Από την ερχόμενη Πέμπτη, Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 και 15 λεπτά (το πολύ..) - GREECE-SALONIKA.blogspot

Newsroom

Post Top Ad

Δευτέρα, 3 Απριλίου 2017

Από την ερχόμενη Πέμπτη, Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε 4 και 15 λεπτά (το πολύ..)

  • «Κλείδωσαν» οι ημερομηνίες για την επίσημη παράδοση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, με τη λειτουργία των νέων σηράγγων των Τεμπών στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, να ξεκινούν την ερχόμενη Πέμπτη, 6 Απριλίου.


Σχεδόν μια εβδομάδα αργότερα, στις...  12 Απριλίου, προγραμματίζονται τα εγκαίνια παράδοσης της Ολυμπίας Οδού, στον νέο οδικό άξονα Κορίνθου – Πατρών.
Στις επόμενες ημέρες και με την επίσημη παράδοση του τμήματος που περιλαμβάνει τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών μήκους 6 χλμ. αλλά και τις δύο άλλες (μία στα Τέμπη και μία στον Πλαταμώνα) η χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μειώνεται σε 4 ώρες και 15 λεπτά, ολοκληρώνοντας ουσιαστικά τα έργα που ξεκίνησαν ...πριν από 45 και πλέον χρόνια.

Το έργο θεωρείται εντυπωσιακό από τεχνικής άποψης, καθώς οι 3 μεγάλες Σήραγγες αντικαθιστούν το σημερινό επικίνδυνο πέρασμα της Κοιλάδας των Τεμπών αλλά και των στροφών του Πλαταμώνα. Το τμήμα κατασκευής περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο 25 χιλιομέτρων, ενώ οι σήραγγες έχουν μήκος περίπου 11 χιλιόμετρα. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η σήραγγα των Τεμπών, η οποία είναι 6 χιλιόμετρα και θεωρείται η μεγαλύτερη των Βαλκανίων.

Η σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.

Για την κατασκευή της σήραγγας εργάστηκαν περίπου 400 άτομα, διαφόρων ειδικοτήτων, όπως χειριστές μηχανημάτων, σιδεράδες, καλουπατζήδες, εργάτες, εργοδηγοί, μηχανικοί κλπ. Η εκσκαφή της σήραγγας έγινε στο μεγαλύτερο μήκος της με ελεγχόμενες εκρήξεις και σε μικρότερο με μηχανικά μέσα. Οι εργασίες εκσκαφής που ολοκληρώθηκαν εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος έχουν συνολικό όγκο πάνω από 1.620.000 κυβικά. Για την προσωρινή υποστήριξη χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 80.000 κυβικά σκυροδέματος, ενώ για την τελική επένδυση χρησιμοποιήθηκαν πάνω από 350.000 κυβικά σκυροδέματος (όσο δηλαδή περίπου απαιτείται για την κατασκευή 1.600 μονοκατοικιών).