- Έσπασαν το «φράγμα» των 800 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις.
- Μεγαλώνει το δίκτυο και ακολουθεί επιθετική εμπορική πολιτική για να κρατήσει το μερίδιο που κέρδισε την προηγούμενη διετία.
Το «φράγμα» των 800 εκατ. ευρώ έσπασε, πέρσι, ο τζίρος της βορειοελλαδικής αλυσίδας supermarket Μασούτης, με τη... διοίκησή της να οριοθετεί, ως προτεραιότητα για τη φετινή χρονιά, την επιθετική εμπορική πολιτική, προκειμένου να ανταποκριθεί στις συνθήκες του οξυμένου ανταγωνισμού.
Όπως προκύπτει από τις αναλυτικές οικονομικές καταστάσεις της χρήσης 2016, οι πωλήσεις της Μασούτης ανήλθαν σε 800,58 εκατ. ευρώ από 751,66 εκατ. ευρώ, το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,5%.
Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10,86 % (187,36 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 59,49 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 21,35%.
Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 42,5 εκατ. ευρώ ( + 28,85%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 25,18 εκατ. ευρώ από 16,76 εκατ. ευρώ το 2015. Αποτέλεσμα της βελτίωσης των μεγεθών ήταν να αποφασισθεί η διανομή αυξημένου μερίσματος (12 εκατ. ευρώ) καθώς και η παροχή bonus 2 εκατ. ευρώ στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
Η αλυσίδα εμφάνιζε στο τέλος της περσινής χρονιάς καθαρό δανεισμό, που αντιστοιχούσε σε 0,93 φορές τα EBITDA της χρήσης, ενώ το χρηματοοικονομικό της κόστος διατηρήθηκε σταθερό, παρά την αύξηση του –μικτού- δανεισμού.
Για τη φετινή χρονιά η διοίκησή της εκτιμά ότι ο κύκλος εργασιών θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2016 ή στη χειρότερη περίπτωση θα παρουσιάσει μία μικρή κάμψη, σημειώνοντας, πάντως ότι οι συνθήκες δεν επιτρέπουν τη διενέργεια αξιόπιστων και αντικειμενικών προβλέψεων.
Στον εμπορικό τομέα προτεραιότητα κατά τη φετινή χρονιά δίνεται στην πολιτική τιμών, «με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας», ενώ στόχος της διοίκησης είναι η διατήρηση των EBITDA σε επίπεδα άνω των 50 εκατ. ευρώ.
Αυξάνει δίκτυο και προσωπικό
Στις 31 Δεκεμβρίου 2016 η Μασούτηςείχε σε λειτουργία 265 καταστήματα ( 229 καταστήματα λιανικής, 16 κατηγορίας Grand και 20 καταστήματα Cash & Carry). Κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρήσης προστέθηκαν τρία 3 νέα καταστήματα, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για το άνοιγμα άλλων 3 καταστημάτων, ως τα τέλη του έτους.
Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, το προσωπικό της αλυσίδας αυξήθηκε κατά περίπου 500 άτομα, με τις αμοιβές και έξοδα προσωπικού να αυξάνονται κατά 4 εκατ. ευρώ. Μέρος της παραπάνω αύξησης αντισταθμίστηκε από περιστολή ελαστικών δαπανών.
Toυ κ.Χρ.Κίτσιου