- Στα χαρτιά φαίνεται ότι έμειναν οι κυρώσεις σε βάρος του Κατάρ με αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες με δεξαμενόπλοια και LNG, όπου κυριαρχούν οι Έλληνες, να μην επηρεαστούν αρνητικά.
Στην σκιά των κυρώσεων που...επιβλήθηκαν στο Κατάρ στις αρχές του Ιουνίου μήνα, πολλοί πλοιοκτήτες κυρίως δεξαμενόπλοιων περιμένανε να δούνε αν και ποιές επιπτώσεις θα είχε το εμπάργκο στον κλάδο της ναυτιλίας. Όμως όλα κυλούν ομαλά.
«Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι δεν έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα η αγορά δεξαμενόπλοιων καθώς τόσο η φόρτωση, κυρίως πλοίων τύπου VLCC, από τα βασικά λιμάνια του Κατάρ όσο και η διέλευση μέσω της Διώρυγας του Σουέζ πλοίων είτε υπό σημαία Κατάρ είτε με τελικό ή προηγούμενο προορισμό λιμάνι του Κατάρ, συνεχίζεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα» επισημαίνει η αναλύτρια τoυ ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, Σοφία Κοκκίνη:
«Με τις τιμές να εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα σε όλες τις κατηγορίες, το κύριο χαρακτηριστικό της αγοράς είναι η έλλειψη υποψήφιων πλοίων προς πώληση και ιδιαίτερα πλοίων 5ετίας και νεότερων, καθώς οι πλοιοκτήτες έχουν την δυνατότητα αφενός να κρατήσουν τις παλαιότερες μονάδες τους και αφετέρου να κοιτάξουν προς την κατεύθυνση νέων επενδύσεων, εκμεταλλευόμενοι την δυνατή ρευστότητα που έχουν από τις προηγούμενες καλές χρονιές που κατέγραψε ο κλάδος».
Πωλήσεις
Σύμφωνα με την ανάλυση, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων παρουσίασαν πτώση σε ποσοστό 32% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα με τους Έλληνες να επενδύουν κεφάλαια άνω των 60 εκ. δολαρίων σε πλοία ηλικίας 11 ετών κατά μέσο όρο.
Ναυπηγήσεις
Άξιο αναφοράς είναι επιστροφή κάποιων πλοιοκτητών στις νέες παραγγελίες καθώς ο συνδυασμός των χαμηλών τιμών και της θέλησης των ναυπηγείων να εξασφαλίσουν παραγγελίες παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η παρουσία ελληνικών συμφερόντων στον τομέα αυτό αντιστοιχεί περίπου στο 35% για το μήνα με «νικητή» των περισσότερων συμβολαίων τα ναυπηγεία της Β. Κορέας.