την παρουσία του στα σόσιαλ μήντια, δεν κρυβόταν η ταύτιση του με το κυβερνών κόμμα, παρότι δεν την ανέφερε πουθενά- πιθανόν λόγω του ηθικά ασυμβίβαστου που υπάρχει με την ιδιότητα του «δημοσκόπου» .
Για το λόγο αυτό, όταν τελευταία άρχισαν πολλοί να αναρωτιούνται για τη σχέση του με την κυβέρνηση, έπαψε να εμφανίζεται ως διευθύνων σύμβουλος της Bridging Europe κι εμφανίζεται μόνο ως ιδρυτής της, ενώ στη θέση του διευθύνοντα έχει μπει ένα ξένο όνομα.
Είναι χαρακτηριστικό πως αν κανείς επιχειρήσει να επικοινωνήσει και με τους φερόμενους ως επικεφαλής της εταιρείας θα διαπιστώσει πως στην ιστοσελίδα της δεν υπάρχει τηλέφωνο, ούτε e-mail παρά μόνο η δυνατότητα να αφήσεις ένα μήνυμα!
Ο νοών νοείτω