«Νιώθω τόσο πλήρης και ευτυχής, που θα ‘ναι άδικο να ζήσω κι άλλο» - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

«Νιώθω τόσο πλήρης και ευτυχής, που θα ‘ναι άδικο να ζήσω κι άλλο»

  • Aίσθηση προκαλεί για ακόμα μια φορά με τα λεγόμενά του ο Μίκης Θεοδωράκης.

Συνέντευξη στην...LIFO παραχώρησε ο Μίκης Θεοδωράκης και προκαλεί αίσθηση με τις δηλώσεις του.

Διαβάστε ένα μικρό απόσπασμα:

— Άγχη δεν είχες μέσα σε τόση δραστηριότητα;
Όχι, ήμουν και είμαι ήρεμος και αισιόδοξος άνθρωπος. Είχα ένα αίσθημα υπεροχής, λόγω του ύψους μου. Τους έβλεπα όλους αφ’ υψηλού (γέλια). Άκου τώρα όμως και το άλλο και θα δεις γιατί σ’ τα λέω όλα αυτά. Πέρασαν πάλι τα χρόνια, και στη Γερμανία, στο Ντίσελντορφ, μια ορχήστρα που έπαιζε μόνο Μπετόβεν, άντε και λίγο Μότσαρτ, αποφασίζει ξαφνικά να παίξει μόνο Θεοδωράκη. Μιλάω για τώρα, τέλη Μαΐου. Αν υπολογίσεις και μία ακόμη συναυλία που θα γίνει με χίλιες φωνές στο Καλλιμάρμαρο μέσα Ιουνίου, νομίζω πως κλείνει ένας κύκλος για μένα. Και είναι τόσο καλή η συμπαντική αρμονία μου, που δεν έχω λόγο να ζήσω από δω και πέρα.

— Γιατί το λες αυτό; Μια χαρά σε βρίσκω, γιατί να σε στερηθεί μια ολόκληρη χώρα;
Μα, τι να κάνω πια, τα ‘χω ζήσει όλα. Νιώθω τόσο ευτυχής με όλα αυτά, που θα ‘ναι άδικο να ζήσω κι άλλο.

— Ναι, αλλά σε μια άλλη συνέντευξή μας μπροστά σε φακό προ δεκαετίας μου είχες πει χαρακτηριστικά:«Θα τελειώσω τη ζωή μου ανικανοποίητος»
. Χαίρομαι που δεν ισχύει πια αυτό.
Αυτό λέω κι εγώ, γιατί ξέρω τι θα πει Γερμανία και πόσο εθνικιστές είναι. Έχουν σε μεγάλη υπόληψη την κουλτούρα τους και δύσκολα δέχονται έναν ξένο. Εδώ κάνανε ακαδημία «Μίκης Θεοδωράκης» στο Βερολίνο, δεν είναι αστεία πράγματα αυτά. Δεν ξέρω γιατί μου έχουν τέτοια αγάπη αυτοί. Έχω και δύο Γερμανούς εκδότες της μουσικής μου, ο ένας είναι εκδότης του Μπαχ και ο άλλος του Μπετόβεν (γέλια)...
Bookmark and Share